سیمور هرش ادعا می کند که سیا از فساد گسترده در اوکراین و اختلاس کمک های ایالات متحده آگاه است.

سیمور هرش ادعا می کند که سیا از فساد گسترده در اوکراین و اختلاس کمک های ایالات متحده آگاه است.

رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی. AP

دهلی نو: سیمور هرش، روزنامه‌نگار تحقیقی گزارشی منتشر کرده است که ادعا می‌کند آژانس اطلاعات مرکزی (سیا) از فساد گسترده در اوکراین و اختلاس کمک‌های ایالات متحده آگاه بوده است.

در این گزارش آمده است که دولت اوکراین از پول مالیات دهندگان آمریکا برای خرید گازوئیل از روسیه برای تامین سوخت ارتش خود استفاده کرده است. این گزارش همچنین حاکی از آن است که مقامات اوکراینی برای ایجاد شرکت‌های جلویی برای قراردادهای صادراتی به دلالان اسلحه خصوصی در سراسر جهان «رقابت» دارند.

موضوع فساد در دیدار ویلیام برنز رئیس سیا و زلنسکی در ژانویه مطرح شد. یک مقام اطلاعاتی با اطلاع مستقیم از جلسه به هرش گفت که برنز پیام خیره کننده ای را به زلنسکی ارائه کرد.

هرش نوشت: «ژنرال‌های ارشد و مقامات دولتی در کی‌یف از آنچه به عنوان حرص و آز زلنسکی می‌دانستند عصبانی بودند، بنابراین برنز به رئیس‌جمهور اوکراین گفت، زیرا «او سهم بیشتری از پول کم مصرف را نسبت به ژنرال‌ها می‌گرفت».

پنتاگون لیکس

در چند هفته گذشته، چندین سند طبقه بندی شده، حتی برخی از آنها با علامت “فوق سری” راه خود را در اینترنت پیدا کردند.

مقامات گفتند که نشت اطلاعات در حال شکل گیری است که یکی از مخرب ترین ها در دهه های اخیر است.

اما دقیقاً چه چیزی در اسناد فاش شده است؟ اسناد فاش شده نمایی بسیار وسوسه انگیز و منحصر به فرد از جنگ روسیه و اوکراین را ارائه می دهد که در فوریه 2022 آغاز شد. ذخیره اسناد نشان می دهد که اوکراین متحمل خسارات سنگینی در جنگ به ویژه در باخموت شده است. همچنین “کمبودهای مهم مهمات دفاع هوایی” را تشریح می کند.

این اسناد همچنین شامل برنامه های آموزشی 12 تیپ رزمی اوکراینی بود که نشان می داد 9 نفر از آنها توسط نیروهای آمریکایی و ناتو آموزش می دیدند و به 250 تانک و بیش از 350 خودروی مکانیزه نیاز داشتند. آنها همچنین شامل جزئیات نرخ هزینه برای مهمات تحت کنترل ارتش اوکراین، از جمله سیستم های موشکی HIMARS هستند.

اسناد فاش شده همچنین نشان می دهد که ایالات متحده تا چه حد به سرویس های امنیتی و اطلاعاتی روسیه نفوذ کرده است. این اسناد حاوی هشدارهای بلادرنگ روزانه به آژانس های اطلاعاتی آمریکا در مورد زمان حملات مسکو و حتی اهداف خاص آن است. این امر واشنگتن را قادر می سازد تا کیف را برای حملات و دفاع خود آماده کند.

به نظر می رسد این افشاگری ها همچنین نشان می دهد که ایالات متحده از رهبران ارشد نظامی و سیاسی اوکراین نیز جاسوسی می کند. و جاسوسی به همین جا ختم نمی شود. اسناد فاش شده همچنین نشان داده است که واشنگتن از متحدان خود جاسوسی می کند – چیزی که می تواند از نظر دیپلماتیک به ایالات متحده آسیب برساند.

اسناد فاش شده نشان می دهد که کره جنوبی، متحد کلیدی ایالات متحده، در مورد تامین مهمات به اوکراین دچار مشکل شده است. این به دلیل سیاست رسمی این کشور مبنی بر عدم ارائه سلاح های کشنده به کشورهای در حال جنگ است.

نبرد طولانی اوکراین با فساد

فساد سیستمیک گسترده در اوکراین بسیار قبل از حمله روسیه در فوریه گذشته در اوکرائین وجود دارد.

گزارش سال 2016 توسط گروه ناظر شفافیت بین‌الملل نشان داد که بین 38 تا 42 درصد از خانواده‌های اوکراینی گفته‌اند که برای دسترسی به خدمات عمومی اولیه مانند آموزش یا مراقبت‌های بهداشتی رشوه می‌دهند. زمان.

الجزیره اشاره کرد که در آن سال اوکراین دومین کشور فاسد اروپا بود و روسیه با 136 فاسدترین کشور بود.

اوکراین اندکی بهتر عمل کرد و در شاخص ادراک فساد 2022 که در روز سه شنبه (31 ژانویه) منتشر شد، در جایگاه 116 از 180 کشور قرار گرفت. روسیه در رتبه 137 این شاخص قرار گرفت.

کریستین نیتویو، مدرس دیپلماسی و حکمرانی بین‌المللی در دانشگاه لافبورو، گفت: «متاسفانه، مقابله با این نوع فساد گسترده سیستمی پیچیده است و نیازمند تلاش‌های مداوم برای حداقل یک نسل یا حتی بیشتر است. الجزیره در ژوئن سال گذشته

میراث اتحاد جماهیر شوروی نقش مهمی ایفا می کند، زیرا شهروندان باید یاد می گرفتند که چگونه در سیستمی از روابط و قوانین غیررسمی حرکت کنند، که در آن همه بر روی کاغذ از حقوق مساوی برخوردار بودند، اما در عمل، برخی از مردم “برابر”تر از دیگران بودند.” .

نیتویو بیشتر توضیح داد: «این تحولات منحصر به اوکراین نیست، زیرا اکثر کشورهای پس از فروپاشی شوروی و کمونیستی، از جمله روسیه، آن را تجربه کردند، اما اوکراین، در کنار مولداوی، موارد شدید بودند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام