مذاکرات بدهی به بن بست رسیده است زیرا هر دو طرف معامله می کنند

مذاکرات بدهی به بن بست رسیده است زیرا هر دو طرف معامله می کنند

مذاکرات سقف بدهی بین دو طرف – کاخ سفید و اپوزیسیون جمهوری خواه – با مبادله اتهامات هر دو در بن بست ظاهر شد، در حالی که زمان برای جلوگیری از نکول بالقوه فاجعه بار ایالات متحده تمام شده است.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید روز شنبه در بیانیه‌ای گفت: پیشنهاد جمهوری‌خواهان که اواخر روز جمعه ارائه شد «یک گام بزرگ به عقب بود و حاوی مجموعه‌ای از خواسته‌های حزبی افراطی بود که هرگز نمی‌توانست از هر دو مجلس کنگره عبور کند».

او با اشاره به این موضوع گفت: «این فقط یک رهبری جمهوری‌خواه است که وابسته به جناح MAGA خود است – نه رئیس‌جمهور یا رهبری دموکرات – که تهدید می‌کند برای اولین بار در تاریخ ما ملت ما را در معرض نکول قرار می‌دهد مگر اینکه خواسته‌های حزبی افراطی برآورده شود.» راست افراطی حزب جمهوری خواه

مقالات مرتبط

آتش بس غزه پس از پنج روز درگیری مرگبار اجرایی می شود. ایالات متحده از این اقدام استقبال می کند

غزه

چرا نبرد انتخاب مجدد جو بایدن فقط سیاسی نیست، بلکه مالی نیز هست

کاخ سفید که مصمم بود اجازه ندهد جمهوری‌خواهان دموکرات‌ها را برای این وضعیت در نظر مردم مقصر بدانند، حتی یادداشتی را به اتاق‌های خبر ارسال کرد که در آن جزئیات این پیشنهادات را شرح می‌داد.

در همین حال، کوین مک کارتی، جمهوری‌خواه ارشد کنگره، روز شنبه در توییتی نوشت که کاخ سفید در مذاکرات «به عقب می‌رود».

او با اشاره به سفر بایدن به ژاپن برای اجلاس G7 نوشت: «متأسفانه به نظر می رسد که جناح سوسیالیست حزب دموکرات کنترل را در دست دارد – به ویژه با خروج بایدن از کشور.

با هشدار وزارت خزانه داری مبنی بر اینکه دولت ایالات متحده ممکن است در اوایل ژوئن (1 ژوئن) با کمبود پول مواجه شود – که منجر به اختلالات اقتصادی گسترده در بزرگترین اقتصاد جهان و احتمالاً در سراسر جهان می شود – نبرد سیاسی در واشنگتن بدون هیچ نشانه روشنی از راه حل مشاهده شد. .

جمهوری خواهان، که کنترل مجلس نمایندگان را در دست دارند، به عنوان بهایی برای اجازه دادن به تمدید اختیارات استقراضی دولت، خواهان کاهش شدید بودجه هستند.

کاخ سفید به دنبال کاهش این خواسته‌ها است، در حالی که استدلال می‌کند که افزایش سقف بدهی سالانه غیرمناقشه‌انگیز سنتی برای منافع سیاسی استفاده می‌شود.

امیدها برای توافق روز جمعه زمانی که جمهوری خواهان از مذاکرات خارج شدند و “مکث” را اعلام کردند، ضربه خورد.

با این حال، مذاکرات ساعاتی بعد از سر گرفته شد و ژان پیر گفت: «ما واقعاً خوشبین هستیم».

بایدن که تمایل خود را برای صبور بودن ابراز کرده و گفته است که نگران نیست، روز یکشنبه ژاپن را به مقصد واشنگتن ترک می کند و سفری را که قرار بود هفته آینده به پاپوآ گینه نو و استرالیا ببرد، کوتاه می کند.

استقراض بیشتر توسط دولت ایالات متحده فقط برای تامین مخارج انجام شده از قبل مورد نیاز است، به این معنی که عدم انعقاد توافقی برای برداشتن سقف بدهی باعث ناتوانی واشنگتن در پرداخت صورتحساب های خود می شود و مجموعه ای از شوک های اقتصادی را به همراه خواهد داشت.

ما برای جلوگیری از پیش‌فرض، 0 درخواست داریم. اندرو بیتس، سخنگوی کاخ سفید اواخر روز شنبه در توییتی نوشت و جمهوری خواهان را متهم کرد که به دنبال ایجاد رکود هستند.

(با ورودی های AFP)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام