قیمت ملک در چین افزایش یافته است که بالاترین میزان در 21 ماه گذشته است

قیمت ملک در چین افزایش یافته است که بالاترین میزان در 21 ماه گذشته است

کارگران از کنار یک محل ساخت و ساز در نزدیکی ساختمان های مسکونی در پکن، چین عبور می کنند. رویترز

پکن: داده های رسمی نشان می دهد که قیمت خانه در چین در 21 ماه با سرعتی سریع افزایش یافته است.

افزایش قیمت املاک نشان می‌دهد که بازار در میان هجوم سیاست‌های حمایتی در حال شکوفایی است، اما در مورد قدرت حرکت ابهاماتی وجود دارد.

بر اساس گزارش ها، در ماه مارس، قیمت مسکن جدید پس از افزایش 0.3 درصدی در ماه فوریه، به 0.5 درصد در ماه به ماه رسید که بالاترین رشد در بیش از دو سال گذشته است. رویترز محاسبات بر اساس داده های اداره ملی آمار (NBS).

بخش املاک که تقریباً یک چهارم اقتصاد چین را به خود اختصاص می دهد، سال گذشته به دلیل سرکوب مقرراتی برای سطوح بالای بدهی توسعه دهندگان که به بحران مالی تبدیل شد و ساخت و ساز پروژه های مسکن را متوقف کرد، به شدت آسیب دید. برخی از خریداران بازپرداخت وام مسکن را تحریم کردند و در میان محدودیت‌های سخت کووید، احساسات مصرف‌کننده را تضعیف کردند.

با این حال، بلافاصله پس از اینکه چین کووید صفر خود را معکوس کرد، شهرهای بزرگ چین شاهد بازگشت مجدد در فروش ملک بودند، زیرا تقاضای متوقف شده پس از عقب نشینی در دسامبر 2022 آغاز شد.

در میان 70 شهر مورد بررسی توسط NBS، 64 شهر شاهد افزایش قیمت مسکن جدید در شرایط ماهانه بودند که بیشترین شهرها از می 2019 و از 55 شهر در فوریه افزایش یافته است.

با این حال، کارشناسان گفته اند که هنوز خیلی زود است که در مورد ادامه بهبودی اظهار نظر کنیم.

یک تحلیلگر در گلدمن ساکس گفت: «به دلیل روند چالش برانگیز جمعیتی، شرایط تامین مالی همچنان تنگاتنگ برای توسعه‌دهندگان مشکل و موضع بلندمدت سیاست‌گذاران مبنی بر اینکه «مسکن برای زندگی است، نه برای زندگی، بهبود بخش املاک باید تدریجی و دشوار باشد. حدس و گمان’.”

ماه گذشته، بیش از 50 شهر سیاست های محرکی را ارائه کردند یا برخی از قوانین املاک، از جمله یارانه ها، صندوق های تامین مسکن بیشتر و تسهیل محدودیت های خرید مسکن را کاهش دادند.

وو جین هوی، تحلیلگر CSCI Pengyuan Credit Rating Limited گفت: «بزرگترین مشکل در اقتصاد تقاضای ناکافی با افزایش فشار کاهش تورم است، تداوم تثبیت املاک و مستغلات بسیار مهم است زیرا داده های اخیر نشان می دهد رشد فروش کند شده است.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام