صندوق بین المللی پول چشم انداز اقتصادی آسیا را افزایش داد. هند و چین نیمی از رشد جهانی را در سال 2023 سهم خواهند داشت

صندوق بین المللی پول چشم انداز اقتصادی آسیا را افزایش داد.  هند و چین نیمی از رشد جهانی را در سال 2023 سهم خواهند داشت

صندوق بین‌المللی پول (IMF) پیش‌بینی خود را برای آسیا-اقیانوسیه افزایش داد و گفت که رشد این منطقه عمدتاً ناشی از بهبود چین و رشد انعطاف‌پذیر در هند خواهد بود.

صندوق مستقر در واشنگتن در گزارش چشم انداز اقتصادی منطقه ای خود – آسیا و اقیانوسیه که روز سه شنبه منتشر شد، اعلام کرد که این منطقه حدود 70 درصد از رشد جهانی را تامین خواهد کرد.

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی می‌کند که تولید ناخالص داخلی آسیا و اقیانوسیه در سال جاری 4.6 درصد افزایش یابد که 0.3 درصد بیشتر از پیش‌بینی آن در ماه اکتبر است.

خورشید گرفتگی هیبریدی کمیاب امروز: چیست، چه کسی و از کجا می تواند شاهد آن باشد؟

“بحران در پاکستان به اندازه کافی عمیق است که قدرت نظامی را به خود جلب کند”

وی افزود: پویایی آسیا عمدتاً به دلیل بهبود در چین و رشد انعطاف پذیر در هند است، در حالی که انتظار می رود رشد در بقیه آسیا در سال 2023 مطابق با سایر مناطق به پایین ترین سطح خود برسد.

در همین حال، صندوق بین‌المللی پول گفت: به نظر می‌رسد سال 2023 یک سال چالش برانگیز برای اقتصاد جهانی باشد، زیرا رشد جهانی کاهش می‌یابد زیرا اثرات انقباض سیاست پولی (از طریق افزایش مداوم نرخ بهره) و جنگ روسیه در اوکراین همچنان بر فعالیت‌های اقتصادی تاثیر می‌گذارد.

همچنین، فشارهای تورمی مداوم و مشکلات اخیر بخش مالی در ایالات متحده و اروپا، عدم اطمینان بیشتری را به “چشم انداز اقتصادی از قبل پیچیده” تزریق می کند.

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که انتظار می‌رود اقتصاد آسیا در سال جاری پس از افزایش 3.8 درصدی در سال 2022، 4.6 درصد رشد کند که حدود 70 درصد از رشد جهانی را به همراه خواهد داشت و پیش‌بینی خود را 0.3 درصد نسبت به اکتبر ارتقا داد.

در این گزارش آمده است که چین و هند به ترتیب با رشد 5.2 و 5.9 درصدی محرک های کلیدی خواهند بود، اگرچه انتظار می رود رشد در بقیه آسیا نیز در سال جاری به پایین ترین سطح خود برسد.

اما صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی رشد آسیا در سال آینده را 0.2 واحد کاهش داد و به 4.4 درصد رساند و نسبت به خطراتی مانند تورم چسبنده‌تر از حد انتظار، کاهش تقاضای جهانی و همچنین تأثیر استرس در بخش بانکی آمریکا و اروپا هشدار داد.

صندوق بین‌المللی پول گفت: «در حالی که سرریزهای ناشی از استرس در بخش‌های مالی آمریکا و اروپا تا کنون نسبتاً مهار شده است، آسیا در برابر سخت‌تر شدن شرایط مالی و قیمت‌گذاری مجدد ناگهانی و بی‌نظم دارایی‌ها آسیب‌پذیر است».

و در حالی که آسیا دارای حفاظ های سرمایه و نقدینگی قوی برای دفع شوک های بازار است، بخش های شرکتی و خانگی منطقه که دارای اهرم بسیار بالایی هستند، “به طور قابل توجهی” بیشتر در معرض افزایش شدید هزینه های استقراض هستند.

صندوق بین‌المللی پول همچنین از بانک‌های مرکزی آسیا – به استثنای ژاپن و چین – خواست تا سیاست‌های پولی خود را برای کاهش تورم که تا حدی به دلیل تقاضای داخلی قوی می‌تواند سرسختانه بالا بماند، حفظ کنند.

صندوق بین المللی پول گفت: «هزینه های ناکامی در رساندن تورم به زیر هدف احتمالاً بیشتر از منافع ناشی از سست نگه داشتن شرایط پولی است».

انقباض ناکافی در کوتاه مدت مستلزم انقباض نامتناسب بیشتر پولی در آینده برای جلوگیری از ریشه یابی تورم بالا است و احتمال انقباض بزرگتر را بیشتر می کند.

صندوق بین المللی پول گفت، در حالی که چین یک محرک کلیدی برای رشد منطقه خواهد بود، بخش املاک این کشور همچنان خطری است که سیاست گذاران باید برای اطمینان از بهبود یکنواخت در این بخش به آن رسیدگی کنند.

اقدامات اخیر دولت برای تسهیل تامین مالی به توسعه دهندگان تا حد زیادی به نفع توسعه دهندگان بزرگتر بوده است. توماس هلبلینگ، معاون بخش آسیا و اقیانوسیه در صندوق بین‌المللی پول گفت: با این حال، مناطقی در چین با بازیگران کوچک‌تر و ضعیف‌تر هنوز نشانه‌هایی از بهبودی نشان نداده‌اند.

هلبلینگ در یک نشست خبری در هنگ کنگ گفت: «در حالی که تلاش‌های (اخیرا) دولت بازار را تثبیت کرده است، باید فعالانه از بازسازی توسعه‌دهندگان ضعیف‌تر که هنوز در رنج هستند حمایت کند.

سیاستگذاران چین در تلاش برای تثبیت بخشی که یک چهارم تولید ناخالص داخلی ملی را تشکیل می دهد، پس از یک رشته نکول در میان توسعه دهندگان و رکود در فروش مسکن، بوده اند.

برای مناطقی که بازار مسکن ضعیف‌تر دارند، بهبودی هنوز اتفاق نیفتاده است. ما به اقدامات سیاستی بیشتری برای محدود کردن خطرات احتمالی نیاز داریم.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را دنبال در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام.