مالزی به دنبال جرم زدایی از نگهداری و استفاده از مقادیر کم مواد مخدر غیرقانونی است

مالزی به دنبال جرم زدایی از نگهداری و استفاده از مقادیر کم مواد مخدر غیرقانونی است

وزیر امور داخلی مالزی روز دوشنبه اعلام کرد به منظور کاهش ازدحام بیش از حد زندان‌ها، مالزی قصد دارد استفاده و نگهداری مقادیر کمی از مواد مخدر غیرقانونی را جرم‌زدایی کند.

این اقدام جدیدترین اقدام در ردیف تغییرات عدالت کیفری است که توسط دولت انور ابراهیم، ​​نخست وزیر دنبال شده است، که همچنین اعلام کرد که برای جرم زدایی از اقدام به خودکشی و لغو مجازات اجباری اعدام و حبس ابد در سال جاری تلاش خواهد کرد.

مانند بسیاری از همسایگان خود در آسیای جنوب شرقی، مالزی نیز مجازات های شدیدی را برای جرائم مواد مخدر اعمال می کند. مجازات اعدام برای قاچاق مواد مخدر طبق اصلاحاتی که ماه گذشته تصویب شد حفظ شد، اما مشخص شد که دیگر اجباری نخواهد بود و تصمیم گیری در مورد محکومیت یا عدم محکومیت مجرمان مجرم به اعدام به عهده قضات است.

سیف الدین نصوث، وزیر امور داخله به خبرنگاران گفت که بر اساس قانون پیشنهادی، افرادی که مقادیر کمی مواد غیرقانونی دارند تحت پیگرد قانونی قرار نخواهند گرفت، بلکه در عوض برای درمان به مراکز بازپروری مواد مخدر فرستاده می شوند.

او گفت: «برای کسانی که با مقادیر کمی مواد مخدر، خواه برای نگهداری و یا استفاده، کشف می‌شوند، ایده این است که این عمل را به عنوان یک جرم عادی مرتبط با مواد مخدر در نظر نگیرند.

سیف الدین گفت که انتظار می رود پیشنهادی درباره قانون جدید در ماه ژوئیه برای تصویب به کابینه ارائه شود. وی افزود: در صورت تصویب، لایحه ای در سال جاری به مجلس ارائه خواهد شد.

مالزی به عنوان یک گذرگاه کلیدی برای مواد مخدر غیرقانونی در نظر گرفته می شود. پلیس اعلام کرد در سال 2022 نزدیک به 29000 نفر به دلیل جرایم مختلف مواد مخدر دستگیر شدند که بیشتر آنها معتاد بودند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام