سوشیل کومار مودی از دست دادن پست Bihar Dy CM نشانگر قصد BJP برای کنار زدن نگهبان قدیمی است

با کسب BJP در انتخابات 74 کرسی در مقابل 43 JD (U) ، حزب سابق اکنون بدون شک برادر بزرگ است

سوشیل کومار مودی از دست دادن پست Bihar Dy CM نشانگر قصد BJP برای کنار زدن نگهبان قدیمی است

تصویر پرونده سوشیل کومار مودی معاون رئیس سابق بحار. PTI

سوشیل کومار مودی ، مسلماً شناخته شده ترین چهره حزب بهاراتیا جاناتا در بیهار ، شناخته شده است که با نیتیش کومار رابطه نزدیک دارد و حتی از او به عنوان “لاکشمن” رئیس JD (U) یاد می شود. اکنون ، با انتظار نمی رود که مودی به عنوان معاون وزیر بازگشت ، به نظر می رسد که BJP موضع گرفته است که زمان چنین رفاقت برادرانه ای گذشته است.

خود مودی در توییتر خود اشاره ای به اتفاقات پیش رو داشت و نوشت: “آنچه در 40 سال گذشته از BJP و Sangh Parivar به دست آورده ام شاید بیش از دیگران باشد. در آینده نیز هرکدام از مسئولیت ها را بر عهده بگیرم ، هیچ کس نمی تواند پست a کاریاکارتا از من “

Nitish Kumar روز دوشنبه به عنوان رئیس وزیر بهار برای چهارمین بار متوالی باز خواهد گشت و طبق گفته های ایالت احتمالاً دو معاون وزیر – Tarkishore Prasad و Ru Devi BJP به دست خواهد آورد. Times Now. در حالی که پراساد به عنوان رهبر حزب قانونگذاری BJP در بیهار انتخاب شده است ، دوی به عنوان معاون رهبر انتخاب شده است.

حاشیه سازی Sushil Kumar Modi نشانه اولیه تعادل تغییر قدرت بین BJP و JD (U) است. با کسب 74 کرسی از طرف حزب زعفران در مقابل 43 حزب JD (U) ، حزب سابق اکنون بدون شک برادر بزرگ است.

BJP خودش را اعلام می کند

جاه طلبی های روزافزون BJP در Bihar تعجب آور نیست ، زیرا کاهش محبوبیت Nitish به آن فرصتی می دهد تا در یک کشور حیاتی و مهم هندی گسترش یابد. نیتیش همچنین 69 ساله است و به نظر می رسد JD (U) برنامه های کمی در مورد استراتژی خود پس از خروج برجسته ترین رهبر خود داشته باشد.

همچنین گزارش شد که رئیس JD (U) در یک گردهمایی اخیر نظرسنجی گفته است که این آخرین انتخابات وی خواهد بود. بعدا منابع نزدیک به وی ادعا کردند که منظور وی این است که آخرین جلسه انتخابات است ، همانطور که توسط گزارش شده است NDTV. با این وجود ، این اظهارات به گمانه زنی ها در مورد روند آینده شغلی وی ، و بطور گسترده سرنوشت حزبش ، دامن زد.

در همین حال ، یک BJP که دوباره احیا شده است دلایلی دارد که معتقد است می تواند با قدرت خودش در انتخابات مجمع بیهار 2025 رقابت کند. مقاله ای در چشم انداز مجله به نقل از سانجی کومار ، تحلیلگر سیاسی ، اظهار داشت که BJP احتمالاً در سال 2025 با کسی متحد نخواهد شد ، یا ممکن است مانند بازیکنان منطقه ای کوچکتر مانند اوتار پرادش رابطه برقرار کند.

نمایش قدرتمند BJP در انتخابات لوک سبها در سال 2019 نیز به آن اعتماد می بخشد تا در آینده به تنهایی پیش برود. در نظرسنجی های پارلمانی سال گذشته ، BJP تمام 17 کرسی خود را به دست آورد ، در حالی که JD (U) 16 کرسی را به دست آورد. BJP همچنین در مقایسه با 21.8 درصد JD (U) سهم بالاتری با 23.58 درصد داشت.

حتی پس از انتخابات که اخیراً به پایان رسیده است ، برخی از رهبران BJP بیهار ، مانند رئیس SC Morcha ، آجیت کومار چوداری ، گفته اند که اکنون زمان رئیس وزیر BJP در ایالت است ، با وجود موضع رسمی حزب. انتظار می رود که چنین صداهایی در آینده افزایش یابد.

بنابراین ، تنها سوالی که اکنون باقی مانده این است که BJP چه مدت به نیتیش کومار اجازه می دهد که به عنوان رئیس وزیر ادامه دهد علی رغم اینکه کرسی های حزبش کمتر است.

کاهش اهمیت سوشیل کومار مودی

سوشیل کومار مودی بخشی ذاتی از مشارکت قدیمی JD (U) -BJP در بهار بوده است و سه بار معاون نیتش بوده است ، اولین مورد در 2005 است. در طول سال ها ، مودی به عنوان BJP شهرت پیدا کرده است مرد سازمان در بیهار با نفوذ مهیب در این ایالت.

با این حال ، با نگهبانی قدیمی در Bihar که در آخرین پاهای خود قرار دارد ، تعجب آور نیست که رهبر BJP که با آن ارتباط نزدیکی دارد ، ارتباط خود را نیز از دست می دهد. مودی نه تنها از نزدیک با Nitish برخوردار بود ، بلکه او در همان زمان درسهای اولیه خود را در زمینه سیاست نیز فرا گرفت – جنبش JP (Jayaprakash Narayan) 1974-1975.

ماهیت ادعایی “مطیع” سوشیل کومار مودی نیز ممکن است خنثی کننده او باشد. چاپ به نقل از یک رهبر BJP گفت که تحت رهبری او ، واحد بهار حزب “هرگز از نیتیش بزرگتر نخواهد شد.” به گفته رهبر ، مودی هرگز مسائلی از قبیل تعیین وزرای BJP را برای انتخاب افسران به انتخاب خود مطرح نکرده است.

مقاله ای در مجله مطبوعات آزاد اشاره کرد که مودی اکنون ممکن است در کابینه اتحادیه اسکان داده شود یا به او راجیا ساها تحویل دهد.

اما با کاهش اهمیت سوشیل کومار مودی در سیاست های بیهار ، آنچه مسلماً آشکار است این است که نیتیش کومار تصدی آسان به عنوان رئیس وزیر را نخواهد داشت.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.