صندوق بین المللی پول موافقت نامه وام 3.5 میلیارد دلاری را برای ساحل عاج که دارای محدودیت نقدی است، تصویب کرد

صندوق بین المللی پول موافقت نامه وام 3.5 میلیارد دلاری را برای ساحل عاج که دارای محدودیت نقدی است، تصویب کرد

این صندوق روز چهارشنبه اعلام کرد به منظور کمک به کشور برای مقابله با چالش‌های مالی و کمک به تحولات اقتصادی، مدیران صندوق بین‌المللی پول (IMF) قرارداد وام 3.5 میلیارد دلاری برای ساحل عاج را تصویب کرده‌اند.

صندوق بین‌المللی پول در بیانیه‌ای اعلام کرد که این قرارداد 40 ماهه در میان‌مدت با حفظ ثبات اقتصاد کلان به تغییر کشور به سمت وضعیت درآمدی متوسط ​​بالا کمک می‌کند.

کنجی اوکامورا، معاون مدیر صندوق بین‌المللی پول در بیانیه‌ای روز پنج‌شنبه با اشاره به نام این کشور با نام فرانسوی آن گفت که شوک‌های متوالی جهانی، مالیه عمومی ساحل عاج و همچنین ذخایر منطقه‌ای را تحت فشار قرار داده است.

مقالات مرتبط

سازمان ملل: انتظار می رود اقتصاد هند در سال 2024 6.7 درصد رشد کند

هندی

G7 متعهد می شود که زنجیره های تامین جهانی را برای رفع شکاف های نظارتی بانک ها متنوع کند

دریافت کامل وام مشروط به ایجاد تغییرات ساختاری در اقتصاد کشور غرب آفریقا خواهد بود که به دلیل رکود جهانی و اثرات موج دار جنگ در اوکراین تحت فشار قرار گرفته است.

بر اساس بیانیه صندوق بین‌المللی پول، این برنامه به کشور کمک می‌کند تا با «شوک‌های سه‌گانه» ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹، سخت‌گیری‌های پولی جهانی و تهاجم روسیه به اوکراین مقابله کند.

در همین حال، هدف کلیدی دستور کار اصلاحات برنامه، بسیج درآمد داخلی است که به گفته صندوق بین المللی پول برای حفظ پایداری مالی و بدهی مرکزی است و به ایجاد «فضای مالی» مورد نیاز برای ایجاد تحول اقتصادی عمیق تر کمک می کند.

صندوق بین المللی پول گفت که اولین قسط این وام به ارزش نزدیک به 500 میلیون دلار فوراً در اختیار مقامات عاج برای حمایت از بودجه قرار می گیرد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام