سلاح الکترومغناطیسی جدید چین برای سرکوب اعتراضات

سلاح الکترومغناطیسی جدید چین برای سرکوب اعتراضات

پس از گزارش اعتراضات نادر در مقیاس بزرگ – عمدتا مسالمت آمیز – به دلیل محدودیت های سختگیرانه COVID-19 در سال گذشته، چین اکنون روش جدیدی برای جلوگیری از تظاهرات خشونت آمیز ارائه کرده است.

بر اساس گزارش ها، این غول آسیایی از تفنگ الکترومغناطیسی رونمایی کرده است که برای کنترل شورش ها گلوله های سکه ای شکل شلیک می کند.

اسلحه CS/LW21 در یک برنامه فناوری نظامی که در 28 مارس از تلویزیون دولتی CCTV پخش شد، فاش شد. South China Morning Post (SCMP) گزارش.

این تفنگ الکترومغناطیسی چه ویژگی هایی دارد و چرا چین آن را معرفی کرده است؟ اعتراضات سال گذشته کووید در مورد این کشور چه می گویند؟ توضیح می دهیم.

ویژگی های تفنگ CS/LW21

اسلحه CS/LW21 که توسط China North Industries Group Corporation Limited و سایر تیم های فناوری توسعه داده شده است، بر اساس فن آوری تفنگ مارپیچ طراحی شده است که از آهنرباهای الکتریکی برای شلیک یک پرتابه استفاده می کند. بلومبرگ

SCMP گزارش می گوید که این اسلحه – با فرکانس تخمینی شلیک هزاران گلوله در دقیقه – طراحی شیکی دارد که کار با آن را آسان تر می کند.

این اسلحه مجهز به یک صفحه نمایش در جلو است که میزان باتری، فرکانس، ظرفیت گلوله، دمای ریل و حالت شلیک را نشان می دهد.

همچنین دارای یک خشاب دو محفظه برای شلیک مداوم و بارگیری مجدد سریع است.

این اسلحه مانند تفنگ های سیم پیچ طراحی شده است که از نیروی الکتریکی برای شتاب دادن به پرتابه استفاده می کند. هنگامی که سیم پیچ 9 سطحی برق می‌گیرد، میدان‌های مغناطیسی مربوطه تشکیل می‌شود که به گلوله اجازه می‌دهد تا با روش مسابقه رله مکیده شود. SCMP.

انرژی آن توسط یک باتری لیتیوم یون داخلی تامین می شود که در صورت شارژ کامل می تواند صدها گلوله را به طور مداوم شلیک کند. زمان شارژ نیز بسیار کوتاه است، با تأثیر کمی از دما.

این اسلحه همچنین یک مسیر با کنترل برتر و “ضربه های چند نقطه ای” را ارائه می دهد SCMP گزارش.

گلوله‌های سکه‌ای شکل نیز به دلیل ارزان‌تر بودن و نگهداری و حمل‌ونقل آسان‌تر هستند.

اسلحه صدای شلیک پایینی منتشر می کند و فلاش، دود یا گلوله ندارد. این گزارش می افزاید که با عقب نشینی کوچک خود، می توان از این سلاح در مناطق پرجمعیت استفاده کرد، جایی که سلاح های گرم سنتی ممکن است باعث وحشت یا خشونت بیشتر شود.

همچنین بخوانید: یک قلم مو با انقلاب: چگونه «معلم لی» اعتراضات چین را در مورد کووید به کانون توجه قرار داد

سلاح “غیر کشنده”.

این سلاح “غیر کشنده” نامیده می شود زیرا گلوله های گرد شکل آن خطر کشتار غیرنظامیان در جریان شورش ها را کاهش می دهد.

این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که در حین پراکنده کردن جمعیت در تظاهرات خشونت آمیز، احتمال آسیب جدی به مردم را کاهش دهد.

این گلوله ها به بدن نفوذ نمی کنند و در نتیجه خطر آسیب را کاهش می دهند. گزارش شده است که در طی آزمایشات میدانی، پرتابه های سکه به تخته سه لا به ضخامت 3 میلی متر دولایه نفوذ کرده و به بطری های کولا و آبجو آسیب رسانده است. SCMP.

همانطور که در بلومبرگ، در سلاح های الکترومغناطیسی، کاربران می توانند شدت و فرکانس تفنگ شلیک را انتخاب کنند.

با این حال، اگر گلوله ها با گلوله های نوک تیز که می تواند بدن را سوراخ کند، مبادله شود، همچنان می توان از این دستگاه برای ایجاد صدمات شدید استفاده کرد.

همچنین بخوانید: ظهور مردم: با گسترش اعتراضات COVID، تاریخچه مختصری از اعمال نادر مخالفت در چین

تظاهرات در چین

اعتراضات گسترده در چین رایج نیست، جایی که دولت به شدت هر شکلی از مخالفان را سرکوب می کند.

بنابراین، تظاهرات گسترده نوامبر گذشته علیه نزدیک به سه سال قرنطینه سریع، با برخی از شعارهایی مانند «شی جین پینگ، کناره‌گیری» و «حزب کمونیست، کناره‌گیری» تعجب‌آور بود.

چین در نوامبر سال گذشته شاهد تظاهرات مسالمت آمیز بود. عکس فایل رویترز

آتش سوزی در یک بلوک آپارتمانی در ارومچی، پایتخت منطقه غربی سین کیانگ، پشت موج غیرعادی اعتراضات بود که در پکن، شانگهای و سایر مناطق گسترش یافت.

بسیاری از تظاهرکنندگان تکه‌های کاغذ سفید سفید در دست داشتند – نمادی از مخالفت با سانسور حزب حاکم – که باعث شد برخی آن را “انقلاب A4” توصیف کنند.

بزرگترین تظاهرات دهه‌های اخیر در این کشور، که شاهد آن بود که چینی‌های شهری، دانشجویان، جوانان و کارگران به خیابان‌ها آمدند، عمدتاً مسالمت آمیز بود. با این حال، برخی از موارد خشونت که در آن مردم با پلیس درگیر شدند گزارش شده است.

اعتراضاتی که در نهایت فروکش کرد، تأثیری داشت زیرا دولت برخی از پروتکل‌های قرنطینه را پیش از لغو ناگهانی سیاست صفر کووید، کاهش داد.

همانطور که در زمان مجله، دولت برای سرکوب این اعتراضات به اقدامات سرکوبگرانه متوسل نشد، بلکه «اقدامات مزاحم» دیگری مانند چک کردن تلفن و مدارک هویتی برای منصرف کردن مردم از پیوستن به راهپیمایی‌ها اتخاذ کرد.

ویلیام هرست، استاد توسعه چینی چونگ هوآ، این آشوب نشان داد که «دولت درس‌های ارزشمندی در مورد اینکه چگونه می‌تواند معترضان را بدون توسل به سرکوب پرهزینه (هم از نظر منابع و هم شهرت) و خطرناک بازدارد یا از خدمت خارج کند، آموخته است. دانشگاه کمبریج، برای زمان مجله در دسامبر 2022.

به ویژه، NPR در ژانویه گزارش داد که پلیس به طور ضمنی افرادی را که فکر می‌کردند پشت تظاهرات بودند، جمع آوری می‌کرد.

آن‌ها همچنین به ما نشان دادند که احتمالاً نارضایتی‌ها برطرف نشده است و اگر چیزی باشد، مسائل عمیق‌تری در قلب بسیاری ریشه دوانده است که می‌تواند آنها را به سمت ریسک‌های بزرگ‌تر در به چالش کشیدن ح‌ک‌چ (حزب کمونیست چین) در آینده سوق دهد.» هرست برای زمان مجله

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام