طرف‌های درگیر سودان با آتش‌بس هفت روزه از چهارم مه موافقت کردند

طرف‌های درگیر سودان با آتش‌بس هفت روزه از چهارم مه موافقت کردند

اتباع آمریکایی توسط سربازان آمریکایی قبل از سوار شدن به کشتی در بندر سودان در 30 آوریل 2023 جستجو می شوند. فایل AP

جوبا، سودان جنوبی: وزارت امور خارجه سودان جنوبی در جوبا روز سه شنبه اعلام کرد طرف های درگیر در سودان با آتش بس هفت روزه موافقت کرده اند.

طرف های متخاصم طی تماس تلفنی با سالوا کی یر مایاردیت، رئیس جمهور سودان جنوبی، با آتش بس هفت روزه که از 4 تا 11 مه ادامه خواهد داشت، موافقت کردند.

دو رئیس، ژنرال عبدالفتح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی و فرمانده کل نیروهای مسلح سودان (SAF) و ژنرال محمد حمدان داگالو، رهبر نیروهای پشتیبانی سریع (RSF)، در اصل برای هفت مورد توافق کردند. آتش بس روز از 4 تا 11 مه. آنها همچنین موافقت کردند که نمایندگان خود را در این مذاکرات نام ببرند.»

سودان: نمونه کتاب درسی از مبارزات قدرت نخبه گرا بر روی اجساد مردم

سودان: هزاران نفر از پایتخت و دیگر شهرها فرار می کنند، زیرا درگیری ها با وجود آتش بس ادامه دارد

رئیس‌جمهور سودان جنوبی در این گفتگوی تلفنی بر اهمیت آتش‌بس طولانی‌تر و تعیین نام نمایندگان برای مذاکرات صلح که در محل توافق شده برگزار می‌شود، تاکید کرد.
این بیانیه در حالی بیان شد که سودان همچنان با خونریزی در نتیجه درگیری بین ارتش و نیروهای شبه نظامی مواجه است.

رئیس‌جمهور سالوا کی یر، که رهبر تیم مجمع سران کشورهای IGAD است که وظیفه مشاوره با رهبران سودانی را بر عهده دارد، از رهبران سودانی خواسته است تا نمایندگان خود را نام ببرند و تاریخی را برای شروع گفتگوها در اسرع وقت پیشنهاد کنند. بیانیه خوانده شد

رئیس جمهور کی یر به رهبران سودان گفت: «وضعیت بشردوستانه در حال وخامت سریع در خارطوم، کاهش تنش را برای رهبران ضروری می کند. ضمن ابراز قدردانی از ژنرال البرهان و ژنرال داگالو برای توجه به منطقه
رئیس جمهور کی یر از آنها خواست تا از آتش بس 7 روزه برای معرفی نمایندگان و پیشنهاد تاریخ آغاز گفتگوها استفاده کنند.

در راستای ابتکارات رئیس جمهور سودان جنوبی، سرپرست وزارت امور خارجه و بین الملل نیز با همتایان خود در سطح منطقه ای و بین المللی در تماس بوده است.

سرپرست وزارت امور خارجه با وزرای امور خارجه مصر، اوگاندا، کنیا و کانادا و وزیر امور خارجه انگلیس در دفتر امور خارجه، کشورهای مشترک المنافع و توسعه گفتگو کرد و در مورد مسائل آتش بس، توقف مخاصمات، وضعیت بشردوستانه صحبت کرد. و تخلیه اتباع سودانی و خارجی آسیب دیده و همچنین تلاش های هماهنگی در سطوح مختلف.

رئیس جمهور در ادامه با مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا که اخیراً فعالیت خود را در کشور از سر گرفته است، در مورد وضعیت بشردوستانه گفتگو کرد.

“دولت به تعامل با رهبری جمهوری سودان برای بررسی چشم اندازهای کاهش شکاف بین دو طرف به امید دستیابی به یک آتش بس پایدار و توقف خصومت ها که می تواند راه را برای یک راه حل سیاسی دوستانه هموار کند، ادامه می دهد.” سودان جنوبی همچنین از کمک شرکای بین المللی خود در کمک به مردم جمهوری سودان، به ویژه در مورد هجوم پیش بینی شده پناهجویان، عودت کنندگان و اتباع خارجی که وارد سودان جنوبی می شوند، استقبال می کند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام