سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اوکراین و غرب را به دلیل حمله پهپاد کرملین محکوم کرد

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اوکراین و غرب را به دلیل حمله پهپاد کرملین محکوم کرد

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه (چپ) در شورای وزیران خارجه سازمان همکاری شانگهای (CFM) که روز جمعه در گوا آغاز شد، شرکت می کند.

اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، اوکراین و متحدانش در غرب را به اتهام حمله پهپادی به کرملین مورد انتقاد قرار داد.

سرگئی لاوروف روز جمعه در حاشیه نشست شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری شانگهای (SCO) در گوا خطاب به رسانه‌ها گفت: اوکراین نقش خود را در حمله هواپیمای بدون سرنشین ادعایی به کرملین – مرکز قدرت سیاسی روسیه – انکار می‌کند. نمونه ای از “توانایی دوستان اوکراینی و غربی ما در دروغ گفتن” است.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: توانایی دوستان اوکراینی و غربی ما در دروغ گفتن بسیار شناخته شده است و کل وضعیت بحرانی را نشان می دهد که بسیار عمیق تر از رفتار رژیم زلنسکی است.

یک وسیله انفجاری دیگر قطار باری روسیه را در نزدیکی اوکراین از ریل خارج کرد

روسیه مدعی است که آمریکا پشت حمله پهپادی ادعایی به کرملین است

سرگئی لاوروف افزود: اگر فکر می کنید به محض اینکه آمریکا و اوکراین این اتهامات را رد کردند، ما باید به این حمله فکر نکنیم که اینطور نیست.

سرگئی لاوروف در شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری شانگهای (CFM) که از روز جمعه در گوا آغاز شد، شرکت می کند.

روز چهارشنبه روسیه اوکراین را به انجام حمله پهپادی به کرملین متهم کرد. به گفته روسیه، این حمله تلاشی ناموفق برای ترور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بود.
سرگئی لاوروف در پاسخ به این سوال که آیا حمله پهپادی به کرملین در دیدار دوجانبه او با اس. جایشانکار وزیر امور خارجه در اوایل روز جمعه مورد بحث قرار گرفته است یا خیر، سرگئی لاوروف پاسخ داد که “او به تفصیل صحبت نکرد” و از “موضع هند” آگاه است.

وی گفت: “ما در مورد حمله تروریستی علیه کرملین به تفصیل صحبت نکردیم. ما موضع هند را که طرفدار توقف هرگونه تحریک و حملات تروریستی است، می دانیم و در این شکی نیست.”

روسیه تاکید کرده است که این حق را برای خود محفوظ می دارد که اقدامات متقابلی را پس از حمله انجام دهد.

دولت روسیه مدعی شده است که در جریان حمله ادعایی به اقامتگاه ولادیمیر پوتین در کرملین از دو هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) استفاده شده است. با این حال، مقامات روسی اعلام کردند که پهپادها توسط پدافند الکترونیکی غیرفعال شده اند.

کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما این اقدامات را یک اقدام تروریستی برنامه‌ریزی‌شده و اقدام به جان رئیس‌جمهور می‌دانیم که در آستانه روز پیروزی، رژه 9 مه، که در آن حضور مهمانان خارجی نیز برنامه‌ریزی شده است، انجام شد. .

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام