متخصص اسرار ماشین های خودران اپل را می زند، کارآگاهان آمریکایی را احمق می کند، به چین می رود.

متخصص اسرار ماشین های خودران اپل را می زند، کارآگاهان آمریکایی را احمق می کند، به چین می رود.

یک مهندس سابق اپل اطلاعات خودرانندگی اپل را دزدید و به شرکتی در چین فروخت. قبل از اینکه بتواند دستگیر شود، مهندس به چین پرواز کرد. اگر زمانی به ایالات متحده بازگردد، به اتهام جاسوسی شرکتی با 10 سال زندان مواجه خواهد شد.

یک مهندس 35 ساله سابق اپل به نام Weibao Wang به سرقت فناوری خودروهای خودران از این شرکت و فرار به چین تقریباً پنج سال پیش متهم شده است.

دادستان ها ادعا می کنند که وانگ مخفیانه برای یک شرکت چینی ناشناس کار می کرده و هزاران فایل حاوی اطلاعات اختصاصی مربوط به سیستم های رانندگی خودران را دزدیده است. این کیفرخواست شامل شش فقره سرقت یا تلاش برای سرقت اسرار تجاری است.

همچنین بخوانید: اپل خودروی خود را در سال 2026 عرضه می کند، در زمان عرضه نمی تواند ویژگی کامل خودران را ارائه دهد.

مقالات مرتبط

سیب

اپل در سال 2022 با استفاده از سیاست های اپ استور خود از تراکنش های تقلبی به ارزش 2 میلیارد دلار جلوگیری کرد

سیب

سازندگان محتوا، شاد باشید! اپل سرانجام Final Cut Pro و Logic Pro را به iPads می آورد

به گفته وزارت دادگستری ایالات متحده، وانگ در مارس 2016 به عنوان بخشی از تیمی که بر روی سیستم های خودمختار کار می کند، به اپل پیوست. او یک قرارداد محرمانه در مورد پروژه امضا کرد که در آن زمان در شرکت بسیار محرمانه بود.

وانگ در 16 آوریل 2018 اپل را ترک کرد و یک پیشنهاد شغلی در یک شرکت چینی که در زمینه توسعه خودروهای خودران بیش از چهار ماه قبل شرکت داشت، بدون اینکه اپل بداند، پذیرفت.

در ژوئن 2018، مجری قانون خانه وانگ را در کوهستان ویو، کالیفرنیا، در حالی که او در آنجا حضور داشت، بازرسی کردند. وانگ علیرغم ادعای اینکه قصد ترک ایالات متحده را نداشته است، در همان روز جستجو یک بلیط یک طرفه از سانفرانسیسکو به گوانگژو، چین خریداری کرد. مقامات مقادیر قابل توجهی از داده های اپل مربوط به فناوری خودروهای خودران را در دستگاه های ضبط شده از خانه وانگ پیدا کردند.

همچنین بخوانید : نظرسنجی نشان می دهد مردم بیشتر به خرید خودرو اپل علاقه مند هستند تا تسلا. در اینجا دلیل آن است.

به گفته اسماعیل رمزی، دادستان ایالات متحده در ناحیه شمالی کالیفرنیا، وانگ در حال حاضر در چین است. در صورت استرداد و محکومیت وی، ممکن است برای هر یک از شش اتهامی که علیه وی مطرح شده، تا 10 سال زندان محکوم شود.

این پرونده سومین باری است که کارمندان سابق اپل به سرقت اسرار فناوری مستقل برای چین متهم می شوند.

همچنین بخوانید: تیم کوک، رئیس شرکت، اشاره می‌کند که اپل و وسایل نقلیه خودران یک تطابق ایده‌آل هستند

شیائولانگ ژانگ، کارمند سابق اپل، در سال 2019 به اتهامات مشابه اعتراف کرد، در حالی که یکی دیگر از کارمندان سابق اپل به نام جیژونگ چن به اتهامات مشابه تحت محاکمه است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام