سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه از چین دفاع کرد و آمریکا را به خاطر QUAD و AUKUS محکوم کرد.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه از چین دفاع کرد و آمریکا را به خاطر QUAD و AUKUS محکوم کرد.

سرگئی شویگو و وزیر دفاع راجنات سینگ به طور جداگانه در حاشیه نشست وزیران دفاع سازمان همکاری شانگهای ملاقات کردند.

نشست سازمان همکاری شانگهای: سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده را به تشدید درگیری در اوکراین و تلاش برای به خطر انداختن چین با استفاده از “کواد” و “آئوکوس” به عنوان یک سلاح متهم کرد.

او در دهلی در گردهمایی وزرای دفاع از سازمان همکاری شانگهای (SCO) سخنرانی می کرد. ایالات متحده، استرالیا، ژاپن و کشور میزبان، هند، همگی اعضای Quad هستند. ژنرال لی شانگ فو، وزیر دفاع چین در این نشست حضور داشت.

سرگئی شویگو مدعی شد که ائتلاف ناتو به رهبری ایالات متحده در تلاش است تا از طریق اتحادهایی مانند QUAD و AUKUS به برتری در منطقه آسیا و اقیانوسیه دست یابد.

پایگاه نظامی چین در جزایر کوکو: چگونه رویای پکن برای تسلط بر اقیانوس هند به شدت مورد مناقشه قرار خواهد گرفت

کاخ سفید می گوید که ایالات متحده متعهد به همکاری با هند در گروه هایی مانند Quad است

سرگئی شویگو در جریان سخنرانی خود در نشست وزیران دفاع سازمان همکاری شانگهای گفت: «در تلاش برای حفظ سلطه جهانی، ایالات متحده و متحدانش به شدت ساختار امنیتی جهانی را تخریب کرده اند.

وی ایالات متحده را به دلیل فسخ یکجانبه معاهده موشکی ضد بالستیک آمریکا و شوروی سرزنش کرد.

«امروز، واشنگتن و توانمندسازان آن در حال پیگیری برنامه استراتژیک خود برای تحریک سایر کشورها به رویارویی نظامی با روسیه و چین هستند. درگیری در اوکراین نمایانگر این سیاست است. هدف واقعی آن تحمیل شکست استراتژیک به روسیه، تهدید چین و حفظ انحصار خود در جهان است.

«تحویل تسلیحات به کی‌یف تنها درگیری را طولانی‌تر می‌کند و بر ثبات اروپا و کل جهان تأثیر می‌گذارد. تسلیحات منتقل شده به بازار سیاه ختم می شود و بیشتر به دست سازمان های تروریستی می رسد.»

روسیه هیچ گزینه ای جز از بین بردن تهدیدات ناشی از اوکراین از طریق نظامی باقی نگذاشته است. اهداف ما در عملیات نظامی ویژه محقق خواهد شد.»

سرگئی شویگو و راجنات سینگ وزیر دفاع به طور جداگانه در حاشیه نشست وزیران دفاع سازمان همکاری شانگهای دیدار کردند.

در بیانیه وزارت دفاع آمده است: «وزرا از تداوم اعتماد و احترام متقابل بین دو کشور به ویژه در حوزه دفاعی ابراز خرسندی کردند و بر تعهد خود نسبت به تقویت مشارکت تاکید کردند».

این بیانیه از آنجایی مهم است که ایالات متحده کشورهایی را که با روسیه تجارت می کنند، تحریم خواهد کرد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام