شورشیان پاپوآ که خلبان نیوزیلندی را به گروگان گرفته اند ادعا کردند که دست کم 13 سرباز اندونزیایی را کشته اند.

شورشیان پاپوآ که خلبان نیوزیلندی را به گروگان گرفته اند ادعا کردند که دست کم 13 سرباز اندونزیایی را کشته اند.

مهرتنز در ماه فوریه پس از فرود یک پرواز چارتر تجاری Susi Air در فرودگاه دورافتاده پارو در منطقه Nduga دستگیر شد. عکس: رویترز

دهلی نو: شورشیان جدایی طلب در منطقه پاپوآ در اندونزی می گویند پس از اعزام نیروهای ارتش به جستجوی خلبان اسیر نیوزیلندی، فیلیپ مهرتنز، که در ماه فوریه گروگان گرفته شده بود، حداقل 13 سرباز ارتش اندونزی را کشته اند.

بر اساس گزارشی در CNNارتش آزادیبخش ملی پاپوآی غربی (TPNPB) اعلام کرد که سربازانش در آخر هفته به دو پست نظامی اندونزی در مناطق یال و موگی در منطقه ندوگا حمله کردند.

شورشیان جدایی‌طلب در استان پاپوآ اندونزی عکس‌ها و ویدیوهای بیشتری را در ماه مارس منتشر کردند که نشان می‌دهد خلبان نیوزیلندی که در ماه فوریه گروگان گرفته بودند، زنده است.

در ویدئویی که در ماه مارس توسط سببی سامبوم سخنگوی شورشیان پخش شد، مردی با ژاکت آبی به نام فیلیپ مارک مهرتنز از کرایست چرچ، خلبان شرکت هوانوردی اندونزیایی سوزی ایر که توسط مبارزان استقلالی ارتش آزادیبخش پاپوآ غربی ربوده شد، شناسایی می شود. جناح جنبش آزاد پاپوآ او روی یک بلوک چوبی روی زمین نشست که توسط جدایی‌طلبان احاطه شده بود که سلاح‌های مختلفی در دست داشتند، با پرچم ستاره صبح که نماد جدایی‌طلبی است.

به مهرتن دستور داده شد که بیانیه ای را از روی کاغذی که در دست داشت بخواند. او گفت که خلبانان خارجی تا زمانی که پاپوآ مستقل نباشد اجازه کار یا پرواز در پاپوآ را ندارند و جنبش آزاد پاپوآ از سازمان ملل درخواست کرده است که مذاکرات استقلال را میانجیگری کند.

ویدیوی توزیع شده توسط گروه شورشی بخشی از تبلیغات آنها است، فرمانده نظامی منطقه بریگ. ژنرال Juinta Omboh Sembiring در ماه مارس گفت.

“این تحلیل ما را از وضعیت خلبان تقویت می کند، اینکه خلبان هنوز زنده است. و ما به تلاش برای یافتن و نجات او ادامه خواهیم داد.» وی گفت که نیروهای نظامی برخی از اعضای این گروه را در منطقه ترسیم و متوقف کرده اند.

مهرتنز در ویدئویی جداگانه با ارسال پیامی به خانواده‌اش از آنها خواست که زیاد نگران نباشند، زیرا از او مراقبت شده و آب و غذای کافی دارد. او همچنین درخواست کرد حقوقش مستقیماً برای همسرش ارسال شود.

ویدئوی دیگری اگیانوس کوگویا، رهبر گروه جدایی طلب را نشان می دهد که خواسته ها را می خواند.

کوگویا در این ویدئو گفت: «ما از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهیم در درگیری مسلحانه بین ارتش آزادیبخش پاپوآ غربی و ارتش اندونزی در پاپوآ میانجیگری کند.

این گروه همچنین از نیوزلند، استرالیا، بریتانیا، ایالات متحده، فرانسه، چین و روسیه خواست تا از همکاری نظامی با اندونزی دست بردارند.

با ورودی های آژانس های شما

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام