سفارت هند در سودان به اتباع هندی هشدار داد که از خارج شدن از کشور خودداری کنند

سفارت هند در سودان به اتباع هندی هشدار داد که از خارج شدن از کشور خودداری کنند

یک شهروند هندی که در یک شرکت دال گروپ در خارطوم سودان کار می کرد، روز یکشنبه مورد اصابت گلوله سرگردان قرار گرفت.

خارطوم، سودان): روز سه‌شنبه، سفارت هند در سودان هشدار محتاطانه‌ای به اتباع هندی صادر کرد که در خانه بمانند و پیشنهاد داد که منابع را جیره‌بندی کنند زیرا «وضعیت ممکن است برای چند روز دیگر ادامه یابد».

«ما با موارد زیادی از غارت مواجه شده ایم. به همه اتباع هند توصیه می‌شود لطفاً از بیرون رفتن خودداری کنند. لطفا لوازم خود را جیره بندی کنید این وضعیت ممکن است تا چند روز دیگر ادامه یابد. لطفا سعی کنید از همسایگان خود کمک بگیرید. سفارت هند در خارطوم در توییتی نوشت: لطفا در خانه بمانید و ایمن بمانید.

با توجه به درگیری های مداوم بین ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع شبه نظامی (RSF)، وزارت امور خارجه روز دوشنبه یک اتاق کنترل برای اطلاع رسانی و حمایت از هندی ها در سودان ایجاد کرد.

در بیانیه مطبوعاتی MEA آمده است: با توجه به وضعیت فعلی سودان، اتاق کنترل در وزارت امور خارجه برای ارائه اطلاعات و کمک ایجاد شده است.

یک شهروند هندی که در یک شرکت گروه دال در خارطوم سودان کار می کرد، روز یکشنبه مورد اصابت گلوله سرگردان قرار گرفت.

سفارت هند در سودان با به اشتراک گذاشتن جزئیات مربوط به مرد هندی، در توییتر خود نوشت: “گزارش شده است که آقای آلبرت آژستین، یک تبعه هندی که در یک شرکت گروه دال در سودان کار می کرد و دیروز مورد اصابت گلوله سرگردان قرار گرفت، جان خود را از دست داد. سفارت برای انجام هماهنگی های بیشتر با مقامات خانواده و پزشکی در تماس است.

به گفته ولکر پرتس، فرستاده سازمان ملل در سودان، درگیری بین ارتش سودان و سازمان شبه نظامی اصلی این کشور منجر به کشته شدن 180 غیرنظامی و مجروح شدن بیش از 1800 غیرنظامی و جنگجو شده است.

بر اساس گزارش ها، بسیاری از پنج میلیون نفری که در خارطوم، پایتخت این کشور زندگی می کنند، در حالی که روزهای پایانی رمضان را برگزار می کنند، بدون آب و برق در خانه هایشان گیر افتاده اند، ماه مبارک مسلمانان که در طی آن بسیاری از مردم هر روز از طلوع آفتاب تا شب روزه می گیرند.

بر اساس مقاله ای در نیویورک تایمز، اعضای نیروهای پشتیبانی سریع شبه نظامی به سفیر اتحادیه اروپا در داخل خانه اش در خارطوم، پایتخت سودان، بعدازظهر دوشنبه حمله کردند. دو منبع غربی این حادثه را تایید کردند.

به گفته مقاماتی که به دلایل امنیتی با نیویورک تایمز به شرط ناشناس ماندن با نیویورک تایمز صحبت کردند، آیدان اوهارا، دیپلمات ایرلندی که به عنوان سفیر اتحادیه اروپا در سودان خدمت می کرد، علیرغم تهدید با تپانچه و سرقت پول آسیبی ندید. از زمان کودتای سال 2021 که مسیر این کشور به سوی دموکراسی را از مسیر خود خارج کرد، مسئولیت سودان را بر عهده داشت.

در حالی که جناح های سیاسی درباره تشکیل یک دولت انتقالی پس از کودتای نظامی در سال 2021 بحث می کنند، نیروهای مسلح و نیروهای پشتیبانی سریع شبه نظامی (RSF) برای کنترل با هم رقابت می کنند.

به گفته ال، نیروهای RSF به رهبری ژنرال محمد حمدان داگالو و ارتش به رهبری ژنرال عبدالفتاح البرهان در مورد چگونگی ادغام نیروهای شبه نظامی در نیروهای مسلح و اینکه چه کسی باید مسئول نظارت بر این روند باشد، اختلاف نظر دارند. جزیره

ارتش متعهد شد که در این ماه، 18 ماه پس از کودتا، قدرت را به یک دولت تحت رهبری غیرنظامیان واگذار کند. با این حال، درگیری بین ژنرال البرهان و ژنرال حمدان، معروف به همتی، بر این روند غالب شده است.

طی چند ماه گذشته، این دو ژنرال در سخنرانی‌های خود آشکارا یکدیگر را محکوم کرده‌اند. آنها نیروهای کمکی و خودروهای زرهی را برای مقابله با آنها به اردوگاه های نظامی اطراف شهر فرستاده اند.

(با ورودی های نمایندگی)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام