فشار چین به بوتان برای تغییر موضع در مورد موضوع دوکلام

فشار چین به بوتان برای تغییر موضع در مورد موضوع دوکلام

تصویر نماینده PTI

تیمفو: یک اندیشکده سیاست خارجی مستقر در دهلی فاش کرد که حزب کمونیست چین به شدت به بوتان فشار می آورد تا موضع خود را در مورد موضوع دوکلام تغییر دهد.

بر اساس بیانیه Red Lantern Analytica (RLA)، «بوتان، که حتی موافقت کرد سیاست خارجی خود را با هند هماهنگ کند، طبق توافقاتی مانند معاهده دوستی، اکنون به شدت تحت فشار ح‌ک‌چ است تا موضع خود را تغییر دهد. لوتای تشرینگ، نخست وزیر، اخیراً ادعا کرده است که “چین در مناقشه دوکلام سهم برابری دارد” زیرا حل مناقشه دوکلام به تنهایی در اختیار بوتان نیست و هر سه کشور – بوتان، هند و چین سهامداران برابر هستند.

برای ناآگاهان، Doklam یک منطقه بسیار مورد مناقشه بین هند، چین و بوتان است. این منطقه در سال 2017 زمانی که چین گسترش جاده خود را در جنوب دوکلام با استقرار وسایل نقلیه ساختمانی و تجهیزات راهسازی آغاز کرد، خبرساز شد.

چین مدعی کل منطقه دوکلام است در حالی که هند حیثیت معاهدات تاریخی را حفظ می کند.

به گفته این اندیشکده، چین چندین دهه است که با نشان دادن بخش‌های وسیعی از بوتان به عنوان بخشی از چین در نقشه‌های چین، گاهی با ایجاد زیرساخت‌های سنگین در قلمرو بوتان، اما بیشتر با تلاش برای ساخت و ساز غیرقانونی، با حاکمیت و تمامیت ارضی بوتان بازی می‌کند. سایت هایی در مناطق مورد مناقشه

RLA پیشنهاد می‌کند که علی‌رغم فشارهای چین، بوتان باید به موضع خود پایبند باشد و با ذوق و شوق متقابلی را انجام دهد که هند همیشه در تلاش برای حل و فصل درگیری‌های بوتان با چین نشان داده است.

موضوع دوکلام یک موضوع حساس ژئوپلیتیکی است که بوتان بخشی ضروری از آن است. بنابراین، لوتای تشرینگ، نخست وزیر باید قبل از تسلیم شدن به هوس ها و هوس های ح.ک.چ، منافع هند و بوتان را در نظر بگیرد.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام