سیددارامایا مدعی اصلی پست CM در کارناتاکا است

سیددارامایا مدعی اصلی پست CM در کارناتاکا است

بنگالورو: در آستانه انتخابات مجلس کارناتاکا، سیددارامایا، رهبر کنگره، بارها گفته بود که این آخرین انتخابات اوست و او ابراز تمایل کرده بود که از سیاست انتخاباتی کناره گیری کند.

در آن زمان، درخواست سیددارامایا غم انگیز بود. با این حال، پس از اینکه کنگره به یک پیروزی بزرگ در ایالت رسید، به نظر می رسید که انرژی تازه ای به راه رفتن سیددارامایا، رهبر 75 ساله کنگره تزریق شده است، در حالی که او برای سخنرانی در یک کنفرانس مطبوعاتی پرجمعیت در میسور در روز شنبه راه می رفت.

سیددارامایا، با از دست دادن هیچ زمانی برای ارسال سیگنالی مبنی بر اینکه چشمش به آینده است، گفت: «این (نتیجه انتخابات در کارناتاکا) پله ای برای پیروزی کنگره در سال 2024 خواهد بود.

مقالات مرتبط

سیددارامایا می گوید: انتخابات کارناتاکا 2023: کنگره با قدرت خود دولت تشکیل خواهد داد

کارناتاکا

انتخابات کارناتاکا: پیش از روز رای گیری، نهاد مدنی به دو رستوران بنگالورو اجازه نداد صبحانه رایگان به رای دهندگان ارائه دهند.

و اکنون به نظر می رسد که رهبر باهوش کنگره، که جاه طلبی خود را برای تصاحب پست وزیر ارشد پنهان نکرده است، به آنچه در پیش است نگاه می کند.

رقابت اصلی برای تصدی پست برتر بین سیددارامایا، که از سال 2013 تا 2018 به عنوان وزیر ارشد خدمت کرد، و رئیس واحد ایالتی کنگره، دی کی شیواکومار، است.

در واقع، او M Mallikarjun Kharge، اکنون رئیس AICC و وزیر کار و اشتغال اتحادیه در آن زمان را در نشست حزب قانونگذار در سال 2013 کنار زد تا به سمت وزیر ارشد شود.

سیدرمایا مردی که دو دهه و نیم ریشه در “جاناتا پاریوار” داشت و به خاطر موضع سرسختانه ضد کنگره شهرت داشت، در سال 2006 پس از برکناری از JD (S) نخست وزیر پیشین دیو گودا، به حزب بزرگ قدیمی پیوست. چهارراه سیاسی

پس از صدور حکم شکسته در سال 2004، کنگره و JD(S) یک دولت ائتلافی تشکیل دادند که سیددارامایا، سپس در JD (S) به عنوان معاون رئیس وزیر منصوب شد و N Daram Singh از کنگره رهبری انفصال را بر عهده داشت.

سیددارامایا، همانطور که تحت تأثیر سوسیالیسم مورد حمایت دکتر رام منوهار لوهیا قرار گرفته بود، معتقد بود که فرصتی برای تبدیل شدن به CM دارد، اما گودا چشم اندازهای او را خنثی کرد.

در سال 2005، او تصمیم گرفت خود را به عنوان یک رهبر طبقات عقب مانده قرار دهد – او از جامعه کوروبا، سومین کاست بزرگ در کارناتاکا است، با رهبری کنوانسیون های AHINDA (مخفف کانادا برای اقلیت ها، طبقات عقب مانده و دالیت ها)، به طور تصادفی در زمانی که دیو پسر گودا، اچ‌دی کوماراسوامی، به عنوان یک ستاره در حال ظهور حزب دیده می‌شد.

او از JD(S) اخراج شد، جایی که قبلاً به عنوان رئیس واحد ایالتی آن خدمت می کرد، با منتقدان حزب اصرار داشتند که او برکنار شد زیرا دیو گودا مایل بود کوماراسوامی را به عنوان رهبر حزب ارتقا دهد.

سیددارامایا، یک مدافع، در آن زمان درباره «سانیاهای سیاسی» صحبت کرد و حتی با ایده بازگشت به وکالت بازی کرد. او شناور بودن یک لباس منطقه ای را رد کرد و گفت که نمی تواند قدرت پولی را جمع آوری کند. هم BJP و هم کنگره او را تشویق کردند تا به صفوف آنها بپیوندد.

اما او گفت که با ایدئولوژی BJP موافق نیست و با پیروانش در سال 2006 به کنگره پیوست، اقدامی که تنها چند سال قبل از آن «غیرقابل تصور» تلقی می‌شد.

سیددارامایا در برخی مواقع ظاهری روستایی و ناشناخته، جاه طلبی خود را برای تصدی پست نخست وزیری پنهان نکرد و بارها بدون عذرخواهی و بدون تردید بر این موضوع تاکید کرده بود که هیچ اشکالی در آرزوی این پست وجود ندارد.

سیددارامایا، که به یک رهبر توده ای تبدیل شده بود، دارای امتیاز ارائه 13 بودجه دولتی به عنوان وزیر دارایی است.

برخی از دوستان او می گویند که او شخصیتی تا حدودی “مغلط” دارد و در اهداف خود ثابت قدم است.

سیددارامایا که در سال 1983 اولین حضور خود را در مجمع انجام داد، از چموندشواری با برگه حزب لوک دال انتخاب شد. او پنج بار از این حوزه به پیروزی رسیده و سه بار طعم شکست را چشیده است.

او اولین رئیس «کانادا کاوالو سامیتی» بود، یک کمیته نظارتی که مأموریت نظارت بر اجرای کانادا به عنوان زبان رسمی را داشت که در زمان وزیران ارشد راماکریشنا هگده تشکیل شد. سیددارامایا بعدها وزیر سرو کشاورزی شد.

در انتخابات میان دوره ای دو سال بعد، او دوباره انتخاب شد و به عنوان وزیر دامپروری و خدمات دامپزشکی در دولت هگده خدمت کرد.

با این حال سیددارامایا طعم شکست را در انتخابات مجلس 1989 و 1999 چشید. وی رئیس کمیته تبلیغات انتخابات KPCC در سال 2008 بود.

سیددارامایا متولد 12 اوت 1948 در سیدداراماناهوندی، روستایی در ناحیه میسورو، از دانشگاه میسور با مدرک کارشناسی فارغ التحصیل شد. لیسانس گرفت و بعداً از همان مؤسسه حقوق خواند و مدتی آن را به صورت حرفه ای دنبال کرد.

سیددارامایا یک دوره پنج ساله موفق را به عنوان وزیر ارشد دولت کنگره بین سال های 2013-2018 رهبری کرد.

کنگره علیرغم محبوبیت به دلیل طرح‌های پوپولیستی «بهاگیا»، در سال 2018 با شکست مواجه شد. به گفته ناظران سیاسی و بسیاری از اعضای کنگره، تصمیم دولت سیدارمایا برای اعطای وضعیت «اقلیت مذهبی» به جامعه مسلط لینگایات منجر به شکست در انتخابات شده بود. حزب در نظرسنجی مجلس 2018.

کنگره نه تنها در آن زمان در حوزه های تحت سلطه لینگایات شکست بدی را تجربه کرد، بلکه اکثریت رهبران برجسته ای که فعالانه در جنبش “مذهب لینگایات جداگانه” شرکت داشتند، متحمل شکست شدند.

سیددارامایا به عنوان وزیر ارشد وقت، در نظرسنجی سال 2018 در Chamundeshwari در Mysuru به JD(S) GT Deve Gowda با 36042 رای شکست خورد.

با این حال، او از بادامی، حوزه دیگری که در آن زمان در آن شرکت کرده بود، پیروز شد و B Sriramulu از BJP را با 1696 رای شکست داد.

پس از اینکه همسایه وارونا در سال 2008 و به دنبال تعیین حدود یک حوزه انتخابیه شد، سیددارامایا نماینده آن بود تا اینکه کرسی پسرش دکتر یاتیندرا را در انتخابات مجلس 2018 خالی کرد و به حوزه انتخابیه قدیمی خود چاموندشواری بازگشت.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام