عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان، شهباز شریف، بی‌ربط است.

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان، شهباز شریف، بی‌ربط است.

عمران خان رئیس تحریک انصاف پاکستان و نخست وزیر سابق. خبرگزاری فرانسه

عمران خان، رئیس تحریک انصاف پاکستان (PTI) و نخست وزیر سابق، در مصاحبه با سرویس مستقل اردو که منحصراً توسط CNN-News18 قابل دسترسی است، گفت که نخست وزیر پاکستان کسی نیست که بحران در این کشور را مدیریت کند.

نخست وزیر پاکستان بی ربط است. جنبش دموکراتیک پاکستان و نخست وزیر (شهباز شریف) فقط دست نشانده اند. این فرمانده ارتش (عاصم منیر) است که شلیک می کند.»

خان در ادامه گفت که برای گفتگو آماده است. «من یک سیاستمدار هستم. من خواهان مذاکره با هرکسی از جمله رئیس ارتش و تشکیلات هستم، اما برای دست زدن دو نفر لازم است و می ترسم طرف دیگر نخواهد صحبت کند… نخست وزیر کاری به مذاکرات ندارد.»

مقالات مرتبط

عمران

عمران خان متعهد شد که روابط خوبی با فرمانده ارتش پاکستان حفظ کند

عمران

پاکستان: چگونه دستگیری عمران خان به نبردی تمام عیار بین ارتش و حامیانش منجر شد

خان درباره درگیری خود با فرمانده ارتش گفت: «نه من. این فرمانده ارتش است که آن را شخصی کرده است.»

وی همچنین افزود که اظهارات فرمانده ارتش در شبکه های اجتماعی “ترسناک” است. آنها می گویند که هر اتفاقی بیفتد، به هر حال حزب من PTI را به پایان خواهند رساند. این موضوع در چند روز گذشته مطرح شده است.»

نبرد قانونی

خان روز سه‌شنبه در دادگاهی در اسلام‌آباد، پایتخت، مبارزه حقوقی خود را آغاز کرد که در موارد متعددی که با اتهامات تروریسم به دلیل تحریک خشونت روبرو است، تا اوایل ماه آینده از او حمایت کرد.

این تحول در حالی رخ می دهد که مقامات در حال سرکوب حامیان خان، رهبر ارشد مخالفان پاکستان هستند. پس از دستگیری خان در اوایل ماه جاری، هزاران نفر تظاهرات خشونت آمیز برگزار کردند و به اموال عمومی و تأسیسات نظامی حمله کردند.

خشونت تنها چند روز بعد و پس از آزادی خان به دستور دادگاه عالی کشور فروکش کرد. ده نفر در درگیری با پلیس کشته شدند.

در آوریل سال گذشته برکنار شد

خان که در آوریل سال گذشته با رای عدم اعتماد در پارلمان برکنار شد، علیه دولت جانشین خود، نخست‌وزیر شریف، مبارزه کرده و مدعی است که برکناری وی غیرقانونی بوده و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شده است.

از آن زمان، ستاره سابق کریکت 70 ساله که تبدیل به سیاستمدار اسلام‌گرا شد، در بیش از 100 پرونده حقوقی علیه او درگیر شد. او با اتهامات اختلاسی روبرو است که ظاهراً در زمان ریاست جمهوری انجام شده است و در هشت مورد به دلیل اعتراضات خشونت آمیز طرفدارانش و حزب مخالف حزب تحریک انصافش به تروریسم متهم شده است.

پس از اینکه دادگاه اسلام‌آباد روز سه‌شنبه، خان را از بازداشت به اتهام تروریسم تا 8 ژوئن محافظت کرد، او و همسرش، بوشرا بی‌بی، به شهر مجاور راولپندی سفر کردند تا در مقابل اداره ملی پاسخگویی برای پاسخگویی به سؤالات یک پرونده اختلاس جداگانه حاضر شوند.

این زن و شوهر متهم هستند که در ازای اعطای مزایا به یک سرمایه دار املاک و مستغلات، هدیه ساخت دانشگاه خصوصی را پذیرفته اند. خان این اتهام را رد می‌کند و می‌گوید که او و همسرش در هیچ تخلفی دست نداشته‌اند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام