لابی‌های عمران خان در آمریکا

لابی‌های عمران خان در آمریکا

عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان و برد شرمن، قانونگذار آمریکایی.

واشنگتن: برد شرمن، نماینده کنگره ایالات متحده، نامه ای به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، نوشت و در آن نگرانی خود را در مورد مسائل مربوط به وضعیت حقوق بشر و دموکراسی در پاکستان ابراز کرد.

در این نامه که در توییتر به اشتراک گذاشته شد، شرمن در مورد «دموکراسی در پاکستان» و به طور مشخص تر، ادعایی «قربانی‌سازی سیاسی» حزب سیاسی نخست‌وزیر سابق عمران خان – تحریک انصاف پاکستان (PTI) صحبت کرد.

قانونگذار کالیفرنیا گفت: “من می دانم که حقوق بشر برای شما یک اولویت است و تعهد شما و کار دولت در زمینه دموکراسی، حقوق بشر و حاکمیت قانون را به رسمیت شناختم. ایالات متحده خود را درگیر مسائل داخلی حکومت پاکستان نمی‌کند – من به قانون اساسی و روند دموکراتیک آن احترام می‌گذارم – اما وقتی حقوق بشر مردم پاکستان در خطر است، نباید از بلند کردن صدای خود ابایی داشته باشیم.

شرمن یکی از چهار قانونگذار آمریکایی است که خان در کمتر از یک ماه گذشته با آنها صحبت کرده و از آنها خواسته است که از خواسته او برای برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه در پاکستان حمایت کنند.

این قانونگذار آمریکایی در نامه سه صفحه‌ای خود از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا خواسته است که «سیاست ایالات متحده در پاکستان را به سمت تعهد بیشتر به حقوق بشر هدایت کند و از همه کانال‌های دیپلماتیک برای ترغیب مقامات پاکستانی برای تحقیق در مورد سوء استفاده‌های ادعا شده و پاسخگویی هر کسی استفاده کند. چه کسی ممکن است مسئول باشد».

او از بلینکن خواست تا موضع ایالات متحده را مبنی بر اینکه دولت پاکستان باید به حق سخنرانی، سازماندهی و تظاهرات مسالمت آمیز احترام بگذارد، تایید کند.

بسیار مهم است که ما شاهد یک پاکستان آرام، منظم، دموکراتیک و مرفه باشیم که در آن پاکستانی‌ها بتوانند گفت‌وگوی سیاسی آزاد و آزاد داشته باشند… من به‌ویژه از حوادث سال گذشته، به‌ویژه شکنجه و حتی سوء استفاده جنسی از شخصیت‌های سیاسی، نگران هستم. شرمن نوشت.

شرمن همچنین نسبت به اظهارات رعنا صنع الله وزیر کشور پاکستان به دلیل “تلقین” به حذف عمران خان از صحنه سیاسی ابراز نگرانی کرد.

این قانونگذار گفت: «پرونده های متعدد علیه خان، استفاده از زور علیه حامی او، بازداشت معترضان تحت قوانین گسترده ضد تروریسم، و بسته شدن فضای آزادی بیان به همان اندازه نگران کننده است.

در ماه مارس، نماینده حزب دموکرات در کنگره پیامی ویدیویی منتشر کرد که در آن از دولت ایالات متحده خواست تا از دموکراسی و حقوق بشر در پاکستان حمایت کند و هشداری را نسبت به آنچه که او گفت، «شکنجه و سوء استفاده جنسی از شخصیت‌های سیاسی ادعایی در زندان» به صدا درآورد. رهبران حزب تحریک انصاف شهباز گیل و اعظم سواتی.

شرمن در ادامه گفت که تأخیر در انتخابات پنجاب و خیبر پختونخوا “نشانه دیگری از دور زدن روندهای دموکراتیک است”.

این قانونگذار گفت: «ایالات متحده خود را درگیر مسائل داخلی حکومتی پاکستان نمی‌دانم – من به قانون اساسی و روند دموکراتیک آن احترام می‌گذارم – اما وقتی حقوق بشر مردم پاکستان در خطر است، نباید از بلند کردن صدای خود ابایی داشته باشیم.»

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام