بازار جهانی تبلت طبق گزارشی از سوی IDC ، در سه ماهه سوم سال 2020 ، رشد سالانه 24.9 درصدی داشته است.
طبق گزارش ، بازار محموله هایی در مجموع 47.6 میلیون واحد را به عنوان “تقاضا برای دسترسی مقرون به صرفه به محاسبات اساسی و صفحه های بزرگتر برای تسهیل کار از راه دور ، یادگیری و اوقات فراغت به دلیل محدودیت های COVID-19 ، بازار را تحریک کرده است.”
این گزارش ادعا می کند که بازار توسط آن هدایت شده است سیب. گفته می شود غول فناوری مستقر در کوپرتینو در سه ماهه سوم سال 2020 ، 13.9 میلیون واحد را به فروش رسانده است که رشد سالانه 17.4 درصدی را ثبت کرده است. اپل گفت: “در حالی که iPad (2019) توانست بیشترین سهم از محموله ها را حفظ کند ، آخرین iPad (2020) موفق شد حجم قابل توجهی از محموله ها را با وجود عرضه دیر هنگام در سه ماهه گذشته ثبت کند.
در نقطه دوم قرار دارد سامسونگ، غول فناوری کره جنوبی ، که 9.4 میلیون واحد و رشد سالانه 89.2٪ را حمل کرده است.
به دنبال آمازون که IDC ادعا کرده است 5.4 میلیون دستگاه در سه ماهه سوم سال 2020 حمل کرده است. “تبلت های 8 اینچی که اخیراً منتشر شده بیشترین سهم از محموله ها را در 3Q20 به دست آوردند در حالی که تبلت های 10.1 اینچی در ثانیه دوم بودند. تبلت های Kids Edition آمازون همچنین در هر دو تبلت 8 اینچی و 10 اینچی حرکت شگرفی را حفظ کرده اند. ”
هواوی و لنو به ترتیب با 4.9 میلیون واحد و 4.1 میلیون واحد در جایگاه 4 و 5 قرار گرفتند. در حالی که Huawei رشد سالانه 32.9٪ را ثبت کرده است ، لنوو رشد سالانه 62.4٪ را ثبت کرده است.