ماده معدنی جدید “پتروویت” در کوره آتشفشان تولباچیک روسیه کشف شد – اخبار فناوری ، Firstpost

آتشفشان در روسیه منجر به تشکیل ماده معدنی جدیدی شده است که قبلاً هرگز مستند نبوده است. تیم محققان سولفات معدنی را با فرمول شیمیایی Na10CaCu2 (SO4) 8 “پتروویت” نامیده اند. این ماده معدنی در چشم انداز آتشفشانی واقع در شرق شرقی روسیه ، در بالای آتشفشان Tolbachik در شبه جزیره کامچاتکا پیدا شد. این آتشفشان به دلیل سابقه فرار محبوبیت خاصی دارد.

‘فوران بزرگ شکاف Tolbachik’ در 1975- 1976 با فوران کوچکتر در 2012-2013 در دو مورد از مهمترین فوران های مرتبط با Tolbachik. اولین فوران ، ناحیه وسیعی را در اطراف آتشفشان ایجاد کرد که در آن دانشمندان بعداً ذخایر fumarole و چندین ماده معدنی ناشناخته را کشف کردند. مطابق با داده، حدود 130 ماده معدنی برای اولین بار در محل آتشفشان Tolbachik کشف شده است که جدیدترین نوع پتروویت است.

  پتروویت معدنی جدید در کوره آتشفشان روسیهس تولباچیک کشف شد

پتروویت یک ماده معدنی آبی و متخلخل است. اعتبار تصویر: دانشگاه So Petersburg / Divulgao

نتیجه آخرین مطالعه در مجله Mineralogical و محققان می گویند که نمونه مربوط به پتروویت در سال 2000 جمع آوری شده است مخروطی از خاکستر / خاکستر ، ساختاری که از طریق فوران های آتشفشان ، از فوران 1975 ساخته شده و برای مطالعه آینده ذخیره شده است. اکنون که سرانجام ماده معدنی مورد مطالعه قرار گرفت ، طبق مطالعه ، نوع جدیدی از ساختار مولکولی را نشان می دهد. استانیسلاو فیلاتوف از دانشگاه سن پترزبورگ ، که همچنین محقق اصلی و تبلور سنجی است ، در a بیانیه مطبوعاتی که “اتم مس در ساختار بلوری پتروویت یک هماهنگی غیرمعمول و بسیار نادر از هفت اتم اکسیژن دارد”.

ساختار کریستالی تازه کشف شده شباهت زیادی به ماده معدنی دیگری به نام سارانچینایت دارد که چند سال پیش نیز در تولباچیک پیدا شده است. چارچوب مولکولی پتروویت شامل اتمهای اکسیژن است ، گوگرد سدیم و مس نیز از نظر ماهیت متخلخل هستند. این ساختار شیمیایی به یون های گوگرد اجازه می دهد تا به راحتی در داخل و خارج از ساختار حرکت کنند. از این رو ، دانشمندان معتقدند که می توان از پتروویت استفاده کرد تا روش های جدیدی برای تولید کاتد برای استفاده در باتری ها و دستگاه های الکتریکی ابداع کند.