متا با جریمه 1.2 میلیارد یورویی به دلیل انتقال داده های ایالات متحده مواجه شد

متا با جریمه 1.2 میلیارد یورویی به دلیل انتقال داده های ایالات متحده مواجه شد

رگولاتور ایرلند روز دوشنبه اعلام کرد متا، شرکت مادر فیس بوک، به دلیل انتقال داده های کاربران اتحادیه اروپا به ایالات متحده که نقض حکم قبلی دادگاه است، به میزان بی سابقه 1.2 میلیارد یورو (1.3 میلیارد دلار) جریمه شده است.

کمیسیون حفاظت از داده های ایرلند (DPC) که به نمایندگی از اتحادیه اروپا فعالیت می کند، گفت که هیئت حفاظت از داده های اروپا (EDPB) به آن دستور داده است که “جریمه اداری به مبلغ 1.2 میلیارد یورو” دریافت کند.

از سال 2020، DPC به دنبال انتقال داده های شخصی متا ایرلند از اتحادیه اروپا به ایالات متحده است.

مقالات مرتبط

اخراج فنی: متا 6000 کارگر دیگر را هفته آینده اخراج می کند، روزهای تاریک برای پلتفرم ادامه دارد

فنی

مارک زاکربرگ موسس فیس بوک در مسابقات جیو جیتسو طلا گرفت

این گزارش دریافت که متا، که مقر اروپایی خود را در دوبلین دارد، در «مقابله با خطرات حقوق و آزادی‌های اساسی افراد داده‌ها» که در حکم قبلی دیوان دادگستری اتحادیه اروپا (CJEU) شناسایی شده بود، شکست خورد.

CJEU قوانین اتحادیه اروپا را تفسیر می کند تا اطمینان حاصل کند که در همه کشورهای عضو به یک شکل اعمال می شود.

متا در پاسخ گفت: «از اینکه مورد توجه قرار گرفته است ناامید است» و این حکم «نقص، غیرقابل توجیه است و سابقه خطرناکی برای شرکت‌های بی‌شماری ایجاد می‌کند».

نیک کلگ، رئیس امور جهانی متا و جنیفر نیوزتد، مدیر ارشد حقوقی، نیک کلگ، در یک پست وبلاگ گفتند: «ما قصد داریم هم بر اصل تصمیم و هم دستورات آن از جمله جریمه اعتراض کنیم، و از دادگاه ها برای توقف مهلت های اجرایی درخواست می کنیم.

آنها افزودند: “هیچ اختلال فوری در فیس بوک در اروپا وجود ندارد.”

چهارم جریمه

رگولاتورهای اتحادیه اروپا پیش از این متا را به دلیل نقض اطلاعات توسط سرویس های اینستاگرام، واتس اپ و فیس بوک جریمه صدها میلیون یورویی محکوم کرده اند.

این سومین جریمه‌ای است که امسال در اتحادیه اروپا بر این غول رسانه‌های اجتماعی و چهارمین جریمه در شش ماه گذشته است.

در ژانویه، DPC متا را به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین داده در استفاده از تبلیغات هدفمند در برنامه هایش، 390 میلیون یورو جریمه کرد.

در ماه مارس، متا مجبور شد 5.5 میلیون یورو برای نقض GDPR با سرویس پیام رسان واتس اپ خود بپردازد.

در سال 2021، تاجر آنلاین آمازون به دلیل نقض مقررات عمومی حفاظت از داده اتحادیه اروپا (GDPR) در لوکزامبورگ 746 میلیون یورو جریمه شد.

متا به دنبال جریمه های قبلی اعلام کرد متعهد به تغییر شرایط استفاده خود در اروپا است تا بتواند به جمع آوری و پردازش داده های شخصی کاربران اروپایی خود ادامه دهد.

در آخرین مورد، DPC ابتدا می‌خواست متا را مجبور کند که انتقال داده‌های متخلف را به حالت تعلیق درآورد، و گفت که جریمه «از حد اختیاراتی که می‌توان آن را «مناسب، متناسب و ضروری» توصیف کرد، فراتر خواهد رفت.

DPC گفت، اما رگولاتورهای همتای آن در اتحادیه اروپا، موسوم به مقامات نظارتی نگران (CSAs)، مخالفت کردند و گفتند که باید “مشمول جریمه اداری” شود.

بدون امید به اجماع، نهاد ایرلندی اعتراضات را به EDPB ارجاع داد، که حکم داد متا ایرلند باید انتقال آینده اطلاعات شخصی به ایالات متحده را تعلیق کند و جریمه بپردازد.

“سیگنال قوی”

کلگ و نیوزتد گفتند که تصمیم EDPB برای لغو DPC “سوالات جدی را ایجاد می کند”.

آنها افزودند: “هیچ کشوری بیش از ایالات متحده برای همسویی با قوانین اروپایی از طریق آخرین اصلاحات خود انجام نداده است، در حالی که انتقالات عمدتاً بدون چالش به کشورهایی مانند چین ادامه می یابد.”

اما آندریا یلینک، رئیس EDPB، نقض متا را “بسیار جدی” توصیف کرد و انتقال داده های آن را “سیستماتیک، تکراری و مستمر” خواند.

او افزود: «جریمه بی‌سابقه یک سیگنال قوی برای سازمان‌ها است مبنی بر اینکه تخلفات جدی عواقب گسترده‌ای دارد».

ماکس شرمز، که با چالش خود علیه متا بر سر انتقال داده های اتحادیه اروپا به ایالات متحده، یک دهه مبارزات حقوقی را آغاز کرد، از این تصمیم استقبال کرد.

اما این فعال حریم خصوصی گفت که می‌توان از تحریم‌های سخت‌تر استفاده کرد زیرا متا “آگاهانه قانون را برای کسب سود زیر پا گذاشته است”.

شرمز گفت: «10 سال دادخواهی علیه DPC ایرلند طول کشید تا به این نتیجه برسیم… و میلیون ها هزینه دادرسی را به دنبال داشت.

او افزود: “تنظیم کننده ایرلند همه چیز را برای جلوگیری از این تصمیم انجام داده است.”

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام