سام آلتمن، مدیرعامل OpenAI می‌گوید قصد ترک اروپا را ندارد

سام آلتمن، مدیرعامل OpenAI می‌گوید قصد ترک اروپا را ندارد

سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI. رویترز

سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI، روز جمعه اعلام کرد که این شرکت هیچ قصدی برای ترک اروپا ندارد و هشداری را که در اوایل این هفته برای ترک قاره داده شده بود، در صورتی که پیروی از قوانین هوش مصنوعی آتی بسیار دشوار شود، لغو کرد.

اتحادیه اروپا در حال کار بر روی اولین مجموعه قوانین حاکم بر هوش مصنوعی در جهان است و آلتمن روز چهارشنبه هشدار داد که پیش نویس فعلی قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا “بیش از حد تنظیم کننده” است.

آلتمن روز جمعه در توییتی نوشت: ما از ادامه فعالیت در اینجا هیجان زده هستیم و البته برنامه ای برای ترک آن نداریم.

تهدید او به خروج از اروپا انتقاد تیری برتون، رئیس صنعت اتحادیه اروپا و تعدادی دیگر از قانونگذاران را برانگیخت.

آلتمن هفته گذشته را در سراسر اروپا گذرانده و با سیاستمداران برجسته در فرانسه، اسپانیا، لهستان، آلمان و بریتانیا ملاقات کرده است تا در مورد آینده هوش مصنوعی و پیشرفت ChatGPT گفتگو کند.

او تور خود را “هفته ای بسیار سازنده از مکالمات در اروپا در مورد چگونگی بهترین تنظیم هوش مصنوعی” نامید.

OpenAI به دلیل عدم افشای داده های آموزشی آخرین مدل هوش مصنوعی GPT-4 خود با انتقاد مواجه شده بود. این شرکت به دلیل فاش نکردن جزئیات، به «چشم انداز رقابتی و پیامدهای ایمنی» اشاره کرده بود.

در حین بحث در مورد پیش نویس قانون هوش مصنوعی، قانونگذاران اتحادیه اروپا پیشنهادهای جدیدی را اضافه کردند که هر شرکتی را که از ابزارهای مولد مانند ChatGPT استفاده می کند مجبور می کند مطالب دارای حق چاپ مورد استفاده برای آموزش سیستم های خود را افشا کند.

دراگوس تودوراچه، یکی از اعضای رومانیایی پارلمان اروپا که پیش‌نویس پیشنهادهای اتحادیه اروپا را رهبری می‌کند، روز پنجشنبه به رویترز گفت: «این مقررات عمدتاً به شفافیت مربوط می‌شود، که اطمینان می‌دهد هوش مصنوعی و شرکت سازنده آن قابل اعتماد هستند».

“من دلیلی نمی بینم که چرا هیچ شرکتی از شفافیت خودداری کند.”

درگیری با رگولاتورها

نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا در اوایل ماه جاری با پیش نویس این قانون موافقت کردند. کشورهای عضو، کمیسیون اروپا و پارلمان در اواخر سال جاری جزئیات نهایی این لایحه را بررسی خواهند کرد.

ربات چت مبتنی بر هوش مصنوعی ChatGPT که توسط مایکروسافت پشتیبانی می شود، امکانات جدیدی را در مورد هوش مصنوعی ایجاد کرده است و ترس ها در مورد پتانسیل آن هیجان و هشدار را برانگیخته است – و آن را در تضاد با قانونگذاران قرار داده است.

OpenAI اولین بار در ماه مارس با رگولاتورها درگیر شد، زمانی که رگولاتور داده ایتالیایی Garante برنامه را در داخل کشور تعطیل کرد و OpenAI را به زیر پا گذاشتن قوانین حریم خصوصی اروپا متهم کرد. ChatGPT پس از اینکه این شرکت اقدامات جدیدی را برای حفظ حریم خصوصی کاربران اعمال کرد، دوباره آنلاین شد.

OpenAI روز پنجشنبه گفت که 10 کمک هزینه مساوی از یک صندوق 1 میلیون دلاری برای آزمایش‌هایی اعطا می‌کند تا تعیین کند نرم‌افزار هوش مصنوعی چگونه باید اداره شود و آلتمن این کمک‌ها را «چگونه به‌طور دموکراتیک درباره رفتار سیستم‌های هوش مصنوعی تصمیم‌گیری کرد» نامید.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام