مالزی کشتی چینی مظنون به غارت کشتی های غرق شده در جنگ جهانی دوم را رهگیری کرد

مالزی کشتی چینی مظنون به غارت کشتی های غرق شده در جنگ جهانی دوم را رهگیری کرد

مالزی کشتی چینی مظنون به غارت کشتی های غرق شده در جنگ جهانی دوم را بازداشت کرد. خبرگزاری فرانسه

گارد ساحلی مالزی روز سه شنبه اعلام کرد که در حال بازجویی از خدمه یک کشتی چینی است که به ظن غارت دو کشتی غرق شده از دوران جنگ جهانی دوم بریتانیا بازداشت شده بود.

در بازرسی از کشتی ثبت شده در چین، مقامات گلوله های توپ منفجر نشده را کشف کردند. نورالحزام زکریا، رئیس آژانس اجرای دریایی مالزی در ایالت جوهور، اظهار داشت که تمرکز تحقیقات آنها تعیین منشأ این گلوله‌های توپ بوده است.

چندین آژانس در حال حاضر در حال جستجوی کشتی بزرگ برای شواهد بیشتر هستند.

مقالات مرتبط

تایوان

آخرین “زن آرامش بخش” تایوان درگذشت: تاریخ برده های جنسی در جنگ جهانی دوم

تایوان

چرا حماسه برنز بنین درس های مهمی برای هند دارد

این کشتی که مبدا آن از فوژو چین است، دارای 32 خدمه شامل 21 تبعه چینی، 10 بنگلادشی و یک مالزیایی بود. برخی از خدمه برای بازجویی به عنوان بخشی از تحقیقات در حال انجام تحت بازداشت پلیس هستند. این پرونده علاوه بر ظن غارت، کشف مواد منفجره است.

یک مقام ارشد دریایی ناشناس به خبرگزاری فرانسه گفت که قطعات فلزی و گلوله های توپ کشف شده در کشتی ممکن است از دو کشتی جنگی غرق شده بریتانیا باشد.

عکس‌ها و ویدیویی که توسط گارد ساحلی به اشتراک گذاشته شده است، قطعات فلزی خورده، پوسته‌ها، و همچنین جرثقیل و مشعل‌های گاز قابل توجهی را که برای برش فلز استفاده می‌شود، نشان می‌دهد.

بر اساس بیانیه ای که روز دوشنبه منتشر شد، گارد ساحلی پیشنهاد کرد که این گلوله ها می تواند مربوط به مهمات منفجر نشده دوران جنگ جهانی دوم باشد که در اسکله ای در جوهور در 19 مه کشف شد.

نورالحزام تاکید کرد که آژانس دریایی مالزی هیچ گونه عملیات نجات غیرقانونی در آب های مالزی را تحمل نخواهد کرد. حفظ و حراست از گنجینه های ملی آنها از اهمیت بالایی برخوردار بود و غارت به عنوان یک اقدام غیر متمدنانه محکوم می شد.

در دریای چین جنوبی، ناوهای جنگی بریتانیایی HMS Prince of Wales و HMS Repulse قربانی حملات اژدر هواپیماهای ژاپنی شدند که منجر به از دست دادن غم انگیز صدها ملوان انگلیسی شد. این حمله در 10 دسامبر 1941، تنها سه روز پس از حمله ژاپن به ناوگان ایالات متحده مستقر در پرل هاربر، هاوایی رخ داد.

به گزارش بی بی سی، وزارت دفاع بریتانیا «هتک حرمت» این قبرهای نظامی دریایی را به شدت محکوم کرده است.

گزارش هایی وجود دارد که نشان می دهد لاشخورها به طور خاص لاشه این دو کشتی جنگ جهانی دوم را هدف قرار داده اند.

مقاله‌های اخیر در روزنامه نیو استریتس تایمز مالزی نشان می‌دهد که اپراتورهای غیرقانونی نجات بر استخراج لوازم آلومینیومی و برنجی با عیار بالا از کشتی‌های جنگی بریتانیا تمرکز کرده‌اند.

(با ورودی های نمایندگی ها)