قرص‌ها برای سال‌ها سرازیر شدند، زیرا DEA پای خود را به توزیع‌کننده مواد افیونی منضبط می‌کرد.

قرص‌ها برای سال‌ها سرازیر شدند، زیرا DEA پای خود را به توزیع‌کننده مواد افیونی منضبط می‌کرد.

اداره مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده به یکی از بزرگترین توزیع کنندگان عمده فروشی مواد مخدر در کشور اجازه داده است که به ارسال مسکن های بسیار اعتیاد آور ادامه دهد، تقریباً چهار سال پس از آنکه یک قاضی توصیه کرد که مجوزش به دلیل «بی اعتنایی قاطعانه» به هزاران سفارش مشکوک که به بحران مواد افیونی دامن می زند، لغو شود.

DEA به سؤالات مکرر آسوشیتدپرس در مورد رفتارش با پرونده شرکت موریس و دیکسون یا مشارکت مشاور برجسته ای که توسط این شرکت برای اجتناب از مجازات استخدام شده و اکنون معاون ارشد آن میلگرام، مدیر DEA است، پاسخی نداد.

با این حال، این تاخیر باعث ایجاد سؤالاتی در مورد اینکه چگونه هدف DEA برای نظارت بر شرکت های مواد مخدر متهم به ده ها هزار مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد آمریکایی ها ممکن است تحت تأثیر درب گردان بین دولت و تجارت باشد، ایجاد کرده است.

کریگ هولمن، کارشناس اخلاق در گروه نظارتی شهروند عمومی در گفت: «اگر DEA دستور خود را به موقع صادر کرده بود، می‌توان باور داشت که با وجود تضاد آشکار منافع، نفر دوم آن درگیر نبوده است.» واشنگتن. صرف این واقعیت که اقدام آن چهار سال به تعویق افتاده است فقط پرچم‌های قرمز را بالا می‌برد. این کل روند را تحت ظن جدی قرار می دهد.»

به گفته دو نفر از افراد آشنا با توسعه، هفته گذشته، پس از اینکه AP برای اظهار نظر با DEA تماس گرفت، آژانس سکوت خود را در مورد این موضوع شکست و به طور ناگهانی به Morris & Dickson اطلاع داد که تصمیم گرفته است ثبت خود را برای توزیع مواد کنترل شده لغو کند. به شرط ناشناس ماندن برای بحث در مورد تبادل صحبت کرد. با این حال، هنوز هیچ سفارش نهایی منتشر نشده است. این شرکت لغو را به عنوان “حکم اعدام مجازی” توصیف کرده است و تقریباً مطمئن است که این تصمیم را در دادگاه فدرال به چالش می کشد.

لوئیس میلیون که در سال 2021 به عنوان معاون اصلی اداره DEA انتخاب شد، به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ نداد. او در سال 2017 پس از 21 سال سابقه شغلی که شامل دو سال رهبری در بخش کنترل فروش مواد مخدر بسیار اعتیاد آور بود، از DEA بازنشسته شد. او مانند ده ها تن از همکارانش در دفتر کنترل انحراف قدرتمند، اما کمتر شناخته شده DEA، به سرعت به عنوان مشاور برای برخی از شرکت هایی که مسئولیت تنظیم آنها را بر عهده داشت، از جمله موریس و دیکسون، مشغول به کار شد.

Milione توسط Morris & Dickson به عنوان بخشی از یک قرارداد 3 میلیون دلاری برای صرفه جویی در ثبت نام خود برای تهیه داروهای مسکن پس از اینکه DEA شرکت را در سال 2018 متهم کرد که هزاران سفارش مشکوک و با حجم بالا را اعلام نکرده است، وارد شد.

در سال 2019 در برابر قاضی قانون اداری فدرال چارلز دبلیو. دورمن، میلیونه اظهار داشت که موریس و دیکسون “هیچ هزینه ای” برای بازنگری سیستم های انطباق خود، لغو سفارشات مشکوک و ارسال ایمیل های روزانه به DEA در مورد اقدامات خود دریغ نکرده است.

قاضی در یک توصیه 159 صفحه ای نوشت که قبلاً گزارش نشده بود و اخیراً توسط AP به دست آمده بود، اما این تلاش ها خیلی کم بود، خیلی دیر. او گفت که هر چیزی کمتر از شدیدترین مجازات، «به ثبت نام کنندگان DEA اعلام می کند که علیرغم تخلفاتشان، هر چقدر هم که فاحش باشد، فقط یک سیلی به مچ دستشان می زند و فرصتی دوباره خواهند داشت تا زمانی که گناهان خود را بپذیرند و عهد کنند که دیگر گناه نکن.»

دورمن می‌نویسد: «پذیرش مسئولیت و شواهد اصلاح، کارت‌هایی برای رهایی از زندان نیستند که آسیب‌های ناشی از سال‌ها بی‌اعتنایی سرداران را از بین ببرند. “اجازه دادن به پاسخ دهنده برای حفظ ثبت خود به توزیع کنندگان می گوید که قابل قبول است تا زمانی که آنها دستگیر شوند، رویکردی آرام نسبت به مقررات DEA داشته باشند، در این مرحله آنها فقط باید میلیون ها دلار را برای رفع این مشکل صرف کنند تا DEA از بین برود.”

موریس و دیکسون مستقر در شروپورت، لوئیزیانا، چهارمین توزیع کننده عمده دارو در کشور با 4 میلیارد دلار درآمد در سال و نزدیک به 600 کارمند، به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداد. اما این شرکت بارها در پرونده های دادگاه گفت که از دست دادن مجوز خود عملاً آن را تعطیل می کند و تأثیر “فاجعه بار” بر بیماران در 29 ایالت دارد.

نه میلگرام و نه دو نفر از مدیران DEA که قبل از او بودند، از زمان توصیه دورمن در سال 2019، هیچ اقدام اجرایی انجام نداده‌اند و به موریس و دیکسون اجازه داده‌اند حتی در زمانی که به دنبال یک توافق بالقوه هستند، به فعالیت خود ادامه دهند. مقامات سابق DEA به AP گفتند که انتظار نزدیک به چهار سال در چنین موردی بسیار غیرعادی است، و خاطرنشان کردند که به ندرت بیش از دو سال طول می کشد تا دستور نهایی را صادر کند.

مدیریت DEA توسط میلگرام در جبهه دیگری زیر سوال رفته است. AP ماه گذشته گزارش داد که یک ناظر فدرال در حال بررسی است که آیا آژانس به طور نادرست میلیون ها دلار قراردادهای بدون پیشنهاد برای استخدام همکاران قبلی میلگرام اعطا کرده است یا خیر.

در مورد Milione، قوانین اخلاقی فدرال کارمندان دولت را از شرکت در تصمیماتی که می‌تواند به نفع شرکت‌هایی باشد که قبلاً در آن‌ها کار می‌کردند، منع می‌کند، اما DEA به سؤالاتی درباره اینکه آیا میلیونه خود را از این موضوع کنار گذاشته است یا خیر، پاسخ نداد. او همچنین زمانی که به عنوان یک مقام ارشد دولت را ترک کرد، با محدودیت‌هایی در تعامل با DEA مواجه می‌شد – موضوعی که وکلای خود آژانس در تلاش برای رد صلاحیت شهادت او در حمایت از موریس و دیکسون مطرح کردند.

Milione، وکیل و بازیگر سابق هالیوود، ماموران DEA را به دلیل ریسک پذیری و سرسختی تحت تاثیر قرار داد. از جمله دستاوردهای او اجرای عملیات خارج از کشور بود که در سال 2008، ویکتور بوت، قاچاقچی اسلحه بدنام روسیه، با نام مستعار “تاجر مرگ” را دستگیر کرد.

اما پس از اینکه در سال 2015 به عنوان رئیس کنترل انحراف انتخاب شد، به امتناع سلف خود از ملاقات با تولیدکنندگان و توزیع کنندگان دارو پایان داد و درهای DEA را به روی صنعتی که مسئولیت تنظیم آن را بر عهده داشت باز کرد.

در میان کسانی که میلیون حداقل در دو نوبت با آنها ملاقات کرد، پل دیکسون پدر – رئیس وقت موریس و دیکسون بود. این شامل بازدید سال 2016 از مقر لوئیزیانا با بازرسان DEA برای بحث در مورد برنامه انطباق شرکت بود.

جان گری، رئیس اتحاد توزیع کنندگان مراقبت های بهداشتی، یک گروه لابی که شامل موریس و دیکسون است، در ایمیلی در سال 2015 توضیح داد که چگونه Milione، به دستور چاک روزنبرگ، مدیر وقت DEA، می خواست روابط خود را با صنعت دارو “بازنشانی” کند. و Milione حتی سخنرانی اصلی را در نشست سالانه گروه ایراد کرد.

گری نوشت: «به طور کلی، او جذاب، فوق‌العاده دلپذیر بود و به نظر می‌رسید که واقعاً نگران از دست دادن ارتباط ما با یکدیگر بود. این یک لحن و رویکرد بسیار متفاوت با آنچه در 8 تا 10 سال گذشته دیده‌ایم است.»

موریس اند دیکسون قبلا به دلیل سوء استفاده از داروهای اعتیادآور مجازات شده بود. در سال 2019، قبل از اینکه دورمن توصیه خود را صادر کند، شرکت با پرداخت 22 میلیون دلار جریمه مدنی برای حل و فصل ادعای دادستان های فدرال مبنی بر نقض قانون مواد کنترل شده با گزارش نکردن سفارشات مشکوک هیدروکودون و اکسی کدون موافقت کرد. این شرکت همچنین با ارتقای چند میلیون دلاری برنامه انطباق خود موافقت کرد تا اطمینان حاصل کند که سفارشات مشکوک را در حال پیشروی گزارش می کند.

این پرونده نسبت به اقدامات اجرایی DEA در سال های اخیر علیه رقبای بزرگتر موریس و دیکسون، سه توزیع کننده دارو که موافقت کرده اند بیش از یک میلیارد دلار جریمه و جریمه برای تخلفات مشابه به دولت فدرال بپردازند، توجه کمتری را به خود جلب کرده است. Cardinal Health، AmerisourceBergen و McKesson همچنین موافقت کردند که 21 میلیارد دلار در مدت 18 سال برای حل و فصل دعاوی به عنوان بخشی از تسویه حساب سراسری بپردازند.

در میان بیش از 12000 سفارش مشکوکی که دورمن گفت موریس و دیکسون باید به DEA گزارش می‌داد، 51 سفارش بزرگ از مواد افیونی بود که توسط داروخانه خانواده Wilkinson در حومه نیواورلئان ساخته شد.

ویلکینسون بین سال‌های 2014 تا 2017 بیش از 4.5 میلیون قرص اکسی کدون و هیدروکودون از Morris & Dickson خریداری کرد و دادستان‌های فدرال می‌گویند که در آن زمان مالک کیت ویلکینسون بیش از 345000 دلار از فروش غیرقانونی که با نسخه‌های جعلی ساخته شده بود یا توسط “doctors pill” نوشته شده بود، شسته است.

در یک ماه، 42 درصد از نسخه‌های تجویز شده توسط ویلکینسون مربوط به مسکن‌ها و 38 درصد آن‌ها به صورت نقدی پرداخت شده است. DEA فروش مواد کنترل شده در داروخانه را هر زمان که از 15 درصد فراتر رود یا معاملات نقدی از 9 درصد بیشتر شود مشکوک می داند.

با این حال، موریس و دیکسون هیچ‌گاه ارسال به داروخانه را متوقف نکردند. در طول سه سال، فقط سه گزارش سفارش مشکوک را به DEA ارسال کرد که هیچ کدام منجر به تعلیق محموله ها نشد.

دن اشنایدر، یک داروساز بازنشسته در نزدیکی نیواورلئان، که مبارزه برای مسئول دانستن شرکت‌های دارویی برای همه‌گیری مواد افیونی در یک مجموعه مستند نتفلیکس نشان داده شد، گفت: «هر کسی که نیمی از مغزش را داشت، می‌توانست چیزی را ببیند که درست نیست. “آنها خیلی از خط خارج شده بودند.”

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام