عمران خان، ژنرال عاصم منیر، فرمانده ارتش پاکستان را مسئول “ربوده شدن” وی دانست.

عمران خان، ژنرال عاصم منیر، فرمانده ارتش پاکستان را مسئول “ربوده شدن” وی دانست.

عمران خان نخست وزیر اسبق پاکستان. پرونده رویترز

عمران خان، ژنرال عاصم منیر، فرمانده ارتش پاکستان را مسئول “ربوده شدن” او در 9 می از دادگاه عالی اسلام آباد دانست. نخست وزیر پیشین همچنین متهم کرد که اقدامات ژنرال به ارتش بدگویی می کند.

رئیس تحریک انصاف پاکستان روز جمعه در یک پرونده اختلاس توسط دادگاه عالی اسلام آباد (IHC) به وثیقه اعطا شد. دادگاه همچنین مقامات را از بازداشت عمران خان تا 15 می منع کرد.

عمران خان لحظاتی پس از دریافت وثیقه کمپین خود را علیه ارتش قدرتمند پاکستان تشدید کرد

مقالات مرتبط

عمران

عمران خان متعهد شد که روابط خوبی با فرمانده ارتش پاکستان حفظ کند

عمران

پاکستان: عمران خان در پرونده القادر تراست وثیقه دو هفته ای دریافت کرد

“عدم دموکراسی در ارتش پاکستان”

این سازمان های امنیتی نیستند. این یک مرد است، رئیس ارتش [Asim Munir]. دموکراسی در ارتش وجود ندارد. عمران خان در پاسخ به سوال خبرنگار بی‌بی‌سی درباره این تصور که سازمان‌های امنیتی علیه او هستند در حالی که قوه قضائیه از او حمایت می‌کند، گفت: ارتش با آنچه در حال رخ دادن است، مورد بدگویی قرار می‌گیرد.

“و او [the Army chief] نگران است که اگر من به قدرت برسم، او را بی خبر کنم… همه این اتفاقات به دستور مستقیم اوست. عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان گفت: او متقاعد شده است که اگر من برنده شوم، از او خبر داده نمی‌شود.

این بازیکن کریکت که تبدیل به سیاستمدار شده بود، روز سه شنبه در حالی که تحت یک فرآیند بیومتریک قبل از جلسه استماع در IHC بود، توسط تکاوران شبه نظامی دستگیر شد. تکاوران که زیر نظر وزارت کشور فعالیت می کنند، معمولاً توسط افسرانی که از ارتش پاکستان اعزام می شوند، فرماندهی می شوند.

“به نظر می رسد حکومت نظامی اعلام شده است”

بنا به گزارش ها، عمران خان اولین سیاستمداری است که از دادگاه عالی معاف می شود. دادگاه تا به امروز هرگز به هیچ سیاستمداری وثیقه نداده بود.

من در دادگاه عالی اسلام آباد نشسته ام. هیچ توجیهی برای دستگیری من نداشتند. من ربوده شدم. آنها برای اولین بار پس از بردن من به زندان حکمی را به من نشان دادند. این فقط در جایی اتفاق می‌افتد که قانون جنگل وجود داشته باشد و ارتش دزدی کند [people]،” او گفت.

«قانون کجاست؟ پلیس کجاست؟ گویا حکومت نظامی اعلام شده است [in the country]عمران خان گفت.

“شکنجه و ضرب و شتم”

عمران خان در گفتگو با رسانه های خارجی در محوطه دادگاه ادعا کرد که در زمان دستگیری شکنجه شده و با باتوم به سرش اصابت کرده است.

با این حال، او رفتار خود را در زمانی که در بازداشت دفتر ملی پاسخگویی (NAB) بود، «عادلانه» توصیف کرد.

نخست‌وزیر سابق پاکستان گفت که آنچه پس از دستگیری وی رخ داد خارج از کنترل او بود. “چگونه می توانم برای آن حوادثی که در حبس بودم سرزنش شوم؟” او در پاسخ به منتقدانش که او را به خاطر اعتراضات خشونت آمیز و آسیب رساندن به اموال خصوصی و عمومی در جریان آشوب های سراسری سرزنش می کردند، تعجب کرد.

عمران خان در آوریل سال گذشته پس از از دست دادن رای عدم اعتماد به رهبری خود از قدرت برکنار شد، که به گفته وی بخشی از توطئه به رهبری ایالات متحده بود که او را به دلیل تصمیمات مستقل سیاست خارجی خود در مورد روسیه، چین و افغانستان هدف قرار داده بود.

با ورودی های PTI

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام