شکایت مالکان از سازنده خودروهای برقی پس از کاهش 20 درصدی به‌روزرسانی نرم‌افزار

شکایت مالکان از سازنده خودروهای برقی پس از کاهش 20 درصدی به‌روزرسانی نرم‌افزار

گروهی از مالکان تسلا در ایالات متحده پس از به‌روزرسانی نرم‌افزاری که محدوده موثر خودروهای الکتریکی آنها را بیش از 20 درصد کاهش داد، از شرکت خودروهای برقی ایلان ماسک شکایت کردند. مشتریان باید برای ارتقاء باتری های جدید تا 15000 دلار پرداخت می کردند.

مالکان تسلا شکایتی را علیه شرکتی به رهبری ایلان ماسک به راه انداخته‌اند و ادعا می‌کنند که باتری‌های خودروی آن‌ها به دلیل به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری خودکار اجرا نشده، بی‌استفاده شده است. بر اساس این دادخواست، در برخی موارد، شاکیان مجبور به خرید باتری‌های جدید شدند که هزینه آن تا 15000 دلار می‌رسید تا باتری‌هایی را که توسط «نرم‌افزار معیوب» از کار افتاده بودند، جایگزین کنند.

همچنین بخوانید: “تفریح ​​بی مزه”: تسلا پس از گزارش هایی مبنی بر اینکه کارگران تصاویر تهاجمی دوربین خودرو را به اشتراک گذاشته اند شکایت کرد.

صاحبان تسلا استدلال می‌کنند که این به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری بدون اطلاع قبلی پیاده‌سازی شده‌اند و منجر به کاهش حداقل ۲۰ درصدی برد رانندگی خودروهایشان شده است. علاوه بر این، تعدادی از مالکان مجبور شدند بین 500 تا 750 دلار برای معکوس کردن به‌روزرسانی مشکل‌ساز، همانطور که در دادخواست ذکر شده است، هزینه کنند.

مقالات مرتبط

تسلا

Tesla Veers Off: دلیل عجیبی که تسلا را مجبور کرد تقریباً تمام خودروهایی را که در چین فروخته بود فراخوانی کند.

تسلا

اپل بار دیگر به منسوخ شدن برنامه ریزی شده متهم شد که توسط تنظیم کننده های فرانسوی مورد بررسی قرار خواهد گرفت

دعوای دسته جمعی برای بیش از نرم افزار معیوب
وکلای مدافع شاکیان ذکر کردند که دعوای دسته جمعی به طور خاص به خودروهای مدل S و مدل X تسلا مربوط می شود. علاوه بر این، بر اساس واکنش عمومی به این اقدام دسته جمعی، به نظر می رسد که سایر مالکان تسلا نیز تحت تأثیر قرار گرفته باشند.

استیو برمن، وکیل مدافع صاحبان تسلا، اظهار داشت که علاقه زیادی به این پرونده وجود داشته است. او همچنین به موفقیت قبلی آنها در پرونده ای مشابه علیه تسلا اشاره کرد.

دعوای حقوقی اخیر استدلال می کند که وقتی صاحبان خودرو اقدام به خرید وسایل نقلیه می کنند، انتظار دارند که رویدادهای پیش بینی نشده مانند آب و هوا، تصادفات یا پنچر شدن لاستیک ها ممکن است بر عملکرد تأثیر بگذارد و منجر به تعمیرات پرهزینه شود. با این حال، آنها پیش بینی نمی کنند که خود سازنده خودرو عمدا و به طور قابل توجهی در عملکرد خودرو از طریق به روز رسانی نرم افزاری که ظرفیت عملیاتی آن را کاهش می دهد، تداخل کند.

به روز رسانی های معیوب برای دارندگان تسلا بیشتر و بیشتر رایج می شود
شایان ذکر است که شکایت های قبلی علیه تسلا ادعاهای مشابهی را در مورد به روز رسانی های مشکل دار نرم افزار مطرح کرده است. به عنوان مثال، پرونده ای که در آگوست 2019 تشکیل شد ادعا کرد که تسلا با اعمال محدودیت نرم افزاری مصنوعی بر روی کیلووات ساعت قابل استفاده (کیلووات ساعت) مشتریان را فریب داده و در نتیجه توانایی شارژ سلول های باتری را تا حد معمول محدود می کند.

در پاسخ به پرونده سال 2019، وکلای تسلا بلافاصله اقدام به حل و فصل کردند و در نهایت برای هر طرف واجد شرایط دخیل در دعوی غرامت 625 دلاری ارائه کردند. در طول این پرونده، شان پی گیتس، مشاور خارجی تسلا، از طریق داده‌های تسلا اذعان کرد که حدود 1743 خودروی مدل S از سال 2012 تا 2016 در ایالات متحده به دلیل اشکال در یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری، محدودیت ولتاژ 10 درصدی را تجربه کرده‌اند. مه 2019. گیتس گزارش داد که این مشکل در به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری بعدی طی ده ماه آینده برطرف شده است.

در ماه‌های اخیر، بحث‌هایی پیرامون به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری اجرا شده بر روی خودروهای تسلا، چه در داخل و چه در سطح بین‌المللی، وجود داشته است.

همچنین بخوانید: Tesla Veers Off: دلیل عجیبی که تسلا را مجبور کرد تقریباً تمام خودروهایی را که در چین فروخته بود فراخوانی کند.

هفته گذشته، تسلا از فراخوانی 1.1 میلیون خودرو در چین خبر داد که تقریباً یک چهارم کل خودروهای تسلا در جاده ها را تشکیل می دهد تا مشکلات سیستم ترمز احیاکننده را برطرف کند. منتقدان گروه‌های ایمنی مصرف‌کننده استدلال می‌کنند که این سیستم ترمز خودکار، با هدف صرفه‌جویی در انرژی، با درگیری با ورودی‌های راننده از طریق پدال‌های پایی سنتی، باعث بروز حوادث شده است.

ناراحتی ماسک از عبارت فراخوان
ایلان ماسک اهمیت مشکلات به روز رسانی نرم افزار را کم اهمیت جلوه داده است. در فوریه، او از اداره ملی ایمنی حمل و نقل بزرگراهی ایالات متحده (NHTSA) انتقاد کرد که هر مشکل تسلا را که می‌توانست از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزار حل شود، بدون توجه به شرایط، برچسب‌گذاری کرده است. ماسک مخالفت خود را از طریق توییتر ابراز کرد و اظهار داشت که اصطلاح فراخوان منسوخ شده و برای به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری غیردقیق است.

همچنین بخوانید : ماسک نفس راحتی می کشد: تسلا شکایت خود را شکست داد و نرم افزار FSD Autopilot خود را به علت تصادف خودرو متهم کرد

NHTSA فراخوان را به عنوان اقدامی تعریف می کند که وقتی وسیله نقلیه، تجهیزات، صندلی ماشین یا لاستیک خطر ایمنی غیرمنطقی را ایجاد می کند یا از حداقل استانداردهای ایمنی که توسط تنظیم کننده ها یا سازنده تعیین می شود، ناکام است. این آژانس تصریح می‌کند که تنها در موارد نادر از تولیدکنندگان می‌خواهد خودروها را از مالکان بازخرید کنند.

استیو برمن، یکی از وکلای مدافع مالکان تسلا در دعوی حقوقی جدید، در مورد بحث فراخوان اظهار نظر کرد و آن را یک سوال جالب اما در نهایت یک موضوع معنایی و بدون اهمیت حقوقی دانست. برمن تاکید کرد که مصرف‌کنندگان بیشتر نگران تاثیر روی خودروهای خود هستند تا اینکه چگونه مشخص می‌شود. در این مورد، اثر نامطلوب روی باتری است، که یک نقطه فروش بسیار مهم برای خودروهای الکتریکی است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام