لهستان از آلمان می خواهد که صادرات جنگنده های قدیمی به اوکراین را تایید کند

لهستان از آلمان می خواهد که صادرات جنگنده های قدیمی به اوکراین را تایید کند

لهستان قصد دارد بیش از 12 فروند جنگنده میگ 29 را به اوکراین عرضه کند. رویترز

برلین: سخنگوی وزارت دفاع مستقر در برلین روز پنجشنبه گفت لهستان درخواست دولت آلمان برای صدور جنگنده های قدیمی میگ 29 آلمان به اوکراین را برای تقویت قدرت هوایی کیف در برابر نیروهای روسی کرده است.

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان، گفته است که به زودی تصمیمی درباره این جت ها گرفته خواهد شد. با این حال، وزارت دفاع لهستان در ورشو بلافاصله اظهار نظری نکرد.

آلمان در زمان اتحاد مجدد این کشور در اوایل سال 1990، 24 جت MiG-29 را از GDR آلمان شرقی به ارث برد. در آن زمان، این هواپیما به عنوان پیشرفته ترین جت های جنگنده در جهان شناخته می شد.

با گذشت زمان، در سال 2004، آلمان 22 فروند از این هواپیما را به لهستان تحویل داد. از دو جت باقی مانده، یکی در یک سانحه هوایی نابود شد و یکی در موزه به نمایش گذاشته شده است.

جت‌های جنگنده یکی از تجهیزات جنگی مورد نیاز اوکراین از مراحل اولیه تهاجم روسیه بوده‌اند، اما در ابتدا تمرکز بر روی دستیابی به تانک‌های پیشرفته غربی بود.

از زمانی که آلمان با ارسال تانک های لئوپارد 2 موافقت کرد و ایالات متحده یک دسته از آبرامز را به اوکراین تحویل داد، درخواست ها برای جت های جنگنده غربی افزایش یافت.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام