عمران خان 30-40 تروریست را در خانه خود در لاهور پنهان کرده است و 24 ساعت فرصت دارد تا آنها را تحویل دهد.

عمران خان 30-40 تروریست را در خانه خود در لاهور پنهان کرده است و 24 ساعت فرصت دارد تا آنها را تحویل دهد.

عمران خان نخست وزیر سابق و رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان. خبرگزاری فرانسه

دولت موقت ایالت پنجاب به عمران خان، نخست وزیر سابق و رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) مهلتی 24 ساعته داده است تا تمام «30-40 تروریست پناهنده» را به محل اقامت خود در این ایالت تحویل دهد. لاهور

عامر میر، وزیر اطلاعات موقت، گفت: “PTI باید این تروریست ها را تحویل دهد وگرنه قانون مسیر خود را طی خواهد کرد.”

میر با اشاره به تظاهرکنندگان 9 مه به عنوان “تروریست” گفت که دولت از حضور آنها در محل اقامت پارک زمان خان آگاه بوده زیرا گزارش های اطلاعاتی موثقی دارد.

مقالات مرتبط

عمران خان مرتکب جنایت نابخشودنی شد با مشت آهنین با معترضان برخورد خواهد کرد

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان گفت: عمران خان مرتکب جنایت نابخشودنی شد و با تظاهرکنندگان با مشت آهنین برخورد خواهد کرد.

عمران خان مرتکب جنایت نابخشودنی شد با مشت آهنین با معترضان برخورد خواهد کرد

پاکستان: مردی در خیبر پختونخوا به دلیل توهین به مقدسات به قتل رسید

به نقل از میر، «گزارش اطلاعاتی که آمده بسیار نگران‌کننده است» و افزود که آژانس‌ها توانستند حضور «تروریست‌ها» در پارک زمان را از طریق حصار جغرافیایی تأیید کنند.

Geo-fencing فناوری است که امکان ثبت یا محدود کردن حرکات یک فرد، وسیله نقلیه و غیره را با استفاده از سیگنال های ماهواره ای فراهم می کند.

میر با یادآوری اعتراضات خشونت‌آمیز اخیر در کشور پس از دستگیری نخست‌وزیر مخلوع خان، مدعی شد که «رهبری تحریک انصاف قبل از دستگیری این حمله را طراحی کرده بود. [of Imran Khan]”

دستگیری خان 70 ساله در 9 مه توسط تکاوران شبه نظامی پاکستان در ساختمان دادگاه عالی اسلام آباد باعث ناآرامی در پاکستان شد.

برای اولین بار در تاریخ پاکستان، معترضان به مقر ارتش (GHQ) در راولپندی یورش بردند و همچنین خانه فرمانده سپاه در لاهور را به آتش کشیدند.

پلیس تعداد کشته‌شدگان درگیری‌های خشونت‌آمیز را به 10 نفر رساند، در حالی که حزب خان ادعا می‌کند که 40 نفر از کارگرانش در تیراندازی پرسنل امنیتی جان خود را از دست دادند.

میر همچنین ادعا کرد که رئیس حزب تحریک انصاف ارتش را برای بیش از یک سال بر اساس یک برنامه مشخص هدف قرار داده است.

در این گزارش آمده است که وزیر موقت اطلاعات گفت که دولت «سیاست تحمل صفر» را در قبال خشونت در پیش گرفته است و محسن نقوی، وزیر موقت، «دست آزاد» به پلیس پنجاب برای برخورد با «آتش‌افروزان» داده است.

«در جریان حمله به خانه فرمانده سپاه، چندین آتش‌زا با افراد داخل پارک زمان در تماس بودند. میر می‌گوید: از آنها الگو می‌شوند تا در آینده کسی چنین اقدامی را انجام ندهد.

“کسانی که تا کنون دستگیر شده اند به طور کامل تحت بررسی هستند. پرونده ها پس از تایید 100 درصدی ارسال می شوند [of their involvement]،” او گفت.

وی گفت که دولت تصمیم گرفته است که مهاجمان به تاسیسات نظامی در دادگاه های نظامی محاکمه شوند، زیرا یک اعلامیه رسمی منتشر شده از سوی دفتر نخست وزیری تایید می کند که کمیته امنیت ملی پاکستان تصمیم گرفته شده در نشست فرماندهان سپاه برای محاکمه “حمله کنندگان” را تایید کرده است. بر اساس قانون ارتش و قانون اسرار رسمی.

(با ورودی های PTI)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام