سازمان ملل می گوید گردشگری جهانی در مسیر بازگشت به سطح قبل از همه گیری است

سازمان ملل می گوید گردشگری جهانی در مسیر بازگشت به سطح قبل از همه گیری است

مسافرانی که از کنار باجه‌های اعلام حضور در یک طبقه پرواز بین‌المللی در فرودگاه هاندا توکیو عبور می‌کنند. فایل AFP

به گفته سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل (UNWTO) با دوبرابر مسافرت در سه ماهه اول سال 2023 در مدت مشابه سال گذشته، گردشگری بین المللی در راه بازگشت به سطح قبل از همه گیری است.

بر اساس جدیدترین ارقام UNWTO، 235 میلیون گردشگر در سه ماهه اول سال جاری به خارج از کشور سفر کرده اند که 80 درصد نسبت به سطح قبل از همه گیری افزایش یافته است.

بخش گردشگری انعطاف پذیری خود را نشان داده است. UNWTO گفت: سال گذشته 960 میلیون نفر به خارج از کشور سفر کردند که نشان دهنده بهبودی 66 درصدی ارقام قبل از همه گیری است.

مقالات مرتبط

سودان

درگیری سودان: دبیرکل سازمان ملل متحد فرستاده خود را به دلیل وضعیت “بی سابقه” در حالی که خصومت ها وارد هفته سوم می شود

سودان

یونیسف می گوید بیش از یک میلیون واکسن فلج اطفال در جنگ سودان نابود شده است

خاورمیانه شاهد قوی ترین بهبود بود

بر اساس گزارش سازمان ملل، خاورمیانه قوی‌ترین بهبود را تجربه کرد و تنها منطقه‌ای بود که از ورود سال 2019 (+15 درصد) فراتر رفت. همچنین این اولین منطقه ای بود که در یک سه ماهه کامل به اعداد پیش از همه گیری بازگشت.

اروپا به دلیل تقاضای قوی درون منطقه ای به 90 درصد سطح قبل از همه گیری خود رسیده است. این گزارش می افزاید: در همین حال، آفریقا و قاره آمریکا به ترتیب در 88 درصد و 85 درصد از سطح سال 2019 خود قرار داشتند.

آژانس سازمان ملل متحد گفت آسیا و اقیانوس آرام بهبود خود را به 54 درصد از سطوح قبل از همه گیری تسریع کردند و افزود که اکنون که بیشتر مقاصد از جمله چین بازگشایی شده اند، روند صعودی تسریع می شود.

“شروع سال دوباره توانایی منحصر به فرد گردشگری را برای بازگشت دوباره نشان داد. زوراب پولولیکاشویلی، دبیر کل UNWTO، گفت: در بسیاری از نقاط، ما نزدیک یا حتی بالاتر از سطح ورودی های قبل از همه گیری هستیم.

پولولیکاشویلی، با این حال، گفت که مردم باید نسبت به چالش‌هایی مانند ناامنی ژئوپلیتیکی، کمبود نیروی انسانی و تأثیر بالقوه بحران هزینه‌های زندگی بر گردشگری هوشیار باشند.

وی افزود: “ما باید اطمینان حاصل کنیم که بازگشت گردشگری به عنوان راه حلی برای شرایط اضطراری آب و هوایی و به عنوان یک محرک توسعه فراگیر، مسئولیت های خود را انجام می دهد.”

این گزارش تاکید کرد که درآمدهای گردشگری بین‌المللی در سال 2022 به مرز 1 تریلیون دلار رسیده است که در مقایسه با سال 2021 به طور واقعی 50 درصد رشد داشته است که ناشی از افزایش سفرهای بین‌المللی است.

هزینه بازدیدکنندگان جهانی به 64 درصد سطح قبل از همه گیری رسیده است.

گردشگران چینی در حال بازگشت هستند

UNWTO پیش بینی می کند که بهبود در سال 2023 ادامه یابد، حتی در شرایطی که این بخش با چالش های اقتصادی، بهداشتی و ژئوپلیتیکی مواجه است.

لغو محدودیت‌های سفر مرتبط با COVID-19 در چین، بزرگترین بازار خروجی جهان در سال 2019، گام مهمی برای بهبود بخش گردشگری در آسیا و اقیانوسیه و در سراسر جهان است.

در کوتاه مدت، از سرگیری سفر از چین احتمالاً به ویژه برای مقاصد آسیایی مفید خواهد بود.

با این حال، این گزارش با توجه به در دسترس بودن و هزینه سفر هوایی، مقررات ویزا و محدودیت‌های مرتبط با COVID-19 در مقاصد شکل خواهد گرفت.

COVID-19 دیگر یک اورژانس بهداشتی نیست

به گفته سازمان بهداشت جهانی (WHO)، کووید-19 دیگر یک “اورژانس بهداشت جهانی” نیست. این اعلامیه که سه سال پس از افزایش بالاترین سطح هشدار در مورد این ویروس منتشر شد، به عنوان یک گام مهم در جهت پایان دادن به همه‌گیری بود.

به گفته مقامات، تا 24 آوریل، کمی بیش از 3500 نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند که در مقایسه با اوج بیش از 100000 نفر در هفته در ژانویه 2021 کاهش یافته است.

به گفته مدیر سازمان جهانی بهداشت، این بیماری همه گیر جان حداقل هفت میلیون نفر را در سراسر جهان گرفته است.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام