قطر علامت “فروش” را با ویزاهای ملک جدید نصب می کند ، اقامت دائم را با خرید 1 میلیون دلار ارائه می دهد

خارجی ها اکنون می توانند در 25 منطقه قطر – بیشتر در پایتخت دوحه و اطراف آن – شکار کنند ، 9 کشور به صورت آزاد و بقیه با اجاره 99 ساله

قطر علامت

از افراد پاشنه بلند دعوت شده است تا سرمایه گذاری در بلوک های برج ساحلی درخشان قطر در جزیره مروارید ساخته دست بشر یا پروژه کاملاً جدید شهر لوسایل که یک استادیوم جام جهانی است را در نظر بگیرند. خبرگزاری فرانسه

قطر غنی از گاز ، بازار املاک خود را به روی خارجیان باز کرده است ، با طرحی که به خریداران خانه ها یا فروشگاه ها این حق را می دهد که کشور خلیج را خانه خود بنامند.

این طرح که در ماه سپتامبر اعلام شد ، آخرین سری از اقدامات طراحی شده برای تنوع بخشیدن به اقتصاد قطر به دور از وابستگی به سوخت های فسیلی و جذب سرمایه خارجی در آستانه جام جهانی 2022 است.

از افراد پاشنه بلند دعوت می شود تا بلوک های درخشان برج ساحلی جزیره مروارید ساخته دست بشر یا پروژه کاملاً جدید شهر لوسایل را که یک استادیوم جام جهانی را در نظر دارد ، مورد توجه قرار دهند. واحدهای خرده فروشی در مراکز خرید نیز خریداران را برای اقامت واجد شرایط می کنند.

این اصلاحات همچنین می تواند به جذب بیش از حد واحدها کمک کند که برج های درخشان را نیمه خالی کرده و شاهد کاهش قیمت ها تقریباً یک سوم از سال 2016 است ، بر اساس شاخص قیمت مشاوره ValuStrat برای املاک مسکونی.

پیش از این ، سرمایه گذاران برای اقامت به حمایت مالی از بازرگان یا شخص قطری احتیاج داشتند ، اما اکنون خرید 200000 دلاری ملک اقامت موقت را برای مدت مالکیت تأمین می کند. خرید یک میلیون دلاری مزایای اقامت دائم را شامل می شود ، از جمله مدارس رایگان و بهداشت و درمان.

مدیر بازاریابی تینا چادا ، کنیایی ، که 15 سال در قطر زندگی می کند ، گفت: “دلیل اینکه من زودتر خریداری نکردم این بود که این منطقه بسیار خاکستری بود.”

اکنون او به دنبال “ملکی برای زندگی است که در آن بتوانم اقامت دائم بگیرم”.

وی به گفت: “من فکر می کنم این اجازه می دهد تا من با قطر به خانه تماس بگیرم. اکنون احساس راحتی بیشتری دارم.” خبرگزاری فرانسه.

چادا گفت که ویزا همچنین به وی اجازه می دهد خانواده اش از جمله والدین مسن را از نایروبی به قطر بیاورد.

“این کشور در مقایسه با کنیا یک کشور امن است.”

اکنون خارجی ها می توانند در 25 منطقه قطر – بیشتر در پایتخت دوحه و اطراف آن – شکار خانه را انجام دهند ، 9 مورد به صورت حق آزاد و بقیه با اجاره 99 ساله.

بیشترین بازدید از دریا

كشورهای حاشیه خلیج فارس برای تبدیل دلارهای نفتی خود به شهرهای برجسته منطقه از مدت ها قبل به مهارت و مهارت خارجی وابسته بوده اند ، اما به ندرت مهاجران را برای پایدار كردن حركت های خود آسان یا ارزان كرده اند.

طرح های مشابه در سایر نقاط خلیج فارس وجود دارد ، اما برای هزینه قابل توجهی بیشتر. دبی برای سرمایه گذاری 2.7 میلیون دلار ویزای اقامت 10 ساله ارائه می دهد که 40 درصد آن باید در ملک باشد.

به اصطلاح “ویزاهای طلایی” و طرح های گذرنامه سرمایه گذاری در چندین کشور با اتهاماتی که موجب جلب افراد فاسد و پولشویی شده است نیز با بررسی دقیق روبرو شده اند.

در مورد قطر ، هنوز مشخص نیست که ملت کوچک و فوق محافظه کار – جایی که محدودیت های سخت برای آزادی بیان و فروش الکل اعمال می شود – چقدر برای خریداران ثروتمند جهانی جذاب خواهد بود.

با سرمایه گذاری 200000 دلاری ، یک استودیوی 50 مترمربعی (540 فوت مربع) در لوکسایل در ساخت جدید فاکس هیلز در شمال دوحه خریداری می شود ، در حالی که یک میلیون دلار برای یک آپارتمان 3 تخته دریا در مروارید 330 متر مربع است.

سعید عبدالله السویدی ، مسوول وزارت دادگستری گفت: “این مناطق به این دلیل تعیین شده اند که زیرساخت های جدید و توسعه یافته ای دارند … و همچنین نمای متمایزی از دریا.”

وی افزود: “تقاضای زیادی وجود ندارد ، اما ما در تلاش هستیم سرمایه گذاری در املاک و مستغلات را تشویق کنیم.” “(ما) قصد داریم اقتصاد را متنوع کنیم و به نفت و گاز وابسته نباشیم.”

این یک تغییر اساسی در امارت خلیج فارس است ، جایی که 90 درصد از 2.75 میلیون نفر کارگر مهمان موقت هستند و بیشتر در پروژه های مرتبط با مسابقات 2022 کار می کنند.

“هایپ در حدود سال 2022”

یک بنگاه املاک و مستغلات که این طرح را برای مشتریان ترویج می کند ، گفت: “ایده اصلی این است که افراد مهاجر و محلی با هم کار کنند و سعی کنند چشم انداز طولانی مدت برای قطر را گسترش دهند.”

الیور اسکس ، آژانس املاک Sotheby ، مستقر در دوحه ، گفت: “با افزایش هیاهوی تبلیغاتی در حدود سال 2022 ، من فکر می کنم این امر به طور طبیعی تقاضای بیشتری ایجاد خواهد کرد.”

در گزارشی که ماه گذشته منتشر شد ، حسابرس KPMG گفت كه املاك مسكونی به این شدت مورد آسیب قرار نگرفته است ویروس کرونا همه گیر به عنوان سایر املاک و مستغلات در قطر ، با معاملات مسکونی به ارزش 1.48 میلیارد دلار در سه ماهه دوم سال 2020 گزارش شده است.

“با این حال، کووید -19 اقدامات منجر به اخراج دولت و خصوصی شده است که غیر مستقیم منجر به خروج نیروی کار قابل توجهی می شود. “

تغییر سیاست ها در شرایط بحرانی سیاسی رخ می دهد ، قطر تحت تحریم اقتصادی و دیپلماتیک همسایگان خود قرار دارد – تقاضای ملک قطر را ناامید می کند – و با قیمت های پایین نفت روبرو است ، که این امر قیمت های سایر پایتخت های خلیج فارس را نیز تضعیف کرده است.

اسکس گفت که انتظار دارد بیشتر علاقه های خارجی بیشتر از خارجی هایی باشد که در قطر زندگی می کنند و نه سرمایه گذاران مستقر در خارج از کشور.

وی گفت: “من معتقدم عمدتاً لبنانی ها ، ایرانی ها ، مصری ها و هندی ها” در ابتدا علاقه مند خواهند شد.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.