فروش سلاح‌های غرب برای کمک به اوکراین در لهستان و رومانی

فروش سلاح‌های غرب برای کمک به اوکراین در لهستان و رومانی

تصویر بازنمایی رویترز

کیف: سیمور هرش، روزنامه‌نگار باتجربه آمریکایی، تاکید کرده است که رهبران اوکراینی سلاح‌های غربی را به قاچاقچیان در لهستان، رومانی و سایر کشورها می‌فروشند.

برنده جایزه پولیتزر هنگام صحبت با افشین راتنسی در برنامه زیرزمینی خود مدعی شد که غرب از این معاملات در بازار سیاه آگاه است زیرا برخی ادعاها در مورد محموله های اسلحه مفقود شده حتی در رسانه های آمریکایی ظاهر شده است.

هرش اظهار داشت که داده های او نشان می دهد که اندکی پس از آغاز درگیری بین کیف و مسکو در سال گذشته، «ما [the US and allies] لهستان، رومانی و سایر کشورهای مرزی را با سلاح ما پر می کردند [were] حمل و نقل برای جنگ به اوکراین.”

سرهنگ ها و افراد دیگر غالباً کسانی بودند که محموله های اسلحه را دریافت می کردند و شخصاً آنها را دوباره می فروختند، نه ژنرال ها. به بازار زیرزمینی.»

به گفته نویسنده، سال گذشته در غرب این ترس وجود داشت که برخی از تسلیحات تحویلی به اوکراین، مانند موشک‌های شانه‌پرتاب استینگر، برای «سقوط یک هواپیما در ارتفاع قابل توجه» مورد استفاده قرار گیرند.

هرش در مورد فروش تسلیحات ساخت غرب در بازار زیرزمینی خاطرنشان کرد که «سی‌بی‌اس داستانی در این باره نوشت که مجبور شدند آن را پس بگیرند».

این روزنامه‌نگار پاسخ داد که رسانه‌ها از موضع دولت ایالات متحده حمایت می‌کنند که «ما در کنار اوکراین هستیم». همه ما روسیه را تحقیر می کنیم.

منظور هرش احتمالاً مستند «تسلیح اوکراین» بوده که سی‌بی‌اس در آگوست سال گذشته پخش کرد.

تریلر فیلم حذف شد، اما مستند و داستانی که همراه آن بود سانسور شد.

این تریلر حاوی ادعای جوناس اومان، بنیانگذار سازمان غیردولتی آبی-زرد طرفدار اوکراین بود، مبنی بر اینکه تنها 30 درصد کمک های نظامی واقعاً به خط مقدم رسیده است.

مقامات روسی بارها هشدار داده اند که قاچاق سلاح های غربی به خارج از اوکراین ممکن است وضعیت امنیتی را در سایر نقاط جهان بدتر کند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام