صندوق بین المللی پول امیدوار است تا قبل از پایان برنامه فعلی، جلسه هیئت مدیره در مورد پاکستان برگزار شود

صندوق بین المللی پول امیدوار است تا قبل از پایان برنامه فعلی، جلسه هیئت مدیره در مورد پاکستان برگزار شود

به منظور هموار کردن راه برای نشست هیئت مدیره قبل از پایان برنامه مالی در پایان ماه ژوئن، رئیس هیئت صندوق بین‌المللی پول (IMF) در پاکستان گفت که صندوق بین‌المللی پول همچنان با مقامات پاکستان در ارتباط است.

به طور معمول، جلسه هیئت مدیره در مورد بازنگری این برنامه مستلزم یک توافقنامه قبلی در سطح کارکنان است که در مورد پاکستان به عنوان بخشی از بسته 6.5 میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول، کمک مالی 1.1 میلیارد دلاری را برای این کشور آسیای جنوبی با کمبود نقدینگی باز می کند.

توافقنامه در سطح کارکنان از نوامبر به تعویق افتاده است و بیش از 100 روز از آخرین مأموریت در سطح کارکنان به پاکستان می گذرد که طولانی ترین تاخیر حداقل از سال 2008 است.

مقالات مرتبط

صندوق بین‌المللی پول موافقتنامه وام 3.5 میلیارد دلاری برای ساحل عاج را تصویب کرد

صندوق بین المللی پول

صندوق بین‌المللی پول می‌گوید اقتصاد بریتانیا دیگر در سال 2023 وارد رکود نخواهد شد

ناتان پورتر، رئیس هیئت صندوق بین‌المللی پول گفت: «این تعامل بر احیای عملکرد مناسب بازار ارز، تصویب بودجه سال مالی 24 مطابق با اهداف برنامه و تأمین مالی کافی متمرکز خواهد بود».

اسحاق دار وزیر دارایی روز یکشنبه گفت که پاکستان جزئیات بودجه خود را با صندوق در میان خواهد گذاشت. وی افزود که مایل است صندوق بین المللی پول نهمین بررسی خود را قبل از بودجه که قرار است در اوایل ژوئن ارائه شود، پاک کند، زیرا همه شرایط برای آن قبلاً فراهم شده بود.

دار در مصاحبه ای با ژئو تی وی گفت: «آنها دوباره چیزهای دیگری خواسته اند، ما هم حاضریم آن را بدهیم، آنها می گویند جزئیات بودجه را به ما بدهید، ما آن را به آنها می دهیم».

او گفت که اگر صندوق بین‌المللی پول نهمین و دهمین بازبینی کمک مالی را با هم ترکیب کند، برای پاکستان کارساز نخواهد بود و افزود: «ما این کار را انجام نخواهیم داد، (ما می‌بینیم که این ناعادلانه است».

پورتر گفت که به طور کلی، «غلبه بر چالش‌های اقتصادی و مالی کنونی نیازمند تلاش‌ها و اصلاحات پایدار در سیاست است تا پاکستان بتواند رشد قوی و فراگیر تحت رهبری خصوصی را به دست آورد».

در حالی که صندوق بین المللی پول در مورد سیاست داخلی اظهار نظر نمی کند، پورتر با اشاره به بی ثباتی سیاسی پاکستان گفت که امیدوار است “راهی مسالمت آمیز در راستای قانون اساسی و حاکمیت قانون پیدا شود.”

با ورودی های آژانس ها