متا ممکن است دور دیگری از اخراج را برای این هفته برنامه ریزی کند

متا ممکن است دور دیگری از اخراج را برای این هفته برنامه ریزی کند

به گفته تعدادی از افرادی که در متا کار می کنند، این غول رسانه های اجتماعی قصد دارد بیش از 11000 کارمند خود را در این هفته اخراج کند. اخراج کارکنان بخشی از سازماندهی مجدد بزرگتر در متا است که مارک زاکربرگ، مدیرعامل آن را سال کارآمدی نامیده است.

بر اساس گزارشی از Vox که به نقل از «چند منبع شاغل در این شرکت»، متا، که قبلاً با نام فیس‌بوک شناخته می‌شد، قرار است دور گسترده دیگری از اخراج را در این هفته اعلام کند.

این اخراج ها بخشی از سازماندهی مجدد بزرگتر در متا است که مارک زاکربرگ، مدیرعامل، آن را سال کارآمدی نامیده است. در ماه مارس، زاکربرگ گفت که این کسب‌وکار در ماه‌های آینده 10000 کارگر را کاهش می‌دهد و بر پروژه‌های با اولویت پایین تمرکز می‌کند. این علاوه بر کاهش 11000 شغلی اعلام شده در ماه نوامبر است.

همچنین بخوانید: اخراج فنی – قانون هند در مورد بسته اخراج و دوره اعلان چه می گوید؟

به گفته یک منبع، اخراج این هفته ممکن است 4000 کارگر باشد. TechCrunch نتوانست این گزارش را تأیید کند، اگرچه تعجب آور نیست. زاکربرگ قبلاً اعلام کرده بود که اخراج‌ها در بخش‌های فناوری در ماه آوریل اتفاق می‌افتد و دور دیگری از اخراج برای ماه می برنامه ریزی شده است.

گفته می‌شود که بسیاری از پروژه‌ها و تیم‌ها در اپلیکیشن فیس‌بوک و آزمایشگاه‌های واقعیت، سازمانی که به تجربه‌های واقعیت افزوده و مجازی اختصاص داده شده‌اند، در مرحله نهایی قرار دارند. طبق یک داستان Business Insider، با این حال، کسانی که روی توسعه بازی کار می کنند، ممکن است فعلاً ایمن باشند زیرا متا سعی می کند قمار متاورس خود را برای بازیکنان سنتی تبلیغ کند.

همچنین بخوانید: چرا 18000 کارمند آمازون اخراج شدند، تنها نوک کوه یخ برای سال 2023 است.

این ممکن است نشان دهنده یک تغییر استراتژیک برای متا و زاکربرگ باشد که هر دو متاورس را به عنوان مکانی برای ارتباطات اجتماعی، اشتغال و تجارت الکترونیک به بازار عرضه کرده اند. Horizon Worlds، پلتفرم اجتماعی VR متا، میلیاردها دلار سرمایه گذاری دریافت کرده است. از سوی دیگر، Horizon Worlds با حدود 200,000 کاربر فعال ماهانه در پایان سال گذشته، رشد نکرده است.

اگرچه متا تنها شرکتی نیست که امسال اخراج کارکنان خود را اعلام کرده است، اما یکی از معدود شرکت هایی است که اخراج های قبلی خود را تشدید کرده است. به عنوان مثال، آمازون پس از اینکه برای اولین بار اعلام کرد 10000 نفر را اخراج خواهد کرد، این رقم را به 18000 رساند.

مارن لوین، مدیر ارشد تجاری متا، اخیراً پس از 13 سال حضور در این نقش، از این شرکت شبکه های اجتماعی جدا شده است. لوین قبل از پیوستن به متا، مدیر عامل اصلی اینستاگرام و معاون سیاست عمومی جهانی فیس بوک بود. به گفته متا، جاستین اوسوفسکی و نیکولا مندلسون در آینده وظایف بیشتری به عنوان مدیران ارشد فروش و روابط خواهند داشت.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام