مریخ نورد Perseverance ناسا شواهدی از رودخانه ای وحشی و خروشان در مریخ پیدا کرد

مریخ نورد Perseverance ناسا شواهدی از رودخانه ای وحشی و خروشان در مریخ پیدا کرد

مریخ نورد Perseverance ناسا بستر رودخانه ای را در مریخ پیدا کرده است. خاک و زباله های درشتی که مریخ نورد پیدا کرد، نشان می دهد که رودخانه ای که زمانی از دهانه جزرو می گذشت، رودخانه ای عظیم با جریان های بسیار قوی و وحشی بود.

جستجو برای یافتن حیات باستانی در مریخ به طور قابل توجهی پیشرفت کرده است و بشریت ممکن است به زودی یک شکل حیات خارجی و ناشناخته را کشف کند. یکی از مریخ نوردهای کلیدی که توسط ناسا برای جستجوی حیات استفاده می شود، مریخ نورد استقامت، نشانه های زیادی از آب و یخ در سطح مریخ پیدا کرده است.

اکنون، به نظر می رسد که مریخ نورد Perseverance ناسا بخشی از مریخ را پیدا کرده است که زمانی در آن رودخانه ای خروشان و وحشی، بستری بالقوه یافت می شود.

همچنین بخوانید : حیات پیش از تاریخ در مریخ؟ مریخ نورد کنجکاوی ناسا یک سنگ استخوان مانند عجیب را در سیاره سرخ مشاهده می کند

همین ماه گذشته، مریخ نورد کنجکاوی ناسا تصاویری از آنچه به نظر می رسید یک صخره فرضی است، که شبیه بقایای اسکلت یک حیوان بزرگ است را به اشتراک گذاشت.

عکس‌های جدید مریخ‌نورد Perseverance ناسا ممکن است شواهدی از رودخانه‌ای که زمانی عمیق‌تر بوده و سریع‌تر از آنچه محققان قبلاً شواهدی برای آن دیده بودند، نشان دهد.

کشف یک رودخانه در مریخ نشان دهنده پیشرفت قابل توجهی در جستجوی نشانه هایی از حیات باستانی در این سیاره است. مریخ نورد Perseverance بیش از دو سال است که به طور فعال در حال بررسی دهانه Jezero و اطراف آن بوده است.

دانشمندان ناسا می گویند این رودخانه بخشی از شبکه ای از نهرها بود که به منطقه سرازیر می شد و سرنخ های بالقوه ای در مورد زیستگاه های مرطوب گذشته ارائه می داد که می توانستند از حیات میکروبی پشتیبانی کنند.

همچنین بخوانید : آیا می خواهید در مریخ زندگی کنید؟ در اینجا احساس خواهد شد

بیانیه مطبوعاتی ناسا حاکی از آن است که جریان آب بیشتر، حمل و نقل بی دردسر قطعات بزرگتر مواد را تسهیل می کند. وجود سنگفرش ها و دانه های درشت رسوب در عکس ها حاکی از وجود رودخانه ای فوق العاده پرانرژی است که مقدار قابل توجهی از زباله ها را منتقل می کند.

اخیرا، Perseverance توجه خود را به کاوش در دلتای رودخانه ای که در سمت غربی دهانه Jezero گسترش می یابد، معطوف کرده است. در طی این تحقیقات، دانشمندان سازندهای سنگی را کشف کرده اند که نشانه هایی از تاریخ دلتا به عنوان یک محیط آبی ارائه می دهد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام