مارشال ویوک رام چاوداری، فرمانده هوایی، می گوید که هند به سلاح های «فضایی» نیاز دارد

مارشال ویوک رام چاوداری، فرمانده هوایی، می گوید که هند به سلاح های «فضایی» نیاز دارد

مارشال ویوک رام چاوداری، فرمانده نیروی هوایی هند و ژنرال آنیل چاوهان، رئیس ستاد دفاع هند خاطرنشان کردند که هند به توسعه تسلیحات فضایی نیاز دارد، زیرا فضا مرز بعدی و مکانی است که درگیری‌ها در آن رخ خواهد داد.

به نظر می رسد نیروهای مسلح هند بر این باورند که روزی، در آینده نزدیک، ما باید آماده جنگ در فضا باشیم. شاید به همین دلیل است که فرمانده نیروی هوایی هند، مارشال ویوک رام چاوداری، به نیاز به قابلیت‌های دفاعی و تهاجمی در حوزه فضایی اشاره کرده است.

درگیری‌های مسلحانه یا جنگ‌های تمام عیار که در فضا انجام می‌شود، مفهوم جدیدی نیست. از آنجایی که کشورهای بیشتر و بیشتری ماموریت های خود را به فضا می فرستند، احتمال بسیار خوبی وجود دارد که اختلاف نظر جدی بر سر یک موضوع یا موضوع دیگر وجود داشته باشد، به ویژه با توجه به اینکه بسیاری از کشورها هیچ گونه معاهده ای در مورد چگونگی آنها ندارند. قرار است تجارت خود را در فضا انجام دهند.

“آینده در سکوهای فضایی نهفته است”
مارشال ویوک رام چاوداری، فرمانده هوایی، روز شنبه در یک سمینار امنیت ملی و ژئوپلیتیک گفت: هند باید قابلیت‌های فضایی دفاعی و تهاجمی خود را بهبود بخشد زیرا “آینده در داشتن سکوهای فضایی است”.

وزیر دفاع راجنات سینگ می گوید که هند به سرعت در حال حرکت به سمت مشترک سه نیروی مسلح است

افسپا در آسام و کمربند 20 کیلومتری مگالایا شش ماه گسترش یافت

همچنین بخوانید: فضا مرز بعدی است: با پیشروی چین، هند باید این شکاف را پر کند

چودهری به اکونومیک تایمز گفت: «در آینده به جای داشتن سیستم‌های تهاجمی صرفاً زمینی، باید سامانه‌های تهاجمی مبتنی بر فضا نیز داشته باشیم.

او پیش‌بینی کرد که رقابت و رقابت بین قدرت‌های جهانی در فضا «در تمامی حوزه‌های جنگی تأثیر خواهد داشت» و پیش‌بینی کرد که نیروی هوایی او به زودی به نیروی فضایی هوایی تبدیل خواهد شد و «از آن خواسته می‌شود در آگاهی موقعیت فضایی شرکت کند. تمرین‌های انکار فضا یا تمرین‌های کنترل فضا».

میدان نبرد جنگ بعدی: زمین، دریا، هوا، کامپیوتر و فضا
فرمانده نیروی هوایی در ماه مارس گفت: “مسابقه برای تسلیح سازی فضا از قبل آغاز شده است و روزی دور نیست که جنگ بعدی ما در تمام حوزه های زمینی، دریایی، هوایی، سایبری و فضا گسترش یابد.” روز شنبه، او گفت که این مسابقه از زمانی که آلمان نازی موشک V-2 خود را در حدود 80 سال پیش پرتاب کرد، ادامه دارد.

همچنین بخوانید: جنگ ستارگان: سند محرمانه سیا می گوید چین در حال آماده سازی سلاح های سایبری برای از کار انداختن ماهواره های دشمن در فضا است.

ژنرال آنیل چاوهان، رئیس ستاد دفاعی هند، اعلام کرده است که «کاربردهای نظامی فضا گفتمان غالبی است که ما نمی توانیم از آن جدا بمانیم».

او در 11 آوریل در سمپوزیوم DefSpace هند گفت: «هدف همه ما باید توسعه پلتفرم‌های با کاربرد دوگانه با تأکید ویژه بر ترکیب فناوری‌های پیشرفته باشد».

ماموریت Shakti برای هدایت سلاح های فضایی آینده؟
مشخص نیست ارتش چه نوع تسلیحات فضایی آینده نگرانه ای می خواهد، اما چاوداری معتقد است هند می تواند از موفقیت پرتاب موشک ضد ماهواره خود در سال 2019 استفاده کند. ماموریت شاکتی یک ماهواره را در فاصله 300 کیلومتری در مدار پایین زمین منهدم کرد و نخست وزیر نارندرا مودی آن را به عنوان یک “دستاورد بی سابقه” در آن زمان ستایش کرد.

پس از ایالات متحده، روسیه و چین، هند به چهارمین “ابر قدرت فضایی” تبدیل شده است که به طور رسمی ظرفیت موشکی ASAT خود را به نمایش می گذارد. اعضای باشگاه فضایی بارها یکدیگر را به تسلیح سازی در فضا متهم کرده اند و نگرانی هایی را در مورد پرتاب های نظامی مخفیانه و آزمایش های دو منظوره ایجاد کرده اند، اما هرگز به داشتن سیستم های تسلیحاتی مداری اعتراف نکرده اند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام