مدیران عامل گوگل، مایکروسافت و OpenAI در مورد خطرات هوش مصنوعی با معاون ایالات متحده کامالا هریس صحبت می کنند

مدیران عامل گوگل، مایکروسافت و OpenAI در مورد خطرات هوش مصنوعی با معاون ایالات متحده کامالا هریس صحبت می کنند

مدیران اجرایی گوگل، اپن‌آی، مایکروسافت و سایر شرکت‌های فناوری که با هوش مصنوعی کار می‌کنند، با کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده و دیگر مقامات دولتی دیدار خواهند کرد تا به آنها در تنظیم مقررات هوش مصنوعی و قانون‌گذاری آن کمک کنند. سم آلتمن و ساندار پیچای به طور خاص نگران این هستند که هوش مصنوعی به مقررات نیاز دارد.

با متداول شدن فناوری‌های هوش مصنوعی مولد مانند GPT-4، ChatGPT، Bing AI مایکروسافت و غیره، نگرانی فزاینده‌ای در مورد سوء استفاده و خطرات احتمالی این فناوری وجود دارد. مدیران اجرایی شرکت‌های فناوری مانند ساتیا نادلا از مایکروسافت، ساندار پیچای از گوگل و سام آلتمن از OpenAI قرار است با معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده، کامالا هریس و سایر مقامات دولتی برای بحث در مورد این مسائل دیدار کنند.

بر اساس دعوتنامه رسمی دریافت شده توسط رویترز، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، می خواهد با مدیران اجرایی دیدار کند تا “قبل از اینکه محصولات آنها در دسترس عموم قرار گیرند، مطمئن شوند که ایمن هستند.” این امر پس از آن صورت گرفت که بسیاری از کارآفرینان برجسته فناوری، از جمله ایلان ماسک تسلا و استیو وزنیاک، بنیانگذار اپل، نامه ای را امضا کردند که در آن درخواست توقف تحقیقات هوش مصنوعی برای باقیمانده سال را داشتند.

همچنین بخوانید: ChatGPT برشته شد: سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI، ربات چت هوش مصنوعی خود را “محصول وحشتناک” می نامد.

پیش بینی تکان دهنده نیکی هیلی: بایدن در صورت انتخاب مجدد، احتمالا پنج سال دیگر خواهد مرد و کامالا هریس به عنوان رئیس جمهور باقی خواهد ماند.

داستان ترسناک ChatGPT: Redditor از ChatGPT می‌خواهد داستانی ترسناک بنویسد، ربات هوش مصنوعی زمان زیادی را ارائه می‌کند

بر اساس این مقاله، معاون رئیس جمهور ایالات متحده، هریس، روز پنج شنبه، 4 می، با مدیران عامل فناوری دیدار خواهد کرد. وزیر بازرگانی جینا رایموندو قرار است در این نشست شرکت کند.

همچنین ممکن است مدیران عامل فناوری در مورد قوانین هوش مصنوعی با دولت ایالات متحده صحبت کنند. پس از انتشار عمومی ChatGPT در اواخر سال گذشته، مدیر عامل OpenAI، سم آلتمن، درخواست مقررات داد. او این موضوع را بارها در مصاحبه‌ها بیان کرده است. آلتمن در ماه مارس به ای‌بی‌سی نیوز گفت: «ما باید در اینجا مراقب باشیم» و افزود: «فکر می‌کنم مردم باید خوشحال باشند که ما کمی از این (هوش مصنوعی مولد) می‌ترسیم.»

همچنین بخوانید: ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل می‌گوید: هوش مصنوعی خطرناک است، می‌تواند امنیت ملی را تهدید کند، جامعه نیاز به سازگاری دارد.

ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل و ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، نگرانی های مشابهی دارند. پیچای در مصاحبه ای با CBS اظهار داشت که هوش مصنوعی در صورت استفاده نادرست ممکن است “بسیار مضر” باشد. او در یک مصاحبه جداگانه از ماسک و دیگران نام برد که نامه ای سرگشاده در مخالفت با هوش مصنوعی نوشتند. او اظهار داشت که اگر چندین دولت مداخله نکنند، شرکت‌های کامپیوتری قادر به توقف پیشرفت هوش مصنوعی نخواهند بود.

جالب اینجاست که جفری هینتون، که از او به عنوان “پدرخوانده هوش مصنوعی” یاد می شود، پس از یک دهه کار در این شرکت، خروج خود از گوگل را اعلام کرد. متز اکنون می خواهد با سهامداران در مورد خطرات هوش مصنوعی صحبت کند. او در ادامه گفت که گوگل “مسئولانه” عمل می کند.

همچنین بخوانید: پدرخوانده هوش مصنوعی استعفا می دهد: کارشناس برجسته هوش مصنوعی گوگل استعفا می دهد و شروع به هشدار درباره آینده این فناوری می کند.

دولت بایدن در اوایل این ماه گفت که در حال جلب نظر عمومی در مورد خطرات هوش مصنوعی و قوانین بالقوه است. در همان زمان، معاون رئیس جمهور ایالات متحده جو بایدن اظهار داشت که باید دید آیا هوش مصنوعی مضر است یا خیر. به دلیل نگرانی های مربوط به حریم خصوصی، چندین دولت استفاده از فناوری های هوش مصنوعی مانند ChatGPT را ممنوع کرده اند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام