صندوق بین المللی پول پیش بینی رشد هند را برای سال مالی جاری کاهش داد

صندوق بین المللی پول پیش بینی رشد هند را برای سال مالی جاری کاهش داد

صندوق بین المللی پول در چشم انداز اقتصاد جهانی خود رشد تولید ناخالص داخلی واقعی جهانی را 2.8 درصد برای سال 2023 و 3 درصد برای سال 2024 پیش بینی کرد که کاهش قابل توجهی نسبت به رشد 3.4 درصدی در سال 2022 به دلیل سیاست های پولی سخت گیرانه است.

دهلی نو: صندوق بین المللی پول (IMF) روز سه شنبه پیش بینی کرد که اقتصاد هند در سال مالی جاری 5.9 درصد رشد خواهد کرد، اما همچنین هشدار داد که بی ثباتی سیستم بانکی ممکن است به رشد جهانی آسیب برساند.

صندوق بین المللی پول در چشم انداز اقتصاد جهانی خود رشد تولید ناخالص داخلی واقعی جهانی را 2.8 درصد برای سال 2023 و 3 درصد برای سال 2024 پیش بینی کرد که به دلیل سیاست های پولی سخت گیرانه تر از رشد 3.4 درصدی در سال 2022 کاهش قابل توجهی دارد.

صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی این هفته نشست‌های بهاری خود را در واشنگتن آغاز کردند، گفت: «با افزایش اخیر نوسانات بازار مالی، مه دور چشم‌انداز اقتصاد جهان غلیظ شده است».

در سال مالی 24-2023، صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد که تولید ناخالص داخلی هند 5.9 درصد افزایش می‌یابد که 0.2 درصد کمتر از پیش‌بینی ژانویه آن و به طور قابل‌توجهی کمتر از نرخ رشد 6.5 درصدی است که بانک مرکزی هند پیش‌بینی کرده بود.