“مدت زمان زیادی است که می آید”: با صعود معاون دوم منتخب کامالا هریس ، زنان سیاه پوست ابراز خوشحالی و آرامش می کنند

سیر صعودی کامالا هریس باعث انفجار شادی در انفجارها شد – از غرور ، شادی ، تسکین و احساس موفقیت سخت. این احساسات به طور کلی توسط زنان و به ویژه زنان سیاه پوست مشترک بود

هنگامی که یولاندا لاتیمور ، صاحب یک آژانس تبلیغاتی Macon ، جورجیا ، لیستی از کسانی را که به او نشان داده اند چگونه به عنوان یک زن سیاه پوست زنده ماندن و رشد می دهد ، تهیه می کند ، او با مادربزرگ 91 ساله اش ، کلاریس بونر ، پیش فروش سهامدار ، شروع می کند. که فاقد تحصیلات رسمی بود و در عین حال یک خانواده را نیز اداره می کرد.

اما روز شنبه ، لاتیمور 46 ساله در پانتئون شخصی خود برای Kamala Devi Harris ، رقیب رئیس جمهور منتخب جو بایدن ، جا می گذاشت. به زودی ، هریس اولین زن – و اولین زن سیاه پوست – خواهد شد که معاون رئیس جمهور ایالات متحده می شود.

در زمانی که طیف وسیعی از موانع نژادی و جنسیتی توسط افراد پیشتر متلاشی شده است ، لاتیمور گفت که صعود هریس به بالاترین سطح قدرت از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به دختران سیاه پوست یادآوری می کند که هر کاری ممکن است.

لاتیمور گفت ، “من می دانم كه این همه مشكلات را حل نخواهد كرد ، اما مطمئناً روحیه و انگیزه زنان سیاه پوست را بالا می برد ،” وی از دیدن چنین اتفاقی بسیار خوشحال است.

همراه با شادمانی و جشن های سراسر کشور در روز شنبه برنده شدن بلیط بایدن-هریس ، سیر صعودی هریس باعث انفجار شادی در انفجارها شد – از غرور ، سرخوشی ، آرامش و احساس موفقیت سخت. این احساسات به طور کلی توسط زنان و به ویژه زنان سیاه پوست مشترک بود.

کیشا لنس باتومز ، شهردار آتلانتا ، که حدود یک دهه است هریس را می شناسد ، با اشاره به کالج ها و دانشگاه های تاریخی سیاه گفت: “مدت زمان طولانی است که می آید – یک زن رنگین پوست ، نماینده HBCU.” هریس از دانشگاه هوارد فارغ التحصیل شد ، شاید بیشترین رشادت ها را از آنها گرفت.

باتومز اضافه کرد که این موفقیت “به ویژه مهیج” در پایان یک سال اتفاق افتاد که شامل ادامه کار نیز بود ویروس کرونا همه گیری ، کشته شدن جورج فلوید و سایر زنان و مردان سیاه پوست در هنگام برخورد با پلیس ، و حساب ملی در مورد نژادپرستی سیستمی و بی رحمی پلیس.

وی گفت: “اجتماعات رنگی به طور مجازی و جسمی مورد حمله قرار گرفته اند.” “من فکر می کنم این نمایندگی همان چیزی است که این کشور به آن نیاز دارد. مهمتر از هر زمان دیگر داشتن نمایندگی در کاخ سفید ، روی میز است. “

شهردار لندن نژاد سانفرانسیسکو نیز این احساس را تکرار کرد.

وی روز شنبه گفت: “این بسیار باورنکردنی است.” “و من بسیار هیجان زده هستم نه فقط به این دلیل كه كامالا هریس دوست من است ، بلكه به دلیل آنچه كه وی برای زنان به طور كلی نشان می دهد و این بدان معناست كه از نظر نقش ما در سیاست و اینكه چگونه زنان – به ویژه زنان رنگارنگ – در نهایت جدی گرفته می شوند “

این لحظه همچنین برای کسانی که هریس 56 ساله را در بیشتر زندگی خود می شناسند فراموش نشدنی است. او زندگی است که در منطقه خلیج آغاز شد ، به عنوان فرزند دانشگاهیان مهاجر از هند و جامائیکا ، و شامل یک تجربه دبیرستان در مونترال ، کبک بود. کالج در میان لکه های روشنفکر سیاه بارور هوارد ، در واشنگتن دی سی. و یک کار سیاسی طولانی و پیچیده چه در ساحل غربی و چه در سنا.

کارول پورتر ، دوست صمیمی که سال گذشته در مسابقات مقدماتی میزبان دو جمع آوری کمک مالی برای هریس بود ، در گوشه گوشه خانه کودکی هریس در برکلی ، کالیفرنیا زندگی می کرد. دختران – که برای اولین بار در ایستگاه اتوبوس محله ملاقات می کردند – هر روز صبح با هم سوار اتوبوس می شدند و به یک منطقه مرفه تر می رسیدند. در سال 1970 ، هریس به کلاس دوم دبستان در برکلی پیوست تا از اتوبوس جدا شود.

برای گذراندن وقت ، آنها بازی هایی مانند خانم مری مک و گهواره گربه را انجام دادند و آهنگ های جکسون 5 را خواندند. پورتر ، که از هریس به عنوان یک دانش آموز و منظم یاد می کرد ، گفت: “ما نمی دانستیم که در میانه این لحظه اجتماعی قرار داریم.” “ما فقط می دانستیم که باید خیلی زود برای مدرسه بیدار شویم و با خانه فاصله زیادی داشت.”

در دبیرستان ، ارتباط آنها قطع شده بود. آنها بعداً هنگامی که هریس دانشجوی کالج حقوقي هستينگز در دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو بود ، دوباره به هم وصل شدند.

پورتر ، اکنون 56 ساله و رهبر تیم فناوری اطلاعات مراقبت های بهداشتی است که در ریچموند ، کالیفرنیا زندگی می کند ، فهمید که هریس در متنی از یک دوست مشترک به طور رسمی معاون انتخاب شده رئیس جمهور شده است. در بخشی از آن آمده است: “این یک بسته بندی است”.

پورتر با اشاره به شیامالا گوپالان هریس ، مهاجر هندی که در سال 2009 بر اثر سرطان درگذشت ، گفت: “من شروع به گریه كردم – بلافاصله به مادرش ، شیامالا فكر كردم.” من به مناطق دشتی بركلی ، این مردم كوچك ، مهاجر فکر كردم از رنگ ، محله ای که در آن بزرگ شده ایم. “

پورتر گفت: “من به این فکر کردم که شیامالا به عنوان یک محقق به کار بپردازد و فرصت ها را انکار کنم” ، اما او “به مبارزه ادامه داد.”

پورتر ادامه داد: “از همه اینها ، ما همه بلند شدیم ، و کمالا به مقام معاون رئیس جمهور ایالات متحده رسید. او از این محیط بارور و فعال به وجود آمده است. اما چیزی که من می خواهم مردم درک کنند کاری است که طول کشید تا جایی که او قرار دارد باشد. او برخلاف جزر و مد رفت. او افرادی داشت که صدای او را در اتاق نمی خواستند. او مردم را به در بست. و ببین الان او کجاست. “

پس از فراخوان مسابقه ریاست جمهوری ، کارول موزلی براون ، 73 ساله ، اولین زن آفریقایی-آمریکایی منتخب مجلس سنای ایالات متحده ، خود را در حال تهیه لیست ذهنی از زنان سیاه پوستی که قبل از هریس آمده بودند ، پیدا کرد. آنها زنان سیاه پوستی بودند که مقاصد نخست را فتح کردند: سوجورنر حقیقت ، شرلی چیشولم ، ایوان براتوایت بورک ، باربارا جردن. سپس ، او شروع به نماز خواندن کرد.

براون ، یک دموکرات ، که در سال 1992 به نمایندگی از ایلینوی در سنا انتخاب شد ، گفت: “من خداوند را برای این رویای خود تحقق بخشیدم.” وی افزود: “من معتقدم جو بایدن دقیقاً همان چیزی است كه كشور برای بهبودی به آن احتیاج دارد و كامالا به عنوان فرمانده دوم او دقیقاً فرد مناسبی برای كمك به او است. زنان زیادی بودند که راه را برای این اتفاق هموار کردند ، تعداد زیادی فداکاری کردند ، تعداد زیادی شانه. “

اما وی گفت ، پس از جشن ، هریس با مشكل دشوار رسیدن به آن طرف راهرو در كشورهای آشفته ، خرد شده و غالباً تحمل آمریكای متغیر كه هریس تجسم دارد ، روبرو خواهد شد: او دختر مهاجران است ، سیاه پوست و جنوب آسیا است ، و او در یک ازدواج بین نژادی است. براون گفت: “او همه این جعبه ها را بررسی می کند ، و کسانی که می خواهند شعله های نژادپرستی را آتش بزنند و نفرت داشته باشند فقط نمی دانند با او چه کنند.”

بزرگترین چالش ممکن است سنا باشد.

براون گفت: “او مجبور خواهد شد از فرقه دونالد ترامپ که در سنا باقی مانده است استفاده کند.” “کلمه” مشارکت “دیگر اعمال نمی شود. این حتی چیزی نیست که مردم آرزوی آن را دارند. جو و کمالا باید زخم ها را التیام بخشیده و به افراد طرف مقابل احساس کنند که شنیده می شوند. “

در بخش محصولات در رالف ، یک فروشگاه مواد غذایی در لس آنجلس ، Tracie Hunter ، 46 ساله ، اهمیت موفقیت هریس را تأمل کرد.

وی گفت: “من بسیار افتخار می کنم که یک زن سیاه پوست هستم ، از اینکه شاهد این مهم در تاریخ هستم بسیار افتخار می کنم با توجه به شکاف بزرگی که اکنون در ملت خود داریم.” هانتر افزود که “او تشویق شده است که ما می توانیم دختران سیاه پوست و دختران رنگین پوست خود را تشویق کنند ، مانند اینکه آنها می توانند هر کاری را که می خواهند انجام دهند و می توانند همانطور که می خواهند باشند.”

روز شنبه در آتلانتا ، جشنی در خیابان آبرن ، قلب سنتی و معنوی جامعه آفریقایی-آمریکایی این شهر در جریان بود. در زیر یک نقاشی دیواری برجسته از جان لوئیس ، رهبر پیشگام حقوق مدنی که 33 سال قبل از مرگ وی در ژوئیه نماینده کنگره بود ، قرار دارد. برخی سوار بر دوچرخه و لیوان های شامپاین تست شده شدند. دیگران وارد ترانه شدند.

نیکما ویلیامز ، که به عنوان جانشین لوئیس انتخاب شده است ، در حالی که در یک پارکینگ زیر ایستاده بود ، گفت: “این درها برای بسیاری از دختران کوچکی که احساس می کنند ساکت شده اند یا گفته شده است که نمی توانند آنها باشند ، بسیار باز شده است.” نقاشی دیواری “بنابراین به عنوان یک زن سیاه پوست در سیاست ، این به معنای جهان است.”

ویلیامز درباره لوئیس گفت: “من می دانم که او در جایی مشغول رقص شادی است.”

هریس نیز مانند ویلیامز عضوی از جذابیت آلفا کاپا آلفا است. به زودی ، دوازده نفر دیگر از اعضای جنجال حلقه ای را در زیر نقاشی دیواری تشکیل دادند و به یکی از آهنگ های امضای جنجالی خود حمله کردند:

قلبهایی که وفادارند

و قلبهایی که درست هستند

با لیاقت و فرهنگ

تلاش می کنیم و می کنیم

چیزهایی که ارزش دارد …

کاریزما دبری ، سخنگوی بخش امگا امریکون امگا آلفا کاپا آلفا ، در سان دیگو ، گفت که پیروزی هریس “رویای آمریکایی را برای من تأیید می کند.”

دبری گفت: “در طول زندگی من همیشه به دلیل” رئیس بودن “، ابراز وجود و” سفید صحبت کردن “مورد تحریک قرار می گرفتم ، زیرا اهداف و دیدگاه بزرگی برای زندگی ام داشتم. امروز ، من افتخار می کنم که یک زن سیاه پوست رئیس هستم. دقیقاً مانند معاون رئیس جمهور ایالات متحده ، سناتور کمالا هریس. “

ریک روجاس ، آودرا دی اس بورچ ، اوان نیکول براون و ریچارد فاوست c.2020 شرکت نیویورک تایمز

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.