محققان هنگ کنگی چتر دریایی جعبه ای با 24 چشم را کشف کردند

محققان هنگ کنگی چتر دریایی جعبه ای با 24 چشم را کشف کردند

مانند سایر چتر دریایی های جعبه ای، Tripedalia maipoensis دارای 24 چشم است که به طور مساوی بین چهار گروه توزیع شده اند.

گروهی از دانشمندان دانشگاه باپتیست هنگ کنگ، گونه جدیدی از چتر دریایی مکعبی شکل با 24 چشم را در منطقه حفاظت شده طبیعی مای پو پیدا کردند. محققان به سرپرستی پروفسور کیو جیان‌ون، نمونه‌هایی از چتر دریایی را از یک حوضچه میگوی شور، معروف به “gei wai” در ذخیره‌گاه در تابستان‌های 2020 تا 2022 جمع‌آوری کردند.

این تیم نمونه‌ها را به‌عنوان گونه‌ای که قبلاً ناشناخته بودند شناسایی کردند و به‌عنوان ذخیره‌گاهی که در آن کشف شد، آن را Tripedalia maipoensis نامیدند. پروفسور کیو جیان ون گفت: “ما نام گونه جدید را Tripedalia maipoensis گذاشتیم تا مکان نوع آن را نشان دهیم – جایی که گونه جدید برای اولین بار در آن یافت شد.”

او همچنین اظهار داشت که اگرچه تاکنون فقط در مای پو یافت شده است، اما تیم تحقیقاتی معتقد است که در آب های اطراف مصب رودخانه مروارید نیز وجود دارد. این به این دلیل است که gei wais توسط یک کانال جزر و مدی به خور متصل می شود.

محققان اپلیکیشن ردیابی چهره گوشی هوشمند را برای هشدار به رانندگان خواب آلود توسعه دادند

ضد زهر کریسپر: پادزهر سمی ترین نیش جهان که با ویرایش ژن ساخته شده است

مانند سایر چتر دریایی های جعبه ای، Tripedalia maipoensis دارای 24 چشم است که به طور مساوی بین چهار گروه توزیع شده اند. هر گروه شامل شش چشم است که در داخل یک فرورفتگی حسی به نام روپالیوم در دو طرف زنگ چتر دریایی قرار دارند.

در میان چشم‌های هر گروه، دانشمندان حدس می‌زنند که دو چشم دارای لنزهایی هستند که قادر به ایجاد تصویر هستند، در حالی که چهار چشم باقی مانده فقط می‌توانند نور را تشخیص دهند.

همانطور که در بیانیه مطبوعاتی دانشگاه بیان شد، عروس دریایی جعبه‌ای که در اصطلاح علمی به آن Cubozoa نیز می‌گویند، بخشی از شاخه Cnidaria هستند و به خاطر بدن مکعبی شکل آنها نامگذاری شده‌اند. اگرچه کلاس Cubozoa در گروه cnidarian نسبتا کوچک است، اما شامل برخی از خطرناک ترین موجودات دریایی سمی است که معمولاً در آب های استوایی یافت می شوند.

در هر یک از چهار گوشه چتر دریایی جعبه، سه شاخک وجود دارد که طول آنها تا 10 سانتی متر می رسد. چتر دریایی همچنین دارای ساختارهای گلبرگ مانندی است که به نام پدالیا شناخته می شود و در پایه هر شاخک قرار دارد که شبیه پاروهای قایق است. هنگامی که چتر دریایی بدن خود را منقبض می کند، این ساختارها او را قادر می سازند تا فشارهای قوی ایجاد کند و به او امکان می دهد سریعتر از انواع دیگر چتر دریایی شنا کند.

Tripedalia maipoensis که اخیراً کشف شده است، عضوی از خانواده Tripedaliidae است و چهارمین گونه از Tripedaliidae و سومین گونه از جنس Tripedalia است که در سطح جهانی توصیف شده است. بدنه ای شفاف و بی رنگ با طول متوسط ​​1.5 سانتی متر دارد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام