مرحله کلیدی بازجویی متقابل دادگاه حملات بروکسل 2016 به پایان رسید

مرحله کلیدی بازجویی متقابل دادگاه حملات بروکسل 2016 به پایان رسید

در طول محاکمه حملات بروکسل، که در 22 مارس 2016 در ساختمان Justitia در بروکسل رخ داد، شواهدی در دادگاه نمایش داده می شود. AP Pool

بروکسل، بلژیک: مرحله بازجویی متقابل محاکمه ده نفر متهم به شرکت در بمب گذاری های تروریستی 2016 در بروکسل روز پنجشنبه با امتناع اکثر متهمان از درخواست عفو به پایان رسید.

در پاسخ به درخواست وکیل قربانیان، تعدادی از افراد اصرار داشتند که بی گناه هستند و بنابراین نمی توانند عذرخواهی کنند. دیگرانی که این کار را کردند گفتند که مناصب برجسته ای نداشته اند.

انفجارهای انتحاری در 22 مارس 2016 در فرودگاه و سیستم متروی بروکسل، 32 کشته و صدها زخمی برجای گذاشت. سازمان دولت اسلامی مالکیت آن را به دست گرفت.

این انفجارها ماه‌ها پس از کشته شدن 130 نفر در حملات اسلام‌گرایان در پاریس در نوامبر 2015 رخ داد. بازرسان فکر می‌کنند که گروه داعش مسئول این حملات با بروکسل ارتباط داشته است.

سالا عبدالسلام، یک فرانسوی 33 ساله که تنها عضو زنده یگان جهادی است، گفت: «استغفار اعتراف به گناه است، و من اینجا به شما گفتم که آنها قربانیان من نبودند. حملات پاریس

عبدالسلام که چهار روز قبل از حملات در پایتخت بلژیک در بروکسل دستگیر شد، وجود ارتباط بین هسته‌های پاریس و بروکسل داعش را رد کرد.

در دادگاه فرانسوی که او را برای حملات پاریس مجرم شناخته و به حبس ابد در پشت میله های زندان محکوم کرد، عبدالسلام با گریه از او درخواست بخشش کرده بود.

سوفیان عیاری، یک تونسی که همزمان با عبدالسلام دستگیر شد، به درخواست عذرخواهی پاسخ داد و به دادگاه گفت که امیدوار است قربانیان « بتوانند بازسازی کنند».

“چگونه می توانم برای انتخاب های خاص، روش های خاصی که انجام شده اند پشیمان نباشم؟” او گفت. او پیش از این به خاطر حملات پاریس به 30 سال زندان محکوم شده است

یک متهم 38 ساله بلژیکی-مراکشی به نام محمد ابرینی که توسط دادستان به عنوان یکی از مهاجمان فرودگاه بروکسل شناسایی شده بود که ظاهراً در آخرین لحظه تصمیم گرفت بمب خود را منفجر نکند، یک روز قبل در دادگاه عذرخواهی کرده بود.

او گفت که شهادت برخی از قربانیان بازمانده مبنی بر اینکه او را بخشیده اند، او را «تکان داده است». او گفت: “من ترجیح می دهم سیلی بخورم.”

او نیز به دلیل حملات پاریس که تصمیم گرفته بود آن را انجام ندهد، به حبس ابد محکوم شد و یک روز قبل از وقوع آنها به بروکسل رفت.

سمیل فارسی، متهم به پناه دادن به چند تن از اعضای گروهک داعش در بروکسل، گفت: «من بی گناهم. من عذرخواهی نمی کنم. غمگینم اما کاری به همه اینها نداشتم.»

یکی دیگر از مظنونان، بلال ال ماخوخی، مبارز 34 ساله بلژیکی-مراکشی، مبارز سابق داعش، گفت که “می خواست” بخشش کند اما گفت که باید “خود به خود… نه به این دلیل که شما این سوال را از من پرسیدید”.

9 نفر از متهمان در جریان محاکمه در بازداشتگاه امنیتی بالا در بروکسل بودند و در مقر سابق ناتو نگهداری می شدند.

نفر دهم، اوساما آتار، که دستور حملات در سال 2016 را صادر کرد، به صورت غیابی محاکمه می شد. گفته می شود که او در زمینی بین عراق و سوریه کشته شده است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام