شی جین پینگ می‌گوید چین باید آموزش «مبارزه واقعی» را تقویت کند

شی جین پینگ می‌گوید چین باید آموزش «مبارزه واقعی» را تقویت کند

رئیس جمهور چین شی جین پینگ. پرونده رویترز

دهلی نو: چند روز پس از آغاز تمرینات نظامی پکن در پاسخ به سفر هفته گذشته تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان به ایالات متحده، رئیس جمهور چین، شی جین پینگ، روز چهارشنبه از نیروهای مسلح این کشور خواست تا “آموزش های نظامی را با محوریت نبرد واقعی تقویت کنند”.

شی این اظهارات را در جریان سفر بازرسی نیروی دریایی روز سه شنبه، شبکه تلویزیونی دولتی این کشور بیان کرد دوربین مدار بسته گزارش شده است.

شی به نیروی دریایی فرماندهی تئاتر جنوبی PLA گفت که ارتش باید قاطعانه از حاکمیت ارضی و منافع دریایی چین دفاع کند و برای حفاظت از ثبات کلی پیرامونی تلاش کند. دوربین مدار بسته گزارش شده است.

پس از نمایش قدرت پکن که تایوان خودمختار را قلمرو خود می‌داند، تنش‌ها در منطقه بالا گرفته است.

جوزف وو، وزیر امور خارجه تایوان روز سه‌شنبه با اشاره به رزمایش‌ها و لفاظی‌های نظامی چین هشدار داده بود که «به نظر می‌رسد آن‌ها (پکن) در تلاش هستند تا برای آغاز جنگ علیه تایوان آماده شوند.

وو در مصاحبه ای گفت: “به تمرینات نظامی و همچنین لفاظی های آنها نگاه کنید، به نظر می رسد آنها در تلاش هستند تا برای شروع جنگ علیه تایوان آماده شوند.” CNN.

وی افزود: «دولت تایوان به تهدید نظامی چین به عنوان چیزی که قابل قبول نیست نگاه می کند و ما آن را محکوم می کنیم».

با توجه به ارزیابی‌های اطلاعاتی ایالات متحده مبنی بر اینکه شی دستور داده ارتش خود تا سال 2027 آماده باشد، وو به آمادگی تایوان در پاسخ به این سوال که آیا تایوان در مورد زمان حمله احتمالی نظامی چین ایده‌ای دارد یا خیر، ابراز اطمینان کرد.

رهبران چین قبل از اینکه تصمیم بگیرند از زور علیه تایوان استفاده کنند، دو بار فکر خواهند کرد. و مهم نیست که سال 2025 باشد یا 2027 یا حتی فراتر از آن، تایوان به سادگی باید آماده شود.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام