سازمان جهانی بهداشت در استفاده از هوش مصنوعی در مراقبت‌های بهداشتی احتیاط می‌کند، نسبت به سوگیری و اطلاعات غلط هشدار می‌دهد

سازمان جهانی بهداشت در استفاده از هوش مصنوعی در مراقبت‌های بهداشتی احتیاط می‌کند، نسبت به سوگیری و اطلاعات غلط هشدار می‌دهد

تصویر نمایشی پرونده رویترز

روز سه‌شنبه، سازمان بهداشت جهانی خواستار احتیاط در استفاده از هوش مصنوعی در مراقبت‌های بهداشتی عمومی شد و هشدار داد که داده‌هایی که توسط هوش مصنوعی برای تصمیم‌گیری استفاده می‌شود، ممکن است مغرضانه یا مورد سوء استفاده قرار گیرند.

WHO درباره پتانسیل هوش مصنوعی ابراز هیجان کرد، اما در مورد نحوه استفاده از آن برای افزایش دسترسی به اطلاعات بهداشتی، به عنوان ابزاری برای حمایت از تصمیم، و بهبود درمان های تشخیصی، احتیاط کرد.

به گفته سازمان جهانی بهداشت، داده‌های مورد استفاده برای آموزش هوش مصنوعی ممکن است مغرضانه باشد و منجر به اطلاعات گمراه‌کننده یا نادرست شود و مدل‌ها ممکن است برای تولید اطلاعات نادرست دستکاری شوند.

مقالات مرتبط

ایالات متحده

آنتونی بلینکن می گوید که ایالات متحده ابزار هوش مصنوعی را برای مبارزه با “اطلاعات نادرست روسیه” توسعه داده است

ایالات متحده

توضیح داده شده: بحث در ایالات متحده در مورد نظارت بر هوش مصنوعی

سازمان بهداشت سازمان ملل گفت که ارزیابی خطرات استفاده از ابزارهای مدل زبان بزرگ (LLM) مانند ChatGPT برای محافظت و ارتقای رفاه انسان و محافظت از سلامت عمومی “ضروری” بود.

نکته هشداردهنده آن در حالی است که کاربردهای هوش مصنوعی به سرعت در حال افزایش محبوبیت هستند و فناوری‌ای را برجسته می‌کنند که می‌تواند شیوه عملکرد کسب‌وکارها و جامعه را تغییر دهد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام