سطوح بالایی از ماده شیمیایی سمی BPA که در سوتین و ساق های ورزشی یافت می شود. آنچه شما باید بدانید

سطوح بالایی از ماده شیمیایی سمی BPA که در سوتین و ساق های ورزشی یافت می شود.  آنچه شما باید بدانید

داشتن یک تمرین خوب تضمینی است که شما را خوب و سالم می کند. به هر حال، رفتن به باشگاه به شما کمک می کند تا سموم را عرق کنید، درست است؟ اما اگر گزارش مرکز بهداشت محیطی (CEH) را باور کنید، سینه بند ورزشی شما و همچنین شلواری که می پوشید ممکن است در واقع شما را در معرض مواد شیمیایی سمی بیشتری نسبت به عرق کردنتان قرار دهد.

CEH، یک سازمان غیرانتفاعی آمریکایی، اخطارهای قانونی را به هشت برند ارسال کرده است زیرا لباس های آنها – سوتین های ورزشی، شلوارهای ساق پا، شورت و تی شرت های ورزشی – مصرف کنندگان را در معرض سطوح بالاتر بیسفنول A (BPA) قرار می دهد، که می تواند منجر به اثرات مضر سلامتی مانند آسم، بیماری های قلبی عروقی و چاقی.

اما قبل از اینکه کل مجموعه سینه بند ورزشی و لباس های بدنسازی خود را دور بریزید، این توضیح را بخوانید تا متوجه خطرات موجود و چگونگی کاهش قرار گرفتن در معرض BPA در زندگی روزمره خود شوید.

مقالات مرتبط

مواد شیمیایی سمی ممنوع شده توسط دادگاه عالی در ترقه های بمبئی کشف شد

سمی

شرکت راه‌آهن ایالات متحده، نورفولک، به پرداخت هزینه پاکسازی خروج سمی از ریل دستور داد

BPA چیست؟

بیسفنول A یا BPA یک ماده شیمیایی است که به طور گسترده برای ساخت پلاستیک های سخت و شفاف استفاده می شود. به بسیاری از محصولات تجاری از جمله ظروف غذا، بطری بچه، بطری های پلاستیکی آب و محصولات بهداشتی اضافه می شود. از دهه 1960 برای تولید پلاستیک های قوی و انعطاف پذیر برای بسته بندی مواد غذایی و استفاده در آشپزخانه خانگی استفاده شده است.

BPA (بیسفنول A) در تعداد زیادی از محصولات روزمره، از بطری های آب و غذاهای کنسرو شده گرفته تا اسباب بازی ها و کفپوش ها یافت می شود. در واقع، یک بررسی در سال 2003 و 2004 توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) سطوح قابل تشخیص BPA را در ادرار 93 درصد از بیش از 2500 آمریکایی شش سال و بالاتر نشان داد.

به گفته متخصصان پزشکی، BPA یک ماده شیمیایی مختل کننده هورمون است که از اثرات استروژن بر بدن تقلید می کند. دکتر Jimena Díaz Leiva، مدیر علمی CEH، گفت: “مشکل BPA این است که می تواند هورمون هایی مانند استروژن را تقلید کند و سایر گیرنده های هورمونی را مسدود کند، غلظت هورمون ها را در بدن ما تغییر دهد و در نتیجه اثرات منفی بر سلامتی داشته باشد. “

این اثرات منفی بر سلامتی شامل دیابت، بیماری قلبی، سرطان، چاقی و اختلال نعوظ است. BPA همچنین با آسم در دختران سن مدرسه مرتبط است. سطوح کم قرار گرفتن در معرض در دوران بارداری باعث ایجاد انواع مشکلات سلامتی در فرزندان می شود، مانند اثراتی بر غده پروستات و همچنین اثراتی بر مغز کودک.

بر اساس مطالعه اخیر منتشر شده در مجله زیبایی پوست، BPA همچنین ممکن است بر روی پوست تأثیر بگذارد – شاید حتی باعث یا افزایش شدت آکنه در بزرگسالان شود.

یک مطالعه در سال 2020 همچنین نشان داده بود که قرار گرفتن در معرض BPA می تواند منجر به مرگ زودرس شود.

با این حال، طبق گزارش سازمان غذا و داروی ایالات متحده، قرار گرفتن در معرض کمتر از 2.25 میلی گرم در هر پوند (5 میلی گرم در کیلوگرم) از وزن بدن در روز بی خطر است.

توضیح داد که چگونه سوتین ورزشی و لباس ورزشی شما می تواند شما را بیمار کند
آزمایشات نشان داده است که 14 برند مختلف دارای سطوح خطرناک BPA هستند. این یک نگرانی است زیرا BPA می تواند باعث بیماری های مختلفی مانند دیابت و آسم شود. تصویر مورد استفاده برای اهداف نمایشی/Pixabay

BPA در لباس بدنسازی؟

افشای BPA در لباس‌های بدنسازی به تحقیقاتی در سال 2021 بازمی‌گردد، زمانی که آن‌ها آن را در جوراب‌هایی که عمدتاً از پلی استر و اسپندکس ساخته شده بودند، کشف کردند. دیاز لیوا می‌گوید پس از جوراب‌ها، این تحقیق به لباس‌ها روی آورد و بر روی لباس‌های تولید شده از ورزش متمرکز شد که دمای بالای بدن می‌تواند لیچینگ را فعال کند.

کارشناسان می گویند BPA مانند فرآیند تولید پلی استر «به عنوان یک گام واسطه ای برای بهبود خواص طبیعی و طول عمر پارچه» وارد زنجیره لباس می شود. این ماده شیمیایی را می توان به منسوجات پلی استر و پلی آمید اضافه کرد تا به ماندگاری رنگ، جلوگیری از استاتیک شدن و افزایش تاخیر در شعله کمک کند.

در اکتبر سال گذشته، CEH گزارشی منتشر کرد که در آن بیان شد که سوتین‌های ورزشی از Athleta، PINK، Asics، The North Face، Brooks، All in Motion، Nike و FILA که برای BPA در یک دوره شش ماهه آزمایش شدند، نشان دادند که لباس‌ها می‌توانند بر اساس استانداردهای تعیین شده در کالیفرنیا، پوشندگان را در معرض حداکثر 22 برابر حد ایمن BPA قرار دهید.

و در آزمایشی که اخیراً روی 14 برند انجام شد، سطوح بیش از حد BPA را در آنها پیدا کردند. این برندها شامل شلوارهای ساق از Athleta، Champion، Kohl’s، Nike و Patagonia بودند. سوتین های ورزشی از سویتی بتی; پیراهن های ورزشی از Fabletics; و شورت از آدیداس، قهرمان و نایک. این آزمایش نشان داد که این لباس ها می تواند بر اساس استانداردهای تعیین شده در کالیفرنیا، پوشندگان را تا 40 برابر بیشتر از حد ایمن BPA در معرض خطر قرار دهد.

Athleta که ساق‌هایش آزمایش شده است، در بیانیه‌ای گفته است: «به‌عنوان یک شرکت B-Corp، Athleta عمیقاً متعهد است تا اطمینان حاصل کند که همه محصولات ما مطابق با استانداردهای ایمنی قابل اجرا هستند. ما معتقدیم که ادعاهای CEH هیچ ارزشی ندارد و از محصولات و شیوه های ما حمایت می کند.

همچنین بخوانید : چگونه آثار میکروپلاستیک در شیر مادر پیدا شد؟

چرا این نگرانی است؟

اغلب BPA از طریق بلع وارد سیستم انسان می شود. با این حال، برخی از مطالعات نشان داده اند که BPA می تواند از طریق پوست جذب شود و این همان جایی است که نگرانی وجود دارد.

به نقل از کایا آلن سوگرمن، مدیر برنامه تهدیدات سمی غیرقانونی در CEH گفت: پاپ سوگر“یک مطالعه قبلی نشان داده است که BPA می تواند از طریق پوست جذب شود و پس از دست زدن به کاغذ رسید برای چند ثانیه یا چند دقیقه در یک زمان، در جریان خون قرار گیرد. سوتین‌های ورزشی و پیراهن‌های ورزشی برای ساعت‌ها پوشیده می‌شوند و شما قرار است در آنها عرق کنید، بنابراین یافتن سطوح بالای BPA در لباس‌های ما نگران‌کننده است.

اما همه کارشناسان نگرانی مشابهی ندارند. تریسی جی وودراف، دکترا، MPH، استاد و مدیر برنامه سلامت باروری و مرکز تحقیقات و ترجمه محیطی و محیطی برای سلامت (EaRTH) در دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو معتقد است که مصرف BPA هنوز راه اصلی آن است. ورود به سیستم «آیا سوتین ورزشی شما سرطان می‌دهد؟ دکتر وودراف گفت: هیچ دانشمندی نمی تواند این را به شما بگوید WellandGood.com.

همچنین بخوانید: چه مواد شیمیایی برای همیشه در سراسر بریتانیا و اروپا یافت می شود؟ چه خطری دارند؟

چگونه قرار گرفتن در معرض BPA را به حداقل برسانیم؟

به جای دور انداختن تمام لباس‌های بدنسازی موجود، کارشناسان می‌گویند که یک راه حل سریع برای این مشکل، تعویض لباس‌های فعال بلافاصله پس از تمرین است.

دکتر هیو تیلور، رئیس بخش زنان و زایمان و علوم تولید مثل در دانشگاه ییل و رئیس بخش زنان و زایمان در بیمارستان ییل-نیو هیون، گفت: شکل: “این (BPA) سیستم را خیلی سریع پاک می کند. بنابراین، این چیزی نیست که شما باید نگران جمع آوری آن باشید [over time]. نوردهی کوتاه، نوردهی کوتاه‌تر و کوتاه‌تر، احتمالاً بهتر است.»

راه دیگر برای کاهش قرار گرفتن در معرض این است که از شر لباس های قدیمی و فرسوده که حاوی سطوح بالای BPA هستند خلاص شوید.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام