صنعت هوانوردی بریتانیا نسبت به رشد کند تقاضا با تغییر فناوری هوانوردی سبز هشدار داد

صنعت هوانوردی بریتانیا نسبت به رشد کند تقاضا با تغییر فناوری هوانوردی سبز هشدار داد

تصویر نمایشی پیکسابای

لندن، انگلستان: یک انجمن صنعتی روز دوشنبه اعلام کرد که بار مالی ناشی از کاهش انتشار کربن توسط هواپیمایی بریتانیا، قیمت بلیط را افزایش می‌دهد و مانع از افزایش تقاضای مسافر می‌شود.

طبق گفته Sustainable Aviation، گروهی از فرودگاه‌ها، خطوط هوایی و تولیدکنندگان هوافضا بریتانیا، این تأخیر منجر به «کاهش فعالیت‌های هوانوردی پیش‌بینی‌شده» خواهد شد.

این سازمان صنعت با انتشار به‌روزرسانی نقشه راه کربن خالص صفر خود گفت: «افزایش هزینه‌های کربن‌زدایی هوانوردی ناگزیر تقاضای مسافر را کاهش می‌دهد».

با این حال، این مدل‌سازی همچنین نشان می‌دهد که حتی با هزینه‌های کمی بالاتر، مردم همچنان می‌خواهند پرواز کنند، با رشد کلی در تعداد مسافران تقریباً 250 میلیون نفر تا سال 2050.

دولت بریتانیا قصد دارد تا همان سال به اقتصاد خالص صفر دست یابد.

بخش هوانوردی جهانی به دنبال رکود فعالیت ناشی از هواپیماهای زمین گیر پاندمی COVID-19 به شدت در حال بهبود است.

در عین حال، این بخش به دلیل خرید اعتبار کربن و سوخت پایدار هوانوردی (SAF) و همچنین تامین مالی حذف گازهای گلخانه ای با هزینه های اضافی مواجه است.

مت گورمن، رئیس هوانوردی پایدار، گفت: «این دهه بحرانی است که در آن هوانوردی باید ثابت کند که کربن زدایی می کند.

او گفت که هم ایالات متحده و هم اروپا به سرعت در حال حرکت برای ایجاد صنایع جدید در زمینه سوخت های هوایی پایدار و فناوری هوانوردی سبز هستند.

گورمن افزود: “بریتانیا از تمام مزایای طبیعی برای پیوستن به آنها برخوردار است – اما ما باید به سرعت حرکت کنیم.”

پیشرفت در خطر

هوانوردی پایدار با اشاره به ارائه یارانه‌ها و مشوق‌های قابل توجه ایالات متحده و اتحادیه اروپا از دولت بریتانیا خواست تا اقدام «فوری» برای حمایت از سرمایه‌گذاری در نوآوری‌های کاهش کربن انجام دهد.

به گفته دانشمندان، صنعت هوانوردی سطوح بالایی از دی اکسید کربن و انتشارات غیر CO2 تولید می کند که به تغییرات آب و هوایی کمک می کند.

شیوه‌هایی مانند جبران کربن که معمولاً توسط شرکت‌ها و دولت‌ها استفاده می‌شود، به دلیل عدم کاهش واقعی کربن مورد انتقاد قرار گرفته‌اند و فناوری حذف کربن متهم به گران‌بودن است و هنوز مقیاس‌پذیر بودن آن ثابت نشده است.

SAF یک سوخت زیستی است که انتشار کربن کمتری نسبت به سوخت جت سنتی دارد، اما در حال حاضر تولید آن گران‌تر است.

بر اساس گزارش روز دوشنبه، SAF می تواند سه چهارم سوخت جت بریتانیا را تا سال 2050 تامین کند.

اما پیشرفت بدون حمایت دولت برای کاهش هزینه‌های بالاتر استفاده از سوخت‌های پاک‌تر و سایر طرح‌های جبران کربن «در خطر» بود.

“بدون اقدام فوری دولت، بریتانیا در خطر از دست دادن 60000 شغل مرتبط با صنعت هوانوردی پایدار است.”

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام