لیبی: سازمان ملل می گوید حداقل 74 مهاجر پس از واژگون شدن قایق در سواحل الخمس غرق می شوند

سازمان بین المللی مهاجرت سازمان ملل گفت ، حادثه روز پنجشنبه آخرین مورد از مجموعه حداقل 8 کشتی غرق در دریای مدیترانه از اول اکتبر است.

لیبی: سازمان ملل می گوید حداقل 74 مهاجر پس از واژگون شدن قایق در سواحل الخمس غرق می شوند

پناهندگان و مهاجران منتظر نجات توسط اعضای سازمان غیردولتی اسپانیایی Proactiva Open Arms هستند ، چهارشنبه 11 نوامبر 2020 پس از خروج از لیبی در تلاش برای رسیدن به خاک اروپا با یک قایق لاستیکی پر جمعیت در دریای مدیترانه. کشتی نجات بازوهای باز ساعتها در جستجوی قایق مضطرب بود تا سرانجام آن را چهارشنبه صبح در آبهای بین المللی شمال لیبی پیدا کنم. سازمان غیردولتی توزیع جلیقه های نجات و ماسک بین مسافران را به پایان رسانده بود تا انتقال آنها را به محل امن آغاز کند ، زمانی که قایق نازک به نصف تقسیم شد و آنها را به آب های سرد انداخت. (عکس AP / سرگی کامارا)

طرابلس: سازمان ملل گفت ، حداقل 74 مهاجر روز پنجشنبه در یک غرق کشتی “ویرانگر” در سواحل لیبی جان خود را از دست دادند ، آخرین مورد غرق شدن کشتی مهاجر در مرکز مدیترانه است.

در این سال شاهد ظهور مجدد قایق ها در مدیترانه مرکزی ، مسیری پیموده شده اما اغلب کشنده برای کسانی که امیدوارند به اروپا سفر کنند ، عمدتا از لیبی و همسایگی تونس است.

سازمان بین المللی مهاجرت سازمان ملل متحد در بیانیه ای از “یک غرق کشتی ویرانگر که جان حداقل 74 مهاجر امروز در سواحل خمس را گرفت” خبر داد و افزود که گارد ساحلی و ماهیگیران در جستجوی بازماندگان بودند.

خمس شهری بندری در 120 کیلومتری غرب طرابلس ، پایتخت لیبی است.

IOM آن را آخرین فاجعه “مجموعه ای از تراژدی ها” دانست که حداقل 8 کشتی دیگر در دریای مدیترانه را از ابتدای ماه اکتبر درگیر کرده است.

IOM گفت: “گزارش شده بود که این قایق بیش از 120 نفر را حمل می کند ، از جمله زنان و کودکان.” 47 نفر از نجات یافتگان را به ساحل بازگردانده و 31 جسد را نیز بازیابی کرده اند.

IOM گفت که طی دو روز گذشته ، پس از واژگون شدن دو قایق در مرکز مدیترانه ، حداقل 19 نفر دیگر از جمله دو کودک غرق شدند.

براساس آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد بیش از 20،000 مهاجر در هفت سال گذشته جان خود را از دست داده اند.

قاچاقچیان انسان از خشونت مداوم در لیبی از زمان سقوط دیکتاتور معمر کذافی در سال 2011 استفاده کرده و این کشور را به یک راهرو اصلی برای مهاجران فرار از جنگ و فقر در پیشنهادهای ناامیدانه برای رسیدن به اروپا تبدیل کرده اند.

در حالی که بسیاری در دریا غرق شده اند ، هزاران نفر توسط گارد ساحلی لیبی ، که مورد حمایت ایتالیا و اتحادیه اروپا است ، رهگیری شده و به لیبی بازگشتند.

آنها بیشتر در بازداشت به سر می برند ، اغلب در شرایط وحشتناک.

“رویکرد غیرقابل اجرا”

گروه های حقوق مدنی این سیاست را محکوم کرده اند و IOM برای پایان دادن به بازگشت به کشور آفریقای شمالی ، 300 کیلومتری (185 مایل) سواحل ایتالیا ، مبارزه کرده است.

فدریکو سودا ، IOM در لیبی گفت: “از دست رفتن فزاینده زندگی در مدیترانه ، مظهر ناتوانی دولت ها در اقدام قاطع برای تجدیدنظر در مورد جستجو و نجات بسیار مورد نیاز ، در مرگبارترین گذرگاه دریایی جهان است.” رئیس ماموریت

“ما مدتهاست که خواستار تغییر رویکرد آشکارا غیرقابل عمل به لیبی و مدیترانه هستیم ، از جمله پایان دادن به بازگشت به کشور و ایجاد یک مکانیزم روشن برای پیاده سازی و به دنبال آن همبستگی از سایر کشورها.

“هزاران نفر از مردم آسیب پذیر همچنان بهای بی عملی خود را در دریا و خشكی پرداخت می كنند.”

آخرین غرق شدن کشتی در حالی صورت می گیرد که لیبیایی ها در مذاکرات تحت رهبری سازمان ملل با هدف خاتمه دادن به یک درگیری ده ساله وحشیانه ، روز پنجشنبه در تونس قدرت های پیشنهادی دولت انتقالی را تدارک دیدند.

از زمان سرنگونی و کشته شدن کذافی ، لیبی نفت خیز درگیر هرج و مرج و خشونت است ، دولت های رقیب در شرق و غرب برای کنترل کشور تلاش می کنند.

مذاکرات سیاسی در تونس به دنبال توافق آتش بس در ماه اکتبر منعقد شد و در حالی انجام می شود که مذاکرات نظامی با هدایت سازمان ملل نیز در سرت ، زادگاه کذافی در جریان بود.

IOM اعلام کرد که تاکنون امسال حداقل 900 نفر در دریای مدیترانه غرق شده اند و تلاش می کنند به سواحل اروپا بروند – برخی از آنها به دلیل تأخیر در نجات است.

به گفته این گزارش ، بیش از 11000 نفر دیگر به لیبی برگردانده شده اند ، “آنها را در معرض نقض حقوق بشر ، بازداشت ، سو abuse استفاده ، قاچاق و بهره برداری قرار می دهد”.

IOM اعلام کرد که اخیراً خروج از لیبی را افزایش داده است ، با حدود 1900 مورد رهگیری و بازگشت و بیش از 780 ورود از لیبی به ایتالیا از ابتدای اکتبر.

کشتی خیرخواهانه Open Arms روز چهارشنبه در هنگام واژگون شدن قایق حدود 100 مهاجر را نجات داد و در نتیجه 5 نفر از سرنشینان آن کشته شدند.

این کشتی بشردوستانه در حال حاضر تنها دریایی است که در دریای مدیترانه فعالیت می کند و بقیه توسط گروه های غیر دولتی اداره می شوند که به دلایل مختلف در بنادر ایتالیا نگهداری می شوند.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.