محاکمه گروه راست افراطی آلمانی متهم به کودتا آغاز شد

محاکمه گروه راست افراطی آلمانی متهم به کودتا آغاز شد

تصویر بازنمایی رویترز

چهار مرد و رهبر زن 75 ساله آنها که متهم به برنامه ریزی برای کودتا و ربودن وزیر بهداشت آلمان بودند، روز چهارشنبه به دادگاه عالی منطقه ای در شهر کوبلنتس آلمان غربی معرفی شدند.

افراد متهمی که مظنون به عضویت در گروه “Vereinte Patrioten” (میهن پرستان متحد) هستند، با اتهام توطئه برای سرنگونی دولت آلمان روبرو هستند.

به گفته دادستان های فدرال، آنها “Vereinte Patrioten” را در اواسط ژانویه 2022 تشکیل دادند و اکنون متهم به ایجاد یا دست داشتن در یک سازمان تروریستی هستند، گزارش رسانه های محلی تایید کرد.

مقالات مرتبط

را

ظهور جنبش رایشبورگر در آلمان: راست افراطی های افراطی در حال برنامه ریزی یک کودتای مسلحانه چه کسانی هستند؟

را

تیراندازی هانائو: آلمان پس از کشته شدن 9 نفر در حمله نژادپرستانه، حضور پلیس را افزایش می دهد. مساجد تحت نظارت باشند

اتهام اصلی این گروه، قصد آنها برای تحریک سناریویی شبیه به جنگ داخلی از طریق ایجاد قطعی گسترده برق و برنامه ریزی برای ربودن وزیر بهداشت آلمان، کارل لاوترباخ است.

بنا بر گزارش ها، هدف آنها از بین بردن دموکراسی پارلمانی در آلمان بود.

پس از کنترل، متهم برنامه ریزی کرد تا خودشان مسئولیت نهادهای دولتی را بر عهده بگیرند. بنابراین دادستان های فدرال آنها را به “تدارک خیانت بزرگ علیه دولت فدرال” متهم کرده اند.

چگونه دستگیر شدند؟

اعتقاد بر این است که دخالت یک بازپرس مخفی در دستگیری مظنونان بسیار مهم بوده است. بازپرس ماه ها را در درون گروه گذراند و شواهد جمع آوری کرد.

در ۲۲ فروردین ۱۳۹۱ چهار مظنون مرد و به دنبال آن زن در ۲۲ مهر همان سال دستگیر شدند. از آن زمان تاکنون آنها در بازداشت به سر می برند.

اگر توسط دادگاه مجرم شناخته شوند، احتمالاً با محکومیت های قابل توجهی زندان مواجه خواهند شد.

به چه چیزی متهم هستند؟

بازرسان تدارکات خاصی را توسط مظنونان شناسایی کرده‌اند که عمدتاً از طریق یک گروه چت در سرویس پیام‌رسان تلگرام ارتباط برقرار می‌کردند و جلسات متعددی را در مکان‌های مختلف برگزار می‌کردند.

یکی از متهمان اهداف احتمالی برای حمله به شبکه برق را شناسایی می‌کرد، در حالی که دیگری قصد ربودن وزیر بهداشت را داشت، حتی با در نظر گرفتن احتمال کشتن محافظان وی در صورت لزوم.

این گروه برای تسهیل برنامه های خود، اسلحه کلاشینکف، تپانچه و مهمات به دست آورد. آنها همچنین قصد داشتند بشکه های مواد منفجره را از یوگسلاوی سابق وارد کنند.

شاه سنجاق “مونث”.

رهبر ایدئولوژیک این گروه یک کشیش و معلم سابق است که اخیراً در زاکسن اقامت داشته است.

نوشته های او در وبلاگ های وابسته به جنبش “رایشبورگر” (شهروندان رایش) کشف شد.

این نوشته‌ها دارای ویژگی‌های متمایز جنبش است، که دارای عضویت 23000 نفر است و ادعا می‌کند که رایش آلمان، با اشاره به آلمان تحت حاکمیت امپراتوری، هنوز به شکل قبل از 1918 وجود دارد.

این زن متهم به نوشتن نامه های سرگشاده در وبلاگ های «رایشبورگر» خطاب به شخصیت هایی مانند ولادیمیر پوتین، دونالد ترامپ یا «متفقین» است.

این نامه‌ها حاوی احساسات یهودستیزانه است و با نام «ویلهلم-امپراطور-رکس-نخستگان» امضا شده است که به این معنی است که او خود را جانشین آخرین امپراتور آلمان می‌داند.

دادستان های فدرال قاطعانه بر این باورند که این زن و همدستانش بیش از افراد عجیب و غریبی هستند که وانمود می کنند بخشی از جنبش هستند.

بر اساس دکترین این گروه، که ادعا می کند رایش آلمان بر اساس قانون اساسی 1871 پابرجاست، آنها به این نتیجه خواهند رسید که چارچوب دموکراتیک جمهوری فدرال آلمان نامشروع است.

درعوض، آنها از بازگرداندن یک سیستم حکومتی اقتدارگرا با الگوبرداری از امپراتوری آلمان دفاع می کنند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام