سازمان دفاع سایبری بریتانیا در مورد هدف قرار دادن زیرساخت های حیاتی غرب توسط هکرهای روسی هشدار داد

سازمان دفاع سایبری بریتانیا در مورد هدف قرار دادن زیرساخت های حیاتی غرب توسط هکرهای روسی هشدار داد

بلفاست: روز چهارشنبه، سازمان دفاع سایبری دولت بریتانیا در مورد تهدید فزاینده هکرهای حامی روسیه و درگیری آن با اوکراین برای دارایی های ملی ضروری غرب هشدار داد.

«هکتیویست‌های» همسو با روسیه کمپین‌های اینترنتی غیرکشنده‌ای را اجرا کرده‌اند که وب‌سایت‌های عمومی معروف را از بین برده یا به آنها آسیب رسانده است. با این حال، طبق هشدار مرکز امنیت ملی سایبری بریتانیا (NCSC)، بخشی از آژانس جاسوسی شنود GCHQ، برخی از این سازمان‌ها به طور فعال روش‌هایی را برای آسیب فیزیکی بیشتر برنامه‌ریزی کرده‌اند.

NCSC گفت: “بعضی ها تمایل خود را برای دستیابی به تأثیر مخرب تر و مخرب تر علیه زیرساخت های ملی مهم غربی از جمله در بریتانیا اعلام کرده اند.”

در این هشدار که در یک کنفرانس دو روزه به میزبانی NCSC و GCHQ در بلفاست برای مطبوعات منتشر شد، گفت: «ما انتظار داریم این گروه‌ها به دنبال فرصت‌هایی برای ایجاد چنین تأثیری باشند، به‌ویژه اگر سیستم‌ها از محافظت ضعیفی برخوردار باشند».

در این هشدار آمده است، اگرچه این گروه‌ها انگیزه‌های ایدئولوژیکی دارند و خود را با منافع دولتی روسیه همسو می‌کنند، اما «معرض کنترل رسمی دولت نیستند».

در این بیانیه آمده است: «این آنها را کمتر قابل پیش بینی می کند».

یک حمله سایبری موفقیت‌آمیز به زیرساخت‌های حیاتی ملی مانند شبکه انرژی یا تامین آب می‌تواند بسیار مخرب باشد و آسیب جدی به دنیای واقعی وارد کند.

هشدار NCSC گفت که چنین حملاتی که معمولاً به مهارت و منابع بسیار بالایی برای انجام نیاز دارند، «بعید» است که توسط گروه‌های هکتیویست «بدون کمک خارجی» انجام شود، اما هشدار داد که «ممکن است در طول زمان مؤثرتر شوند». “.

با این حال، این کمک ممکن است از قبل وجود داشته باشد.

در میان ده‌ها سند بسیار محرمانه اطلاعاتی ایالات متحده که در هفته‌های اخیر به صورت آنلاین منتشر شد، یکی با علامت «فوق سری» بود که هشدار می‌داد یک گروه هکر طرفدار روسیه به نام «زاریا» به شبکه‌های زیرساخت گازی کانادا نفوذ کرده است.

بر اساس آن سند “فوق سری” که نسخه ای از آن توسط رویترزاین گروه اسکرین شات هایی را به افسران FSB روسیه ارائه کرد تا ثابت کند که آنها می توانند “فشار شیر را افزایش دهند، آلارم ها را غیرفعال کنند و یک ایستگاه توزیع گاز نامشخص را خاموش کنند”.

رویترز به طور مستقل صحت این سند را تأیید نکرده است. تعدادی از کشورها صحت برخی از اسناد را زیر سوال برده اند، از جمله بریتانیا که گفته است “سطح جدی از عدم دقت” در اطلاعات وجود دارد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام