سبک صحبت آزادانه و بدون هوشیاری دونالد ترامپ در میان تحقیقات توجه قانونی را به خود جلب می کند.

سبک صحبت آزادانه و بدون هوشیاری دونالد ترامپ در میان تحقیقات توجه قانونی را به خود جلب می کند.

اکثر وکلای مدافع وقتی دونالد ترامپ در مورد مشکلات حقوقی خود صحبت می کند، دچار خشم می شوند.

یک مثال اخیر: رئیس جمهور سابق جمهوری خواه در مصاحبه ای در ماه مارس در کانال فاکس نیوز، ادعا کرد که از زمان خروج از قدرت به داده ها نگاه نکرده است، و اظهار داشت که “حق دارد” مطالب حساس را با خود به ملک خود در فلوریدا ببرد. در اوایل ماه جاری در یکی از سالن‌های شهر سی‌ان‌ان، او ادعا کرد که به یکی از مقامات انتخابات جورجیا اطلاع داده است که در رقابت‌های 2020 رای‌های «تو مدیون من هستی».

در 10 ماه مه، او یک نویسنده زن را در همان تالار شهر “یک کار هولناک” خواند، تنها یک روز پس از آن که همان زن، ای. جین کارول، در یک شکایت مدنی به اتهام افترا و تجاوز جنسی، حکمی 5 میلیون دلاری علیه او گرفت. کارول روز دوشنبه شکایتی را اصلاح کرد تا او را در قبال اظهارات شهرداری مسئول بداند.

مقالات مرتبط

اف‌بی‌آی از «اطلاعات خام، تحلیل‌نشده و تایید نشده» استفاده کرد: بازرس ویژه آمریکا تحقیقات تبانی ترامپ و روسیه را محکوم کرد

FBI

رهبران جمهوری خواه باید منتظر روند قانونی برای پایان دادن به جورج سانتوس قبل از اقدام باشند

ترامپ، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری سال 2024، هرگز از بیان دیدگاه خود یا شرکت در مناظره با مخالفان خود ابایی نکرده است. به گفته کارشناسان حقوقی، مشکل این است که رئیس جمهور سابق تحت نظارت شدید دادستان های ایالتی و فدرال است که می توانند از سخنان رئیس جمهور سابق به طرق مختلف علیه او استفاده کنند.

جولیان هیملشتاین، دستیار سابق وکیل دادگستری ایالات متحده در واشنگتن، گفت: «هر گونه اظهاراتی از سوی یک متهم، اعم از اعتراف، انکار، مشاهدات، چرندیات بیهوده، یا صرفاً احمقانه، چیزی جز طلای خالص برای دادستان نیست.»

ترامپ توسط دادستان های ایالت های مختلف از نیویورک گرفته تا جورجیا تحت تحقیق است.

هیئت منصفه بزرگ منهتن او را در ماه مارس به اتهامات مربوط به پرداخت های بی پولی که از طرف او در جریان مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2016 انجام شده بود، متهم کرد. دادگاهی در نیویورک دادگاه را در 25 مارس و در آستانه انتخابات مقدماتی آغاز کرد. ترامپ که از طریق ویدئو کنفرانس ظاهر شد، دستانش را با عصبانیت نسبت به برنامه محاکمه بالا انداخت و به دوربین اخم کرد.

یک دادستان محلی در گرجستان در حال بررسی این موضوع است که آیا رئیس جمهور سابق و متحدانش در تلاش برای لغو شکست خود در انتخابات 2020 قانون را زیر پا گذاشته اند یا خیر. فانی ویلیس، دادستان منطقه فولتون هفته گذشته پیشنهاد داد که کیفرخواست ممکن است در ماه اوت صادر شود. در همین حال، یک بازرس ویژه وزارت دادگستری در حال بررسی نقش رئیس جمهور سابق در قیام 6 ژانویه 2021، و کشف اسناد طبقه بندی شده در مار-آ-لارگو، خانه و استراحتگاه ترامپ در فلوریدا است.

ترامپ در حضورهای اخیر رسانه‌ها و در جریان تجمع‌ها، اظهاراتی را مطرح کرده است که می‌تواند جرم‌آمیز تلقی شود یا حداقل توانایی تیم حقوقی‌اش را برای مقابله با اتهامات پیچیده‌تر کند. به نظر می رسید که او در طول یک سالن شهرداری در 10 می که توسط آن میزبانی می شد، دچار مشکل خاصی شد CNN.

رئیس جمهور سابق نزدیک به یک ساعت را صرف بحث در مورد طیف وسیعی از موضوعات کرد و در عین حال در مورد تحقیقات به روش هایی که مغایر با توصیه های حقوقی پذیرفته شده عمومی است، اظهار نظر کرد. او نه تنها دوباره به کارول توهین کرد و به دادستان فولتون علوفه بیشتری برای تحقیقات او داد، بلکه با این ادعا که نمی‌تواند به خاطر بیاورد که اسناد طبقه‌بندی شده را به کسی نشان داده است یا خیر، به وزارت دادگستری بازگشایی کرد.

جویس ونس، استاد حقوق که در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما به عنوان وکیل ایالات متحده در آلاباما خدمت می کرد، در توییتر اظهار داشت: «امشب، دادستان ها و مامورانی بودند که یادداشت برداری می کردند.»

ترامپ همچنین پیشنهاد کرد که شخصاً در انتقال سوابق به مار-آلاگو مشارکت داشته است – او گفت: “من آنجا بودم و آنچه را برداشتم برداشتم و از طبقه بندی خارج می شود.” این بیانیه در تضاد با استدلال‌های وکلای خود است که ماه گذشته در نامه‌ای به کنگره پیشنهاد کردند که حذف سند “نتیجه نگهداری و بسته‌بندی تصادفی سوابق” بوده است نه تصمیم عمدی ترامپ.

این اظهارات در حالی بیان می‌شوند که بررسی اسناد نشانه‌هایی از انحلال را نشان می‌دهد و جک اسمیت، بازپرس ویژه وزارت دادگستری، در مورد مسئله مانع تراشی احتمالی، حفاری در مورد عدم موفقیت ترامپ و نمایندگانش در بازگرداندن اسناد طبقه‌بندی‌شده در اختیارش را بررسی می‌کند. با وجود صدور احضاریه برای این کار.

تمایل ترامپ به بیانیه های عمومی در آخرین تحقیقات بازپرس ویژه ای که او با آن مواجه شد، نمایان شد. او در سال 2017 به یک مصاحبه‌کننده معروف گفت که وقتی جیمز کومی، مدیر سابق اف‌بی‌آی را برکنار کرد، به «این روسیه» فکر می‌کرد. وکلای او به دنبال توضیح این اظهارات بودند و خاطرنشان کردند که او همچنین گفته بود که می‌دانست اخراج کومی به جای کوتاه کردن تحقیقات روسیه، طولانی‌تر می‌کند.

محققان حقوقی گفتند که دادستان ها ممکن است نتوانند از برخی از اظهارات ترامپ استفاده کنند، اگر آنها به اتهامات مرتبط نباشند یا ممکن است توسط قاضی مضر تلقی شوند.

آنها همچنین ممکن است نیازی نداشته باشند که آنها را برای هیئت منصفه بازی کنند زیرا شواهد دیگر بسیار قوی تر هستند. در حالی که ترامپ در سی ان ان گفت که به برد رافنسپرگر گفته است که رای «تو مدیون من هستی»، او همچنین نوار ضبط شده بود که از مقام انتخابات جورجیا می خواهد رای بیشتری برای او بیابد. این تماس در ژانویه 2021 زمانی مطرح شد که ترامپ به شدت در تلاش بود تا نتیجه انتخابات گرجستان را باطل کند.

آنتونی مایکل کریس، استاد حقوق در دانشگاه ایالتی جورجیا، گفت: «به جز این واقعیت که ما قبلاً یک تماس تلفنی ضبط شده داشته‌ایم، تقلبی نیست. “اگر ضبط واقعی تماس تلفنی را نداشتیم، ممکن است بدتر باشد.”

دادستان ها و وکلای مدافع سابق می گویند که نظرات عمومی موکل می تواند نحوه ارائه پرونده های خود را به هیئت منصفه مختل کند. این می تواند استراتژی آنها را آشکار کند و آنها را در خطوط خاصی از حمله به پرونده دادستانی حبس کند. چنین نظراتی همچنین ممکن است آنها را تشویق کند تا هر کاری که می توانند انجام دهند تا موکل خود را از حضور در جایگاه شاهد باز دارند.

به عنوان مثال، آنها گفتند، ترامپ ممکن است اعتراف کرده باشد که اسناد محرمانه را از کاخ سفید گرفته است، اما وکلای او نوشتند: “هدف از این نامه این نیست که درباره اینکه آیا این اسناد واقعاً طبقه بندی شده اند یا از طبقه بندی خارج شده اند، نظر نمی دهند.”

اگر ترامپ شهادت می داد، دادستان ها می توانستند از چنین اظهارات متناقضی برای ایجاد حفره هایی در داستان او استفاده کنند و گفتن یک روایت منسجم به هیئت منصفه برای تیم دفاعی او دشوارتر شود.

ریچارد کلاین، استاد حقوق جزا در دانشگاه تورو در نیویورک، گفت: «به خوبی ممکن است کاری که ترامپ انجام می‌دهد، شهادت او را غیرممکن می‌کند، زیرا اگر شهادت می‌داد، بسیار آسیب می‌ دید.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام