سازمان ملل و دولت های غربی حملات هوایی مرگبار میانمار را محکوم کرده و خواستار پاسخگویی هستند

سازمان ملل و دولت های غربی حملات هوایی مرگبار میانمار را محکوم کرده و خواستار پاسخگویی هستند

این عکس ارائه شده توسط گروه فعالان کیونهلا، عواقب حمله هوایی روز سه شنبه در روستای پازیگی در منطقه ساگاینگ در شهرستان کانبالو، میانمار، را نشان می دهد. AP

یانگون: سازمان ملل و دولت های غربی روز چهارشنبه حکومت نظامی میانمار را به دلیل انجام حمله هوایی به روستایی که گفته می شود ده ها غیرنظامی در آن کشته شده اند، محکوم کردند و خواستار پاسخگویی شدند.

تعداد کشته‌شدگان حمله صبح روز سه‌شنبه به شهرک دورافتاده کانبالو در منطقه ساگاینگ مرکزی نامشخص است، اما گزارش‌های قبلی حاکی از کشته شدن 100 نفر در این حملات هوایی بود.

ولکر ترک، رئیس دفتر حقوق بشر سازمان ملل، گفت که از حمله هوایی مرگبار که به ادعای او باعث کشته شدن دانش‌آموزانی شد که در حال اجرای رقص بودند، “وحشتناک” شده است. سازمان بین المللی خواستار محاکمه مجرمان شد.

به گفته استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترش «به شدت حمله امروز نیروهای مسلح میانمار را محکوم می‌کند».

این سخنگوی گوترش افزود: «دوباره درخواست خود را از ارتش برای پایان دادن به کارزار خشونت علیه مردم میانمار در سراسر کشور تکرار می‌کند».

واشنگتن گفت که در مورد حملات هوایی “عمیقا نگران” است.

ودانت پاتل، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای با استفاده از نام سابق این کشور گفت: «این حملات خشونت آمیز بیشتر بر بی توجهی رژیم به جان انسان ها و مسئولیت آن در قبال بحران وخیم سیاسی و انسانی در برمه پس از کودتای فوریه 2021 تأکید می کند.

«ایالات متحده از رژیم برمه می‌خواهد که خشونت‌های وحشتناک را متوقف کند، اجازه دسترسی بدون مانع به کمک‌های بشردوستانه را بدهد و به آرمان‌های دموکراتیک واقعی و فراگیر مردم برمه احترام بگذارد.»

وزارت امور خارجه آلمان در توئیتی اعلام کرد که این اعتصاب را «به شدت» محکوم کرده و افزود که انتظار دارد «رژیم فورا به خشونت علیه مردمش پایان دهد».

دولت وحدت ملی میانمار، یک نهاد در سایه تحت سلطه قانونگذاران سابق حزب آنگ سان سوچی، رهبر برکنار شده غیرنظامی، این اعتصاب را “اقدامی شنیع” خواند.

در بیانیه ای آمده است: «ما… درد بزرگی را که خانواده های متاثر از این تراژدی احساس کردند، شریک هستیم.

حداقل 50 کشته و ده ها زخمی توسط بی بی سی برمه ای، ایراوادی و رادیو آسیای آزاد گزارش شده است، و همچنین شاهدی که با آن تماس گرفته شده است. خبرگزاری فرانسه.

حکومت نظامی اواخر شب سه شنبه تایید کرد که این حمله صورت گرفته است، اما تعداد کشته شدگان را اعلام نکرد.

سخنگوی زاو مین تون با اشاره به گروه های مسلح ضد حکومت نظامی که از زمان انتخاب شدن آن در سراسر کشور به وجود آمده اند، گفت: «مراسم افتتاح دفتر (نیروی دفاع خلق)… (سه شنبه) صبح حدود ساعت 8 صبح در روستای پازی گی برگزار شد. دولت در کودتای نظامی سال 2021 سرنگون شد.

“ما به آن مکان حمله کردیم”

او افزود که برخی از کشته‌شدگان، مبارزان ضد کودتا بودند، اما «ممکن است افرادی با لباس‌های غیرنظامی باشند».

این سخنگو در ادامه مین های کار گذاشته شده توسط نیروهای مدافع خلق را عامل برخی از کشته شدگان دانست.

سازمان ملل، در حالی که آماری را تایید نکرد، گفت که چندین غیرنظامی کشته شدند و ترک ارتش میانمار را متهم کرد که بار دیگر “تعهدات قانونی روشن… برای محافظت از غیرنظامیان در انجام خصومت ها” را نادیده می گیرد.

به گفته یک گروه نظارتی محلی، سرکوب مخالفان توسط ارتش پس از کودتا بیش از 3100 کشته بر جای گذاشته است.

‘درد زیاد’

منطقه ساگاینگ – در نزدیکی دومین شهر بزرگ کشور ماندلای – برخی از شدیدترین مقاومت ها را در برابر حاکمیت ارتش نشان داده است و ماه ها درگیری شدید در آنجا ادامه دارد.

کلیپ‌های ویدیویی گرافیکی که در رسانه‌های اجتماعی پخش می‌شوند – فیلم‌هایی که خبرگزاری فرانسه قادر به تأیید آن نیست – اجساد پراکنده در میان خانه‌های ویران را نشان می‌دهد.

یکی از افراد در این ویدئو می‌گوید: «اگر فریاد شما را بشنویم، شما را نجات می‌دهیم». “لطفا فریاد بزنید!”

یکی از امدادگران مرتبط با یک گروه نیروی مدافع خلق گفت که زنان و کودکان در میان کشته شدگان هستند.

او پس از بازیابی اجساد و انتقال قربانیان برای مداوا، تعداد کشته‌شدگان را تا ۱۰۰ نفر تخمین زد.

ارتش که مبارزان ضد کودتا را به تروریست بودن متهم می کند، به دلیل تخریب روستاها، کشتار دسته جمعی و حملات هوایی علیه غیرنظامیان با محکومیت بین المللی روبرو شده است.

بیش از 30 نفر که در یک صومعه پناه گرفته بودند در ماه مارس در ایالت شان کشته شدند.

شورشیان گفتند که سال گذشته، یک حمله هوایی نظامی به کنسرتی که توسط ارتش استقلال کاچین در ایالت شمالی کاچین برگزار شد، حدود 50 نفر را کشت و بیش از 70 نفر را زخمی کرد.

در یک رژه نظامی ماه گذشته، رهبر حکومت نظامی مین آنگ هلائینگ قول داد به سرکوب مخالفان ادامه دهد.

ارتش ماه گذشته تمدید شش ماهه وضعیت اضطراری را اعلام کرد و انتخاباتی را که وعده داده بود تا ماه اوت برگزار کند، به تعویق انداخت زیرا کنترل کافی از کشور را برای رای دادن نداشت.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام