عمران خان نخست‌وزیر پیشین می‌گوید 80 درصد احتمال دستگیری من در روز سه‌شنبه وجود دارد

عمران خان نخست‌وزیر پیشین می‌گوید 80 درصد احتمال دستگیری من در روز سه‌شنبه وجود دارد

نخست وزیر سابق پاکستان، عمران خان، مرکز، پس از حضور در لاهور، پاکستان، جمعه، 19 می 2023، دادگاه را ترک کرد. -AP

عمران خان، رئیس تحریک انصاف پاکستان (PTI) در میان هرج و مرج همه جانبه در سراسر کشور به دلیل یک سلسله اعتراضات خشونت آمیز برای بیش از یک ماه، گفت که ممکن است زمانی که سه شنبه هفته جاری به دادگاه اسلام آباد برود، دوباره دستگیر شود. ARY News روز یکشنبه گزارش داد که به تحقیقات در مورد تراست القادر بپیوندید.

عمران خان، نخست وزیر پیشین پاکستان اعلام کرد که عزم ائتلاف حاکم برای حذف او از صحنه سیاسی ناشی از ترس آنها از شکست در انتخابات عمومی 2019 است.

خان با متهم کردن قمر جاوید باجوا، فرمانده سابق ارتش پاکستان به تلاش برای بی‌ثبات کردن دولتش، گفت که نمی‌داند چرا دومی تلاش کرد تا او را بی‌ثبات کند.

مقالات مرتبط

چگونه

چگونه عمران خان از خط مرزی ارتش پاکستان عبور کرد و سرانجام دستگیر شد

چگونه

اعتراضات در سراسر پاکستان علیه دستگیری عمران خان آغاز شد

به گزارش آری نیوز، نخست وزیر سابق در مصاحبه ای با رسانه های بین المللی گفت: «روز سه شنبه قرار است با وثیقه های مختلف در دادگاه اسلام آباد حاضر شوم و 80 درصد احتمال دارد که دستگیر شوم».

رئیس حزب تحریک انصاف با اشاره به سرکوب حزب خود اظهار داشت که بیش از 10000 کارگر از جمله رهبری ارشد و زنان دستگیر شده اند.

به گزارش دان، روز شنبه، رئیس تحریک انصاف پاکستان (PTI) به دفتر ملی پاسخگویی (NAB) اعلام کرد که می تواند هفته آینده به تحقیقات پرونده اعتماد القادر بپیوندد. خان گفت که می تواند تا ساعت 11 صبح روز سه شنبه برای رسیدگی به پرونده حاضر شود.

عمران از NAB خواست تا زمان ذکر شده را برای پیوستن او به تحقیقات در پاسخ به اخطار فراخوان ناظر ضد فساد تایید کند. عمران خان، رئیس حزب تحریک انصاف، که تا 2 ژوئن با وثیقه به سر می برد، اخیراً توسط پرسنل رنجر دادگاه عالی اسلام آباد (IHC) در پرونده القادر تراست دستگیر شد.

پس از دستگیری خان، کارگران حزب تحریک انصاف در شهرهای سراسر کشور از جمله اسلام آباد، راولپندی، لاهور، کراچی، گجرانوالا، فیصل آباد، مولتان، پیشاور و مردان تظاهرات کردند.

دادگاه ضد تروریسم در لاهور روز جمعه با قرار وثیقه پیش از بازداشت عمران خان در سه پرونده علیه نخست وزیر سابق پاکستان پس از دستگیری وی در 9 مه، موافقت کرد. به گزارش ژئو نیوز، به توافقی بین دولت تحریک انصاف و یک سرمایه دار دارایی، که بر اساس گزارش ها 190 میلیون پوند ضرر به خزانه ملی وارد کرد.

بر اساس اتهامات، خان و سایر متهمان در آن زمان 50 میلیارد تا 190 میلیون پوند را تعدیل کردند.

(با ورودی های آژانس)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام